Настав час формування ефективного районного рівня, і вже очевидно, з яких районів треба починати, - В’ячеслав Негода

Процес створення спроможного базового рівня місцевого самоврядування - добровільне об’єднання територіальних громад - демонструє позитивну динаміку. І вже ні в кого немає сумніву, що наступним кроком буде формування ефективного районного рівня. Вирішити це питання одразу і комплексно без змін до Конституції складно, особливо з політичної точки зору. Тому починати потрібно зі змін до законодавства, які б вирішували проблеми взаємодії місцевої влади там, де вони вже очевидні – у районах, територія яких повністю співпадає з територією однієї-двох об’єднаних громад.

Про це сказав Перший заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України В’ячеслав Негода під час круглого столу «Шляхи удосконалення районного рівня адміністративно-територіального устрою України в умовах децентралізації влади», організованого Комітетом Верховної Ради з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування.

Перший заступник Міністра поінформував, що в Україні вже є 5 об’єднаних громад, територія яких повністю «накриває» територію відповідних районів: Народицька (Житомирська область), Старосинявська, Летичівська (Хмельницька область), Сновська (Чернігівська область) та Апостолівська (Дніпропетровська область). Є також випадки, коли територія району повністю «накрита» декількома об’єднаними громадами.

У цих районах продовжують існувати, функціонувати і утримувати свої апарати районна рада і районна державна адміністрація. При цьому, відповідно до законодавства від них до рад і виконкомів об’єднаних громад переходять більшість повноважень. Отже виникають певні питання щодо дублювання компетенцій та ефективності організації влади на цих територіях. До речі, у Парламенті ще 29 лютого 2016 року зареєстровано законопроект 4165, який частково вирішує зазначену проблему. Але його розгляд затримується вже більше року.

«Процес об’єднання громад триває і таких випадків буде дедалі більше. Отже маємо негайно затвердити механізм вирішення питання взаємодії місцевої влади в таких районах. Поки проблема не загострилася і на місцях не почали з’ясовувати між собою стосунки самостійно, маємо, як перший крок, прийняти парламентське рішення по цих п’яти районах, відпрацювати на них до кінця року і далі, з 2018 року, прийняти загальне рішення стосовно критеріїв оптимізації та формування нового районного рівня», - сказав В’ячеслав Негода.

Перший заступник Міністра повідомив, що Уряд, за результатами сьогоднішнього обговорення, готовий запропонувати Парламенту розроблений разом з експертами законопроект, яким передбачається порядок врегулювання зазначених питань.

При цьому є два основні дискусійні варіанти:

1. Залишити чинний район на період до формування нового адміністративно-територіального поділу. Чітко визначити повноваження, що залишаються за райдержадміністрацією та райрадою. Переглянути чисельність та відповідно видатки на утримання їхніх апаратів та інших підрозділів РДА.

2. Ухвалити Парламентом рішення про ліквідацію району чи злиття його з іншим районом та прийняти відповідні рішення стосовно виконання повноважень, що залишилися у компетенції райради і райдержадміністрації.

«На якому з цих варіантів ми зупинимося у поданому законопроекті, великою мірою залежить від сьогоднішнього обговорення та результатів функціонального обстеження районів, територія яких співпадає з територією ОТГ, що вже розпочалося», - сказав В’ячеслав Негода. 

Поділитися новиною:

Коментарі:

Щоб додати коментар, будь ласка зареєструйтесь або увійдіть
Читайте також:

09 липня 2020

Парламентський комітет уточнив конфігурацію районів окремих областей

Парламентський комітет уточнив конфігурацію...

9 липня Міністр розвитку громад та територій України Олексій Чернишов та заступник Міністра В’ячеслав Негода взяли...

09 липня 2020

Місцеві вибори 25 жовтня 2020 року – проект постанови готовий до голосування в парламенті

Місцеві вибори 25 жовтня 2020 року – проект...

9 липня парламентський Комітет з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку...

09 липня 2020

Зарплата вчителя: дослідження прикладу Польщі

Зарплата вчителя: дослідження прикладу Польщі

Вчителі є основним активом будь-якої системи освіти. У той же час, заробітна плата вчителя є домінуючою статтею...

08 липня 2020

Децентралізація: між правдою та вигаданими загрозами

Децентралізація: між правдою та вигаданими...

Автор: Іван Лукеря, радник міністра розвитку громад та територій України, спеціально для Української...

08 липня 2020