Об’єднані громади з більшою кількістю жителів мають і більший фінансовий потенціал, ніж ті, чисельність населення яких є менше 5-ти тисяч осіб. Про це повідомила Яніна Казюк, координатор з фінансової децентралізації Центрального офісу реформ, посилаючись на дані моніторингу фінансової спроможності 366 об’єднаних територіальних громад (ОТГ). Результати моніторингу представили в ході Форуму «Децентралізація – основа формування нової системи управління та місцевого розвитку», що відбувся на Тернопільщині 20 липня.
«Закономірність між фінансовою спроможністю та чисельністю населення громади пояснюється тим, що у великих громадах більш вигідно розвивати малий та середній бізнес. Там є достатній трудовий ресурс, більш ємний місцевий ринок збуту товарів і послуг та кращі перспективи для сталого розвитку громади. Крім того, великі громади мають більші потенціал та можливості для належного утримання об’єктів інфраструктури, функціонування закладів та установ комунальної власності, а органи місцевого самоврядування можуть забезпечити надання якісних публічних та комунальних послуг», - констатувала Яніна Казюк.
Вона також зазначила, що винятком є окремі невеликі громади, на територіях яких функціонують суб’єкти підприємництва зі значною фіскальною спроможністю.
Експерт пояснила, що оцінку фінансової спроможності 366-ти ОТГ проведено на підставі результатів моніторингу виконання місцевих бюджетів за І півріччя 2017 року та за чотирма основними показниками, які відображають:
- власні доходи на 1-го мешканця;
- рівень дотаційності бюджетів (питома вага базової/реверсної дотації у доходах);
- питому вагу видатків на утримання апарату управління у власних ресурсах ОТГ (без трансфертів з державного бюджету);
- капітальні видатки на 1-го мешканця (без субвенцій з державного бюджету).
На підставі зазначених показників сформовано загальний рейтинг ОТГ.
Ознайомитися із загальним рейтингом ОТГ можна ТУТ
«Цей рейтинг кожна громада має проаналізувати на предмет ефективності мобілізації власних ресурсів, раціональності використання бюджетних коштів та прийняття якісних управлінських рішень», - додала Яніна Казюк.
Експерт наголосила, що формування спроможних ОТГ має відбуватися з урахуванням таких критеріїв:
Довідка:
Моніторинг фінансової спроможності ОТГ здійснено експертною Групою фінансового моніторингу Центрального офісу реформ при Мінрегіоні.
Приєднані файли:
Теги:
Джерело:
Прес-центр ініціативи «Децентралізація влади»
16 вересня 2025
Погодження проєктів угод про міжнародне територіальне співробітництво: як це працює на практиці?
Погодження проєктів угод про міжнародне...
Понад пів року діє чітка процедура для підписання міжнародного партнерства. Запрошуємо розібратися разом, як...
16 вересня 2025
Держбюджет-2026: що отримають громади і як розподілять ресурси для відновлення
Держбюджет-2026: що отримають громади і як...
Кабінет Міністрів України 15 вересня 2025 року подав до Верховної Ради України проєкт Закону України «Про Державний...
16 вересня 2025
Відкритий діалог та поетапне впровадження: що...
Які нові можливості та зміни зможе отримати культурна спільнота від впровадження інституційної реформи закладів...
16 вересня 2025
Стратегії громад не для “полиці”: що змінює реформа публічних інвестицій
Стратегії громад не для “полиці”: що змінює...
Впродовж останніх двох років Україна активно впроваджує реформу системи управління публічними інвестиціями (УПІ), що...