Яніна Казюк про Державний дорожній фонд та новий вид субвенції місцевим бюджетам

З 2018 року в Україні фінансування робіт, пов’язаних з будівництвом, реконструкцією, ремонтом і утриманням автомобільних доріг загального користування здійснюватиметься за кошти Державного дорожнього фонду, який створюється у складі спеціального фонду Державного бюджету України.

«Децентралізація влади» звернулася до координатора з фінансової децентралізації Центрального офісу реформ при Мінрегіоні Яніни Казюк з проханням пояснити, як саме розподілятимуть Державний дорожній фонд, скільки отримають місцеві бюджети і на які заходи спрямують кошти фонду.

За інформацією експерта, 32,6 млрд грн – загальний обсяг коштів, який передбачається направити на фінансування робіт, пов’язаних з будівництвом, реконструкцією, ремонтом і утриманням автомобільних доріг загального користування з Державного дорожнього фонду у 2018 році (проект закону №7000 від 15.09.2017). Місцеві бюджети отримають субвенцію в сумі 11,4 млрд грн, які зможуть спрямувати на забезпечення автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності. Це 35% Державного дорожнього фонду.

Яніна Казюк пояснила, що фонд формуватиметься з різних існуючих видів податків і зборів або їх частини.

Законами встановлено, що дохідна частина дорожнього фонду формується за рахунок:

1) акцизного податку з вироблених в Україні пального і транспортних засобів (у 2018 році – 50%, у 2019 році – 75%, у 2020 році – 100%);

2) акцизного податку з ввезених на митну територію України пального і транспортних засобів (у 2018 році – 50%, у 2019 році – 75%, у 2020 році – 100%);

3) ввізного мита на нафтопродукти і транспортні засоби та шини до них (у 2018 році – 50%, у 2019  році – 75%, у 2020 році – 100%);

4) плати за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні;

5) коштів спеціального фонду Державного бюджету України, отриманих шляхом залучення державою кредитів (позик) від банків, іноземних держав і міжнародних фінансових організацій на розвиток мережі та утримання автомобільних доріг загального користування;

6) плати за проїзд платними автомобільними дорогами загального користування державного значення;

7) інших надходжень, передбачених Державним бюджетом України.

«Кошти державного дорожнього фонду спрямовуються на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування державного значення та доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах у вигляді субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам. Це є новий вид субвенції. Він передбачений змінами до Бюджетного кодексу України, які наберуть чинності з 1 січня 2018 року. Така субвенція має розподілятися між місцевими бюджетами залежно від протяжності автомобільних доріг загального користування місцевого значення у відповідній адміністративно-територіальній одиниці станом на 1 січня року, що передує плановому. Зазначена субвенція може спрямовуватися на будівництво, реконструкцію, ремонт і утримання вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах у розмірі не більше 20 відсотків обсягу такої субвенції, затвердженого законом про Державний бюджет України на відповідний рік для відповідного місцевого бюджету», - пояснила Яніна Казюк.

Також кошти фонду, як передбачається, можуть спрямовуватися на  виконання боргових зобов’язань за запозиченнями, отриманими державою або під державні гарантії, на розвиток та утримання мережі автомобільних доріг загального користування і на фінансове забезпечення заходів із забезпечення безпеки дорожнього руху відповідно до державних програм.

«Порядок спрямування коштів державного дорожнього фонду буде визначатися Кабінетом Міністрів України», - уточнила експерт.

Яніна Казюк поінформувала, що перелік об’єктів будівництва, реконструкції, капітального та поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування державного значення із зазначенням обсягів бюджетних коштів для фінансового забезпечення таких об’єктів затверджується Кабінетом Міністрів України. 

А перелік об’єктів будівництва, реконструкції, капітального та поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах із зазначенням обсягів бюджетних коштів для фінансового забезпечення таких об’єктів за рахунок відповідної субвенції затверджується відповідною обласною державною адміністрацією за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері дорожнього господарства, та з подальшим погодженням із Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету.

Загальний обсяг дорожнього фонду розподіляється наступним чином:

  • 60 відсотків – на фінансування робіт, пов’язаних із автомобільними дорогами загального користування державного значення
  • 35 відсотків – на фінансування робіт, пов’язаних із автомобільними дорогами загального користування місцевого значення
  • 5 відсотків – на фінансове забезпечення заходів із забезпечення безпеки дорожнього руху відповідно до державних програм.

Довідка

Відповідно до прийнятих Верховною Радою України Законів від 17 листопада 2016 року № 1762 та № 1763, починаючи з 2018 року в Україні створюється Державний дорожній фонд.

Розподіл субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах

26.09.2017 - 13:32 | Переглядів: 6265
Яніна Казюк про Державний дорожній фонд та новий вид субвенції місцевим бюджетам

Теги:

дороги субвенція Я.Казюк

Джерело:

Поділитися новиною:

Читайте також:
A5fc63b9c13a431adbd95176d7e02046

21 січня 2019

Нові ОТГ Полтавщини отримають землі за межами...

Вже до кінця квітня цього року об’єднані територіальні громади Полтавщини, утворені минулого року, стануть...

6f61bdc28fb4ba5b1996a619ea839353

21 січня 2019

«Спроможні громади – об’єктивна вимога часу»....

Перспективний план  об’єднання громад Вінниччини  обговорювали  у Вінницькому Центрі розвитку місцевого...

25f47799430edb4771ffb589b35bfba0

21 січня 2019

8 головних змін у земельному законодавстві

З 1 січня 2019 року набрав чинності Закон №2498-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо...