Невдовзі в об'єднаних громадах Вінницької області з'являться "культурні" топ-менеджери. Про це розказує радник міністра культури України з питань децентралізації Ірини Френкель, чим займатимуться ці топ-менеджери, і чим вони відрізняються від звичайних організаторів, до яких усі звикли.
– Коли постало питання про кадрове забезпечення культурної галузі базового рівня — села, селища, ОТГ (об'єднаної територіальної громади) — зрозуміли, що не вистачає фахівця, який би володів саме сучасними знаннями. Тобто, був би не просто організатором свят, а був обізнаний з менеджментом, маркетингом та просуванням продукту на міжнародному рівні. Тоді ми звернулись до європейських партнерів, і восени можемо запустити проект для перших 366 об'єднаних громад.
– Проект передбачає вихід культурної галузі на новий рівень?
– Якщо глобально — так. Але почнемо з навчання. Адже не вистачає якраз знань у сфері культурної економіки.
– Як проходитиме навчання?
– Це буде півторарічний курс, який буде складатись з 5 звичайних модулів. Збиратися мають раз на два місяці. По закінченню курсу отримуватимуть сертифікат.
– Хто може претендувати на посаду "культурного" топ-менеджера?
– Ми робимо аналіз теперішніх кадрів, дивимось, чи є потенційні претенденти серед них. Головна умова — проживання за місцем роботи.
– Можна майбутнього топ-менеджера назвати "сучасним організатором"?
– Ні, саме топ-менеджер. Тому що він не має бути актором, музикантом чи читати вірші. Мабуть, взагалі, ця людина має бути з галузі менеджменту, маркетингу і добре знатися на цьому.
– Фінансуватись ця посада буде з бюджету ОТГ?
– Навчання відбуватиметься за підтримки Євросоюзу. А опісля топ-менеджери входитимуть у штат ОТГ, і зрозуміло, що отримуватимуть зарплатню з бюджету об'єднаної громади. Плануємо, що культурний департамент називатиметься департаментом культурної політики та ресурсів. В подальшому навіть розглядаємо можливість перейменування Міністерства культури. Вже є рекомендації з боку ЄС. До речі, з 2018 року міністерства культури країн ЄС називатимуться міністерствами культурної політики та ресурсів. Це загально світова тенденція.
– Але ж кількість ОТГ постійно збільшується. Як будете вирішувати питання з навчанням у нових ОТГ?
– Поки що беремо за основу існуючі ОТГ. А коли вже запустимо, можемо розглядати інші варіанти. Проект розрахований на 5 років. І протягом цього часу було б доцільно переглянути програму навчання у вузах. Адже у нас не готують проектного менеджера, культурного менеджера.
– Отже, культура тоді зможе вийти на інший рівень? Не буде дотаційною, немічною, тією, що вічно просить гроші?
– Так, зараз культура має імідж утриманки. Втім, вона є економічним ресурсом, економічним важелем. Звісно, культура сама не виробляє, але створює умови для розвитку бізнесу. Це готельний бізнес, ресторанний, транспортні послуги. Наприклад, у місті відбувається фестиваль, і на нього приїздить багато гостей. Вони десь мешкають, десь харчуються, купують квитки на трамвай, тролейбус, тощо.
02 липня 2025
Старости були і є важливою ланкою в системі...
Про важливість та розвиток інституту старост говорили учасники Першого форуму старост Тернопільщини, що відбувся 2...
01 липня 2025
Вакансія! Аналітики/-ині у сферах: державне управління, децентралізація та парламентаризм
Вакансія! Аналітики/-ині у сферах: державне...
Лабораторія законодавчих ініціатив шукає досвідчених аналітиків/-инь у сферах: державне управління, децентралізація...
01 липня 2025
Надмірні координація і планування можуть зашкодити мотивації та творчості агентів місцевого розвитку. Минуло вже...
01 липня 2025
Липневі каталоги можливостей: що нового для розвитку громад?
Липневі каталоги можливостей: що нового для...
Українські громади — це історії відваги, відновлення та змін. Попри існуючі виклики, вони продовжують шукати ресурси...