Лише 92 органи місцевого самоврядування в Україні (зі 173 міст обласного значення та 665 об’єднаних територіальних громад) отримали повноваження архітектурно-будівельного контролю. Про це свідчать дані Моніторингу процесу децентралізації влади та реформування місцевого самоврядування, підготовленого Мінрегіоном станом на 10 квітня 2018 року.
Серед цієї кількості – місто Київ та 20 міст обласного значення: Луцьк, Маріуполь, Тернопіль, Харків, Херсон, Львів, Івано-Франківськ, Чернівці, Ужгород, Одеса, Дніпро, Суми, Житомир, Черкаси, Сєвєродонецьк, Вінниця, Чернігів, Кропивницький, Миколаїв, Рівне. Зовсім незрозуміла позиція таких міст як Запоріжжя, Хмельницький, Полтава.
У Мінрегіоні дивуються, що органи місцевого самоврядування не поспішають приймати до сфери своїх повноважень архітектурно-будівельний контроль.
«Лише на рівні місцевої влади громад можуть найефективніше виконуватися функції просторового планування розвитку громад та архітектурно-будівельного контролю щодо відповідності цього розвитку містобудівній документації та стратегій розвитку. Що будувати, де будувати, кому будувати, яка якість будівельних робіт і безпечність об’єкту на території конкретної громади – хіба це в столиці видніше? Хіба не місцева влада та пильна громадськість мали б здійснювати контроль за будівництвом на своїй території? Більшість саме так і вважає, але чомусь не поспішає приймати такі повноваження. Так не має бути. Місцева влада має дбати про культуру і комплексність забудови території своєї громади, про інтереси населення в цьому контексті, зрештою, і про інтереси забудовників і виконувати ті повноваження, які і за логікою, і за законом мала б виконувати. З іншого боку, можливо існують якісь нормативні чи бюрократичні перешкоди – їх потрібно озвучити. Не виключаю, що з формуванням спроможних громад, ми підійшли до законодавчого закріплення обов’язкового здійснення функцій архбудконтролю великими громадами без зайвих проміжних етапів передачі», - прокоментував перший заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ В’ячеслав Негода.
Раніше Віце-прем’єр-міністр Геннадій Зубко заявляв, що завдяки децентралізації у системі держархбудконтролю формуються чіткі та прозорі правила як для місцевого самоврядування, так і учасників будівельної галузі.
20 грудня 2024
Вакансія: Полісі Координатор/-ка (англ.)
Вакансія: Полісі Координатор/-ка (англ.)
Опис контексту SALAR International завершила свої поточні проєкти в Україні (DSP та PROSTO), які були...
20 грудня 2024
Ветеранська політика в громадах: як це працює та які можливості може використати місцева влада
Ветеранська політика в громадах: як це працює...
Після демобілізації, поранення, повернення додому, ветеранів та ветеранок зустрічають громади. За те, щоби військові...
20 грудня 2024
Набув чинності закон, який дозволяє комунальним підприємствам використовувати гуманітарну допомогу
Набув чинності закон, який дозволяє комунальним...
18 грудня 2024 року набув чинності Закон України «Про внесення змін до статті 15 Закону України «Про гуманітарну...
20 грудня 2024
Як зміна механізму зарахування ПДФО вплине на бюджети територіальних громад - дослідження
Як зміна механізму зарахування ПДФО вплине на...
Дві третини доходів від ПДФО надходять до бюджетів тих громад, де люди працюють, а не живуть. Якщо змінити цю систему...