ОТГ створювалися не для того, аби їх держава годувала, а для того, щоб громади самі могли себе забезпечити, - експерт

Немає «кінця світу» у тому, що цього річ на Іршавську громаду припаде на 50 тисяч гривень менше субвенції на розвиток інфраструктури, ніж це було в попередні роки. Про це радник з питань децентралізації Закарпатського ЦРМС Володимир Феськов сказав журналістам, відповідаючи на питання голови Закарпатської ОДА Геннадія Москаля, опубліковану на офіційному сайті облдержадміністрації.

«Питання голови ОДА щонайменше дивне. Якби про це запитав публічно вуйко з полонини, я б не дивувався. Але і вуйку, і Геннадію Геннадійовичу відповісти варто, що створювали громаду не для того, аби її держава годувала, а для того, щоб вона сама могла себе забезпечити. Скільки б держава грошей не давала, їх завжди буде мало. Власне, через це в 2015 році стало очевидно, що реформа невідворотна. Проїдати легше, аніж заробляти громадою самотужки. Сьогодні влада ОТГ будує свою роботу так, аби, зрештою, не заглядати нікому до рота і водночас створити комфортні умови для своїх мешканців. А субвенція на інфраструктуру однаково колись закінчиться. І що тоді? Вмирати?

Безумовно, щорічна додаткова фінансова допомога від держави, свого часу, кожній новоствореній громадам дуже допомогла. В Іршавській ОТГ, до прикладу, ремонтувалась дорога до села Лоза, яке, власне, приєдналось до Іршави. Минулоріч розмір субвенції становив 661 тис. грн. Однак, не слід забувати що ця допомога є щорічною, відтак, наступного року громада її знову отримає. Звісно, в порівняні з іншими ОТГ Закарпаття, Іршавська отримує найменше, адже субвенція розподіляється відповідно до кількості сільського населення та площі сільської території, яких в об’єднаній громаді не так багато. Для порівняння, Баранинська сільська ОТГ отримає 2,5 млн грн, Вільховецька – 3,5 млн грн, Полянська – 2,7 млн грн, Тячівська - 3,1 млн грн, Перечинська 2,2 млн грн. Тож, звертаючись саме до голови Іршавської ОТГ, Геннадій Москаль традиційно маніпулює, знаючи що в цій громаді «села» найменше. Нехай те саме запитає в інших голів!

Зрештою, ОТГ це ще й податок на доходи фізичних осіб, який тепер «іде» не в Іршавський район а в Іршавську ОТГ. В 2018 році він склав 31 млн грн, а в 2019, за прогнозом – 33 млн грн. Для громади це колосальні гроші, які вона не бачила до об’єднання. І безумовно, тут годі говорити про переваги ОТГ. Тепер місцева влада може працювати не тільки над інфраструктурою, а й над питаннями місцевого економічного розвитку, які з часом дадуть громаді додану вартість, дадуть нові можливості. А яка ситуація у тих, кому не дали об’єднатися, Геннадій Геннадійовичу? Як було, так і є, якщо не говорити про міста обласного значення. Прикро, що невідомо, коли інші громади отримають шанс на зміни з такою регіональною політикою», - відповів Володимир Феськов.

До речі, показники фінансової діяльності Іршавської об’єднаної громади, засвідчують її фінансову спроможність. Власні доходи на одного мешканця громади у 2018 році скали майже 4,5 тисячі гривень. Громада повністю фінансово самостійна – жодної копійки державної дотації не отримує, в той час як майже всі необ’єднані громади є глибоко дотаційними. Із 665 ОТГ, які діяли у 2018 році, Іршавська громада за фінансовою спроможністю на 18 місці.

Теги:

об'єднання громад

Область:

Закарпатська область

Громади:

Іршавська міська об’єднана територіальна громада

Джерело:

Mukachevo.net

Поділитися новиною:

Коментарі:

Щоб додати коментар, будь ласка зареєструйтесь або увійдіть
Читайте також:
5966b86a6ea3912649f147f0f2ff6849

12 грудня 2019

КОНКУРС для громад на отримання грантів з...

Міста та об’єднані територіальні громади запрошуються до участі у конкурсі на отримання грантів для підтримки...

C2f083b9399519b74817fcec11123bac

12 грудня 2019

В Україні продовжують відкриватися нові...

За останній час в різних регіонах України активно завершується будівництво амбулаторій, що фінансуються за рахунок...

D425f19a01d90d2ca60e62b2dfc38180

12 грудня 2019

Ремонт доріг та економія завдяки сонцю: ТОП-5...

Перша в Україні черепиця, яка допомагає заощаджувати на «комуналці», ремонт доріг, які не відновлювалися...