Бренд Баранівської ОТГ: від фарфору до органічної продукції та туризму

Баранівська міська ОТГ є однією із найуспішніших у Житомирській області.

За три роки громаді вдалося досягти значних успіхів у модернізації соціальної інфраструктури та розвитку економіки. Там готують вдалі проекти, виграють гранти і залучають інвесторів. Нині в Баранівці активно працюють над популяризацією бренду ОТГ та розвитком туризму. У громаді очікують щороку приймати до 2000 тисяч туристів, тому прагнення показати місцеві родзинки є цілком очевидним.

Баранівська міська ОТГ складається із 12 старостинських округів, а до її складу входять місто Баранівка, смт Полянки та 32 села.

Про ребрендинг Баранівської ОТГ, розвиток органічного виробництва та туризму йшлося під час прес-туру «Бренд громади - перспектива розвитку територій», який організував Житомирський Центр розвитку місцевого самоврядування, створений за підтримки Програми «U-LEAD з Європою» та Мінрегіону, повідомляє кореспондент Укрінформу.

 

Ребрендинг громади розпочався з герба

 

«Баранівська громада - це простір щедрої природи, активних громадян, інновацій та органічного виробництва. Тут немає невичерпних фінансових можливостей, але нами керує прагнення до змін. Ми робимо акцент на тому, що території, які не мають потужної економіки, повинні розвивати туризм», - акцентує Баранівський міський голова Анатолій Душко.

За словами міського голови, у минулому Баранівка була відомою своїм цінним і якісним фарфором, але завод, де його виготовляли, давно не працює. Відтак, постала потреба у реберендингу, аби тепер уже ОТГ стала впізнаваною.

Формування нового бренду розпочали із гербу громади. Раніше розпізнавальним знаком міста була фарфорова амфора. Тепер на ньому зображені чотири символи: баранець - форма українського керамічного посуду, на честь якого місто, як осередок гончарства, отримало свою назву; сосна - на третині території громади ростуть саме ці дерева, які з прадавніх часів несуть безсмертя; льон - традиційна для території ОТГ культура; жито - невід'ємний атрибут Житомирщини, який означає багатство і родючість землі.

Як розповіла заступниця голови Баранівської ОТГ Оксана Загорська, новий герб скомпонований досить вдало, адже після його появи почалися позитивні зміни.

«Символіка цілком відповідає напрямку нашого розвитку. Баранівська ОТГ зацікавила представників Великої Британії, які хочуть вирощувати у нас льон. Найближчим часом ми підпишемо з британською стороною меморандум про відродження льонарства і символ гербу стане знову актуальним», - зауважила Загорська.

Ще одним із брендів громади є органічне виробництво, адже у Баранівці працює єдиний в Україні завод органічної молочної продукції «Органік Мілк». Нині тривають перемовини між міськрадою та підприємством, аби до упаковки кожного продукту додавати ярлик із назвою міста.

Анатолій Душко впевнений: «Раніше нас впізнавали за баранівським фарфором, а тепер - за органічною молочною продукцією».

У громаді активно використовують брендове слово «Баранівка», в якому поєднані білий, зелений та червоний кольори. Придбані для потреб ОТГ легковий автомобіль, сміттєвоз та трактор вже маркували цим унікальним логотипом.

Крім того, на втіху туристам планують виготовляти і символічних баранців із фарфору.

 

На гостину до плямистих оленів

 

Паралельно із популяризацією бренду, громада робить ставку на туризм. Ідея заробляти на якісних послугах для мандрівників неабияк імпонує місцевим жителям.

Вже зараз Баранівська ОТГ має готовий туристичний маршрут, до якого входять музей фарфору (м.Баранівка), музей українського побуту (смт Полянки), вольєр з плямистими оленями (с.Явне) та завод «Органік Мілк». Аби втримати гостей у громаді, потрібен готель. Завдання непросте, але у місцевої влади достатньо ентузіазму на наполегливості, аби такий об'єкт нарешті з'явився.

У рамках реалізації проекту «Молодіжний кластер органічного бізнесу Баранівської міської ОТГ» у селі Рогачів планують побудувати сироварню із дегустаційним залом. За попередніми оцінками, така продукція користуватиметься попитом серед місцевого населення і туристів.

Анатолій Душко каже, що люди по селах зацікавлені у створенні кооперативів і наводить приклад одного із них: «У селі Смолдирів уже створений кооператив «Смолка». Ми зарибнили там водойму задля розвитку зеленого туризму,  спортивного рибальства та промислового вилову риби. Розпочинаємо зі встановлення лавочок та альтанок, потім облаштуємо пірси, зробимо доступними човни та катамарани. У перспективі бачимо побудову готелю. Таким чином, у нас з'явиться ще один напрямок для туристів - плямисті олені, сироварня і «Смолка». До вольєру ми готові відремонтувати дорогу, щоб зробити проїзд зручнішим».

 

Замість баранівського фарфору - органічна продукція

 

Аби переконати журналістів у тому, що Баранівська ОТГ цікава для туристів, гостям запропонували екскурсію на завод «Органік Мілк» та в музей українського побуту.

