Що потрібно громаді, щоб заробляти – коментар експерта

Одне з найбільших джерел фінансування у громаді – це кошти місцевих підприємств і організацій, які функціонують на її території. Отже чим успішніше розвиватиметься бізнес, чим краще почуватиме себе підприємець, тим більше капіталовкладень отримає громада.

Про це у програмі «Сучасна громада» Українського радіо сказав Василь Федюк, радник з питань координації та планування регіонального розвитку групи радників з впровадження державної регіональної політики в Україні, створеної за підтримки програми «U-LEAD з Європою».

«Об’єднані громади спроможні створювати сприятливий інвестиційний клімат. Вони мають прагнути цього, бо від інвестиції залежить їхнє майбутнє. Взяти наприклад Михайло-Коцюбинську ОТГ, що на Чернігівщині. Там за сприяння місцевої влади компанія нещодавно відкрила підприємство з виготовлення пластівців, в яке інвестувала 10 млн доларів, створила сотні робочих місць для мешканців громади і суміжних територій. Це - зростання економічного, експортного потенціалу громади. Це – впевненість у майбутньому», - зазначив Василь Федюк.

На думку експерта, багато чого для залучення інвестицій і стимулювання підприємницької діяльності на своїй території громада може зробити сама. «Економічний розвиток треба будувати на основі існуючих конкурентних переваг громади. Отже громада має зробити інвентаризацію своїх активів: природних, виробничих людських ресурсів. Треба знайти щось унікальне, що може привабити інвестора», - сказав Василь Федюк.

Така інвентаризація, за його словами, дає можливість структурувати усі конкурентні переваги громади, створити власний інвестиційний паспорт – документ, який допоможе переконати інвестора робити бізнес саме тут.

«Крім цього, громада повинна мати стратегічний план розвитку своєї територій. Вона має попіклуватися про просторове планування – генеральний план розвитку всієї території. Має бути також генеральне планування інвестиційних майданчиків. І усе це необхідно зробити максимально доступним та публічним, використовуючи власні сайти та соціальні мережі», - радить експерт.

За його словами, об’єднані громади вже зрозуміли користь від розробки перелічених документів і відкритості. «Наприклад, всі громади Запорізької області вже створили інвестиційні паспорти і пропонують бізнесу свої інвестиційні майданчики», - повідомив експерт.

Також Василь Федюк наголосив на важливості співпраці громад з обласними державними адміністраціями та агенціями регіонального розвитку. «Залучення інвестицій у розвиток територій – це в першу чергу функція обласного рівня. Крім того, облдержадміністрації працюють з офісом залучення інвестицій при Кабміні. Тому співпраця з ОДА дає можливість громаді вийти на значні інвестиції», - впевнений експерт.

Повний запис програми слухайте ТУТ

«Сучасна громада» виходить за підтримки Програми «U-LEAD з Європою» щосереди о 19:30.

Головне фото: DOBRE

05.07.2018 - 15:22 | Переглядів: 3982
Що потрібно громаді, щоб заробляти – коментар експерта

Теги:

план бізнес інвестиції просторове планування

Джерело:

Поділитися новиною:

Читайте також:
F67cc723e646e1d01f9cd890f5043445

19 лютого 2019

Поки актуальний принцип добровільності у...

Затвердження нової територіальної основи для діяльності органів влади на рівні громад – найперше завдання нового...

75572f719291efcb7cbbc4740dafcd4b

19 лютого 2019

АНОНС! 21 лютого у Києві - загальні збори...

21 лютого 2019 року у Києві відбудуться загальні збори Асоціації  об’єднаних територіальних громад. У програмі...

0f903550695aab0cfbf768de1a85377c

19 лютого 2019

Як регіони розподілили додаткову дотацію між...

У Державному бюджеті на 2019 рік передбачено 14,9 млрд грн додаткової дотації на утримання закладів освіти та охорони...