Перспективи розвитку освітньої галузі Чернівецької області у 2017 році обговорено під час сьогоднішньої прес-конференції директора Департаменту освіти і науки обласної державної адміністрації Оксани Палійчук.
Як повідомила посадовець, 14 грудня 2016 року розпорядженням Кабінету Міністрів України затверджено концепцію нової української школи, розробленої Міністерством освіти і науки України. Згідно документа, основним пріоритетним завданням освітньої галузі на 2017-2018 рік є оновлення/модернізація навчальних програм з усіх предметів для учнів 5-9 класів. Ознайомитись з Концепцією, висловити свої пропозиції можна на офіційному сайті Міністерства освіти і науки України.
«В області в цьому напрямку працюватиме робоча група з передових педагогів краю, роботу якої координуватиме Інститут післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області. Це дозволить учню більше розвиватися відповідно до своїх інтересів. Оновлені програми планують затвердити в травні 2017 року», - зазначила Оксана Палійчук.
Також відповідно до Стратегії реформування загальної середньої освіти в Україні продовжиться створення опорних навчальних закладів. Відповідна концепціядопомагає вирішити проблему малочисельних класів в школах, питання щодо підвищення якості надання освітніх послуг.
«На сьогодні в Чернівецькій області створено 3 опорні школи Вижницькому, Кельменецькому районах та в Мамалигівській ОТГ. Нині прийнято рішення про створення ще 3-х опорних навчальних закладів: зокрема, на базі Драчинського ЗНЗ І-ІІІ ст., Киселівського ЗНЗ І-ІІІ ступенів Кіцманського району, в новоствореній Вашківецькій ОТГ – на базі Вашківецького ЗНЗ I– III ступенів та Лівинецької ЗОШ І-ІІІ ступенів Кельменецького району.
Для Чернівецької області на опорні школи та укомплектування кабінетів природничого циклу виділено 8 млн. 400 тис. грн. з державного бюджету.
Крім того, за словами директора профільного департаменту, важливим для розвитку освітньої галузі є впровадження інклюзивної освіти, зокрема, створення умов навчання та виховання дітям з особливими освітніми потребами. У цьому році інклюзивним навчанням охоплено 180 юних буковинців з особливими освітніми потребами (з них 62 дітей-інвалідів), які навчаються у 68 загальноосвітніх навчальних закладах. З державного бюджету Чернівецькій області на відповідні цілі виділено близько 4 млн. грн.
Також Оксана Палійчук повідомила, щоз метою покращення результатів зовнішнього незалежного оцінювання учнів в минулому році, цьогоріч для покращення якості курсів підвищення кваліфікації, котрі проходять вчителі, та з метою вдосконалення методичної роботи педагога вони складатимуть незалежне анонімне тестування у формі ЗНО з базових дисциплін.
Для підвищення якості освіти в області продовжує діяти віртуальна школа (студії для учнів та вчителів на базі Інституту післядипломної педагогічної освіти, трансляції занять здійснюються в он-лайн режимі). Таким чином вчителям вдається підвищувати свою професійну майстерність через проведення так званих «відкритих уроків», а учням – переглядати уроки в будь-який зручний для них час, підключившись до роботи школи з власної електронної адреси.
23 жовтня 2025
Завдання на комплексний план: що змінилося у Порядку № 926 і як діяти громадам на практиці
Завдання на комплексний план: що змінилося у...
З 11 січня 2025 року набули чинності зміни до Порядку № 926, які впливають на те, як громади планують свій...
22 жовтня 2025
НАЗК запрошує долучитися до Форуму доброчесності громад 2025
НАЗК запрошує долучитися до Форуму...
Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) за підтримки Програми «U-LEAD з Європою»,...
22 жовтня 2025
Шосткинська громада: коли автономія — не...
Голова Шосткинської громади Микола Нога про наслідки російських обстрілів, підземні школи та лікарні, а також про те,...
21 жовтня 2025
Громади під тиском війни: співпраця, міжнародна...
Попри війну, громади України продовжують тримати лінію розвитку – зміцнюють зв’язки, шукають ресурси, вибудовують...