Директор ТОВ «Органік Мілк» та ТОВ «Органік Міт» (органічний м'ясний продукт) Олена Стретович впевнена, що бренд молочної продукції та ОТГ взаємодоповнюють один одного.

Завод виготовляє близько 30 видів органічної молочної продукції. Молоко  на підприємство постачається із власних ферм. До слова, у чорничний йогурт додають зібрані у баранівських лісах сертифіковані ягоди. У планах керівництва - нарощування потужностей виробництва органічної м'ясної продукції та вирощування органічних курей і реалізація органічних яєць.

Відвідувачі підприємства мають можливість спостерігати за виробничим процесом із оглядової зали, а також усіх запрошують на дегустацію фірмової молочної продукції. Туристам навіть пропонують органічний маршрут. Після заводу є можливість поїхати на ферми і побачити, в яких умовах випасають корів та збирають молоко, а також помилуватися маленькими телятами.

 

Столітня хата-музей на березі червоної річки

 

Після заводу їдемо в смт Полянки, де вже 10 років працює музей українського побуту «Поліська хата». Дорогою до нього треба пройти кількасот метрів, минаючи дерев'яний місток, під яким протікає річка із червоною водою. Таку дивовижу в.о. старости Любов Ільчук пояснює тим, що довколо росте вільха, яка й додає водоймі незвичного забарвлення.

Туристичний заклад з цікавими експонатами з'явився завдяки особистій ініціативі  ентузіаста Миколи Кобилинського.

«Взагалі я киянин, але народився в Полянках. Як вийшов на пенсію, то повернувся до батьківської хати у рідне село. Так хотілося зберегти нашу історію, от і купив сусідню стару хатину, яка й стала музеєм. Багато інформації про село шукав у архівах. Експонати збирав 15 років. Люди самі приносили мені чимало цінних речей, які зараз тут зберігаються», - розповідає екскурсовод.

У колекції музею налічується до 300 різних експонатів. Найстарішому із них, вулику, аж 250 років.

У дворі садиби можна побачити приладдя для роботи з льоном, ткацький верстат, вироби з лози, дерев'яні діжки, різноманітні знаряддя праці. Особливу увагу привертають цеглини і з викарбуваними латиницею назвами європейських столиць. Як пояснює Кобилинський, у ХІХ столітті на території Полянок працював цегельний завод, що експортував продукцію. Назви міст і свідчать про те, де понад століття тому зводили будівлі із матеріалів нинішньої Баранівської ОТГ.

Сама ж хата, де зібрані місцеві старожитності, не менш цінний експонат, адже побудована ще у 1905 році. Місцева молодь полюбляє проводити в затишному будиночку українські вечорниці. У домі є простора світлиця, де туристи за попереднім замовленням можуть посмакувати дерунами та варениками полянських господинь.

У планах Миколи Кобилинського - проведення майстер-класів із лозоплетіння, гончарства та різьби по дереву. Так що і маленьким, і дорослим мандрівникам знайдуться розваги.

Після візиту в Баранівську ОТГ пригадується кілька колоритних деталей. Проходячи повз адміністративні будівлі та магазини, в очі кидається велика кількість велосипедів як, до прикладу, у Берліні. Так тутешні жителі знайшли спосіб швидше долати чималі відстані Баранівкою, де немає громадського транспорту. Цікаво, що на подвір'ї міської ради сидять красиві білі леви, що трішки схожі та тих, які стережуть вхід до Львівської ратуші.  Ймовірно, що у таких речах, як і в гербі громади, є свій символізм, що сприятиме її розвитку та туристичній привабливості.

 

13.04.2018 - 10:33 | Переглядів: 13181
Бренд Баранівської ОТГ: від фарфору до органічної продукції та туризму

Область:

Житомирська область

Громади:

Баранівська міська об’єднана територіальна громада Баранівська територіальна громада

Джерело:

Укрінформ

Читайте також:

11 грудня 2024

Синергетичний підхід: як працює підтримка ветеранів у Калуській громаді

Синергетичний підхід: як працює підтримка...

Як працює механізм підтримки ветеранів війни та членів їхніх сімей на рівні громади, що можна вважати успішними...

11 грудня 2024

Перезавантаження ветеранської політики: досвід Чорноморська

Перезавантаження ветеранської політики: досвід...

Повертаючись із поля бою в рідну громаду, ветерани стикаються з різними викликами: реабілітація, працевлаштування,...

11 грудня 2024

17 грудня - тренінг «Відновлення втраченої інформації та документів про майно територіальної громади»

17 грудня - тренінг «Відновлення втраченої...

17 грудня 2024 року (вівторок), о 10:30 розпочнеться тренінг на тему: «Відновлення втраченої інформації та документів...

10 грудня 2024

Ветеранський кемпінг та безпека пішоходів: учасники конкурсу Громада на всі 100

Ветеранський кемпінг та безпека пішоходів:...

10 листопада завершилося голосування та вибір 40 фіналістів серед територіальних громад, які подалися на конкурс...