Як забезпечити громаду якісними послугами водопостачання та водовідведення – тези з cемінару DESPRO

З активізацією процесів децентралізації, об’єднані територіальні громади стають більш спроможними і тепер ОТГ дійсно починають планувати кроки в напрямку покращення якості комунальних послуг. Тому зараз свою діяльність з підтримки розвитку комунальних послуг DESPRO фокусує на органах місцевого самоврядування, які і є виконавцями проектів водопостачання. Про це розповів спеціаліст DESPRO з питань публічних послуг Андрій Кавун під час семінару для партнерських ОТГ “Практичні аспекти реалізації програм з модернізації, оптимізації та розвитку систем водопостачання та водовідведення”.

– Інший фокус нашої роботи – цільова підтримка надавача послуги, тобто комунального підприємства. Також ми переконані, що для успішного впровадження будь-якого проекту водопостачання чи водовідведення необхідними є підтримка та розуміння населення. Кожен споживач послуги має розуміти, як формується тариф, з якими проблемами стикається надавач послуги, а також ощадно ставитись до питної води, - зазначив Андрій Кавун.

Староста Вакулівської ОТГ Андрій Дудко та Олександр Маклаков, директор комунального підприємства, що знаходиться в цій громаді, розповіли, що завдяки співпраці з DESPRO у трьох населених пунктах їхньої громади вдалося побудовати 17 км мереж централізованого водопостачання. Протягом 20 років до втілення проекту населення цих територій не мало доступу до такої послуги. Воду довозили машинами і коштувала вона до 100 грн за метр кубічний. Для порівняння – зараз послуга водопостачання коштує 18 грн за метр кубічний, що є економією у 5 разів для кожного абонента!

Вагому роль у таких позитивних зрушеннях відіграє готовність підприємства якісно осучаснити спосіб управління власними активами.

- Найважливіше, щоб було бажання: бажання працювати та щось змінювати. Адже чарівної палички не існує і треба просто вирішити - “ми це робимо”. Потрібно дати собі час і не очікувати, що хтось інший створить мапу зі всіма мережами та активами та розкаже, що і де треба оновити, аби забезпечити громаду сталими послугами. Система обліку активів з використанням сучасних інформаційних технологій (програмного продукту QGIS) для комунальних підприємств, що ми пропонуємо, не є складною у використанні. Це є питання звички та дисципліни. Близько 3-4 місяців потрібно, щоб провести технічну інвентаризацію й оцінку, зібрати первинні дані та внести їх у програму – базу даних. Але завдяки цій роботі команда комунального підприємства зможе, ґрунтуючись на фактичних даних, проаналізувати та побачити стан системи водопостачання та водовідведення. Тоді питання планування капітальних витрат та підготовки інвестиційних програм стане набагато простішим. Зрештою, робота підприємства буде продуктивнішою: і в фінансовому аспекті, і в аспекті використання людського потенціалу команди, - поділилась Олена Козлюк, консультант з питань стратегічного планування та програмування проекту DESPRO.

В ході семінару відбувся також візит до районного комунального підприємства «Долинське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства» (місто Долина). Провів презентацію підприємства його керівник Іван Бельбаc. Учасники ознайомилися з електронною картою мереж водопостачання та водовідведення, програмним продуктом «Аналіз стану підприємства», системою диспетчеризації, програмою обліку споживачів, а також відвідали каналізаційні очисні споруди.

Семінар завершився презентацією Долинського району, в ході якої голова Долинської РДА Юрій Мазур та заступник голови Долинської районної ради Михайло Лаврів подякували DESPRO за успішно реалізовані спільні проекти.

- Ми проводимо такі семінари, перш за все, щоб передати партнерським громадам досвід утримання та обслуговування систем водопостачання та водовідведення в громадах, що ми напрацювали вже більш ніж за 11 років існування DESPRO  - прокоментував експерт DESPRO з питань публічних послуг і моніторингу Вячеслав Сороковський, - Дійсно, забезпечення населення якісною послугою водопостачання та водовідведення є справжнім викликом для багатьох громад. Ми вважаємо, що найбільш оптимальним рішенням цього питання є розвиток інженерної інфраструктури у комплексі з розвитком обслуговуючого комунального підприємства та галузевим стратегічним плануванням. Сподіваємось, що зокрема через такі навчання ми поступово зможемо поширити власні напрацювання серед зацікавлених громад.

20.12.2018 - 09:35 | Переглядів: 7200

Приєднані зображення:

Теги:

DESPRO вода водопостачання

Джерело:

Поділитися новиною:

Коментарі:

Щоб додати коментар, будь ласка зареєструйтесь або увійдіть
Читайте також:

29 липня 2021

Децентралізація в Конституції: В’ячеслав Негода та Андреас Кіфер обговорили важливі кроки реформи

Децентралізація в Конституції: В’ячеслав Негода...

Подальші кроки реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади обговорили в ході робочої...

29 липня 2021

Президент підписав закон про розвиток інституту старост

Президент підписав закон про розвиток інституту...

Сьогодні, 29 липня, Президент України підписав Закон про внесення змін до деяких законів України щодо розвитку...

29 липня 2021

XVІ Муніципальний форум: День Діалогу - онлайн-трансляція

XVІ Муніципальний форум: День Діалогу -...

В Одесі триває XVІ Український муніципальний форум, який традиційно зібрав прихильників муніципального руху для...

29 липня 2021

Як адміністративна реформа в Естонії підсилює місцеве самоврядування

Як адміністративна реформа в Естонії підсилює...

Автор: Ріво Нооркиів, виконавчий директор Центру консалтингу та навчання «Geomedia» Ріво Нооркиів останні кілька...

29 липня 2021

На цьому етапі земельної реформи основне завдання громад – інвентаризація та реєстрація земель, - Роман Лещенко

На цьому етапі земельної реформи основне...

Виступаючи на Всеукраїнському форумі «Україна 30. Децентралізація», міністр аграрної політики Роман Лещенко відповів...