Скільки грошей з Дорожнього фонду отримає кожна область України

Скільки коштів слід очікувати областям України на будівництво доріг місцевого значення в рамках роботи державного Дорожнього фонду - у матеріалі Вадима Олійника, експерта Проектного офісу секторальної децентралізації, для delo.ua.

Протягом всієї історії незалежності України йде мова про вигідне географічне розташування та величезний транзитний потенціал нашої держави. Однак замість того, щоб з розумом та користю для суспільства розпоряджатися цим інфраструктурним потенціалом, покращувати та примножувати його, відбувалась лише недбала експлуатація та занедбання.

Внаслідок хронічного недофінансування дорожньої галузі на сьогоднішній день ми маємо більше 90% автодоріг у неналежному транспортно-експлуатаційному стані, 40% з яких потребують повного відновлення.

Завдяки збільшенню фінансування у 2016 році вдалось капітально відремонтувати майже 1 тис. км автодоріг. У 2017 планується відремонтувати більше 2 тис. км, а також буде відновлено понад 80 мостів.

Проте у 2016 фінансування вистачило лише на один відсоток доріг, а це близько 10 млрд грн. У поточному році фінансування у 20 млрд грн вистачить лише на два відсотки доріг.

Мінімальна річна потреба для виконання ремонтно-будівельних робіт складає 50 млрд грн.

А щоб ми випереджали темпи руйнування доріг, потрібно близько 100 мільярдів гривень щороку.

Таким чином, ритмічне і достатнє фінансування дорожньої галузі дозволить за 5 років відновити мережу доріг загального користування в Україні.

Уже з 2018 року запрацює Дорожній фонд. Кошти, виділені на дороги, будуть автоматично надходити виключно на ремонт та будівництво автошляхів. Також нарешті з'явиться цільове фінансування доріг місцевого значення.

Виділення джерел фінансування дорожнього господарства в окремий фонд допоможе забезпечити стабільне фінансування і дозволить запобігти спрямуванню коштів на інші цілі.

Реформа децентралізації доріг передбачає поетапне введення в дію Дорожнього фонду. Надходження, що визначені для наповнення фонду, будуть зараховувати у спецфонд таким чином: у 2018 році — 50%; у 2019 році — 75%; і з 2020 року — 100%.

35% з яких піде виключно на фінансування будівництва, реконструкцію, ремонт та утримання автодоріг загального користування місцевого значення.

За результатами попередньої інвентаризації загальна протяжність мережі автомобільних доріг загального користування місцевого значення, що перейде до сфери управління облдержадміністрацій — становить 115,9 тис. км.

Відповідно до "Основних напрямів бюджетної політики на 2018-2020 рр." видатки на дорожню галузь планується збільшити до 70 млрд грн до 2020 року.

Водночас, за попередніми підрахунками, в 2018 році надходження до Дорожнього фонду складуть 32 мільярди гривень.

Таким чином, на будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання доріг загального користування місцевого значення у 2018-му очікується близько 11,2 млрд грн. І це тільки 50% Дорожнього фонду. В 2020-му, коли Дорожній фонд запрацює на повну потужність, 24,5 млрд грн піде саме на місцеві дороги.

Вказані кошти будуть автоматично розподілятися між місцевими бюджетами, залежно від протяжності автомобільних доріг місцевого значення відповідної області, станом на 1 січня року, що передує плановому. Області, які мають розгалужену мережу доріг, звісно, отримають більше коштів на їх ремонт.

* — без урахування тимчасово неконтрольованих територій

Джерело: Проектний офіс секторальної децентралізації

Таким чином, у 2018 році на будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання доріг загального користування місцевого значення з Дорожнього фонду найбільше отримають 5 областей:

  • Харківська (708,2 млн грн);
  • Вінницька (673,2 млн грн);
  • Житомирська (666,1 млн грн);
  • Полтавська (635 млн грн);
  • Львівська (629,4 млн грн).
29.08.2017 - 17:19 | Переглядів: 9337
Скільки грошей з Дорожнього фонду отримає кожна область України

Теги:

дороги

Джерело:

delo.ua

Поділитися новиною:

Коментарі:

Щоб додати коментар, будь ласка зареєструйтесь або увійдіть
Читайте також:

22 вересня 2021

Мінрегіон пропонує чітко регламентувати в законі питання комунальної власності. Очікує пропозицій від зацікавлених сторін

Мінрегіон пропонує чітко регламентувати в...

Ситуація з передачею майна районів у комунальну власність громад проявила гостру потребу у законодавчому регулюванні...

22 вересня 2021

Повноваження ОДА та РДА: законопроект №4298 повторно направили Парламенту для розгляду в другому читанні (+інфографіка)

Повноваження ОДА та РДА: законопроект №4298...

22 вересня 2021 року Комітет Верховної Ради України з питань організації державної влади, місцевого самоврядування,...

22 вересня 2021

Навчальна онлайн-програма «Кроки для фінансистів 2021» від U-LEAD

Навчальна онлайн-програма «Кроки для...

«Кроки для фінансистів 2021» - це семитижневий навчальний цикл семінарів та практикумів, що впроваджуватиметься...

22 вересня 2021

Набір учасниць на навчальний онлайн-візит до муніципалітетів Південно-Східної Європи в рамках Програми Школи мерок

Набір учасниць на навчальний онлайн-візит до...

Національний Демократичний Інститут та Мережа Асоціацій Муніципалітетів Південно-Східної Європи (NALAS) проводить з 4...

22 вересня 2021

4-20 жовтня – четверта хвиля онлайн-тренінгів для старост. Розпочалася реєстрація

4-20 жовтня – четверта хвиля онлайн-тренінгів...

Координатор проектів ОБСЄ в Україні оголошує четверту хвилю онлайн-тренінгів для старост. Тренінги відбудуться з...