В сучасних умовах розвитку країни, в ході децентралізації маємо керуватися сучасним порядком вирішення питань адміністративно-територіального устрою, а не застарілим Указом Президії Верховної Ради УРСР від 1981 року.
Про це сказав Перший заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства В´ячеслав Негода під час презентації розробленого Мінрегіоном законопроекту «Про засади адміністративно-територіального устрою України» на засіданні Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування.
За словами В´ячеслава Негоди, законопроект в рамках чинної Конституції визначає засади, на яких має ґрунтуватися адміністративно-територіальний устрій України, види населених пунктів, систему адміністративно-територіальних одиниць, повноваження органів державної влади та органів місцевого самоврядування з питань адміністративно-територіального устрою, порядок утворення, ліквідації, встановлення і зміни меж адміністративно-територіальних одиниць та населених пунктів, ведення Державного реєстру адміністративно-територіальних одиниць та населених пунктів України.
«Цей законопроект розроблено з залученням усіх всеукраїнських асоціацій органів місцевого самоврядування та широкого кола експертів. Він є основою для наступних змін у адміністративно-територіальному устрої, але сам таких змін не передбачає. Законопроект лише встановлює порядок вирішення питань адміністративно-територіального устрою: розподіл компетенцій у цих питаннях, встановлення процедур щодо зміни меж районів і громад, перейменування населених пунктів, віднесення їх до певних категорій тощо. Такого порядку сьогодні немає, а він дуже потрібен, щоб рухатися далі», - зазначив В´ячеслав Негода.
У законопроекті зокрема зазначено, що система адміністративно-територіальних одиниць залишається трирівневою. При цьому передбачено, що районний рівень має бути більш впорядкований і відповідати європейським стандартам.
«Район - адміністративно-територіальна одиниця проміжного рівня, яка складається з громад, загальна чисельність населення яких складає не менше 150 тисяч жителів. На територіях із щільністю населення менше середньої щільності населення відповідної області район може мати меншу кількість жителів, якщо площа такого району перевищує середню по області. Район є територіальною основою організації та діяльності органів виконавчої влади та органу місцевого самоврядування для надання відповідних послуг, що об’єктивно не можуть бути надані органами місцевого самоврядування територіальних громад, що діють в адміністративно-територіальних одиницях базового рівня у складі району», - йдеться у проекті закону.
Крім того, у законопроекті більш чітко визначено поняття «громада», як адміністративно-територіальна одиниця базового рівня, яка складається з одного або декількох населених пунктів та земель за їх межами. Громада «є територіальною основою для здійснення місцевого самоврядування жителями населених пунктів, що розташовані на території громади, формування і діяльності органів місцевого самоврядування».
Приєднані зображення:
Теги:
В'ячеслав Негода АТУ Засади АТУ
Джерело:
Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України
16 вересня 2025
Відкритий діалог та поетапне впровадження: що...
Які нові можливості та зміни зможе отримати культурна спільнота від впровадження інституційної реформи закладів...
16 вересня 2025
Стратегії громад не для “полиці”: що змінює реформа публічних інвестицій
Стратегії громад не для “полиці”: що змінює...
Впродовж останніх двох років Україна активно впроваджує реформу системи управління публічними інвестиціями (УПІ), що...
16 вересня 2025
АНОНС! Запрошуємо на вебінар «Концепція...
17 вересня о 14:00 відбудеться онлайн-дискусія про майбутнє добровільних пожежних команд в Україні. Разом...
16 вересня 2025
Стартує відбір територіальних громад для участі...
Швейцарсько-український проєкт DECIDE у партнерстві з Міністерством освіти і науки України оголошує...