29 жовтня у Києві шведсько-українська Програма Polaris «Підтримка багаторівневого врядування в Україні» представила результати дослідження викликів, що впливають на ефективність роботи ЦНАП в Україні та Києві. 400 працівників ЦНАП з 22 областей України долучилися до опитування, проведеного програмою Polaris у співпраці з Всеукраїнською асоціацією ОТГ.
«Врегулювання питання адмінзбору (законопроєкт 4380) може допомогти мережі ЦНАП підтримати належну доступність та якість надання послуг мешканцям. Висловлюючи вдячність донорам за постійну увагу до цього питання, я ще раз звертаюся до депутатського корпусу з проханням підтримати подальші кроки в його вирішенні», – наголосила Лариса Білозір, голова підкомітету з питань адміністративних послуг та адміністративних процедур Верховної Ради України.
54% опитаних відчувають погіршення умов роботи ЦНАП через нестачу фінансування, брак кадрів для роботи у ЦНАП актуальний для 47% респондентів.
«Щиро дякую колегам та партнерам за підтримку у збереженні стійкості мережі Центрів. Будучи найбільшою мережею публічних офісів в Україні, для нас критично важливий вектор розвитку з акцентом на стійкість», — зазначила Марина Бобраніцька, начальниця управління системного розвитку надання адміністративних послуг Міністерства цифрової трансформації України.
З-поміж результатів досліджень можна виділити наступні дані:
Нагадаємо, що понад 16 тисяч працівників забезпечують роботу центрів, з яких 9 тисяч — адміністратори. Понад 5 тисяч точок доступу до адміністративних послуг та інших сервісів для мешканців і бізнесу, об’єднаних у єдину мережу, сьогодні працюють в Україні.
На заході окремо закцентували на потребах персоналу ЦНАП у навчанні та методологічній підтримці. Експерти наголосили на важливості залучення фахівців центральних органів виконавчої влади до проведення тренінгів і навчань. Найактуальнішими темами наразі визначено інтеграцію адміністративних послуг соціального характеру (АПСХ), ветеранських послуг в ЦНАП, ведення реєстрів та обмін досвідом (застосування найкращих практик у роботі ЦНАП). Досі залишаються серед «проблемних» і послуги з державної реєстрації актів цивільного стану (ДРАЦС).
Серед рекомендацій – фокус на прикладному характері навчань із практичними кейсами, розвиток онлайн та офлайн-форматів для досягнення синергії та доступності, а також розвиток єдиної платформи для навчання і комунікації.
«Перший шлях для вирішення проблем – це правильно їх ідентифікувати. Ми це знали, але цифри і наше дослідження тепер це підтверджують: персонал, постійно зростаюче навантаження, адмінзбір як наскрізні виклики та АПСХ як найпріоритетніша група послуг», – зазначив Віктор Тимощук, заступник голови правління Центру політико-правових реформ та експерт Програми Polaris.
До обговорення долучилися керівники та керівниці ЦНАП України, працівники ОМС, ОВА, народні депутати, а також фахівці з Міністерства цифрової трансформації, Міністерства юстиції, Міністерства ветеранів, Міністерства розвитку громад та територій України та інших центральних органів влади.
Завантажити дослідження:
13 березня 2025
Чому громади мають готуватися до євроінтеграції вже зараз? І як це зробити без зайвих нервів
Чому громади мають готуватися до євроінтеграції...
Автор розуміє, що, ймовірно, «Америки не відкриє» цим текстом, адже багато з цих ідей вже давно обговорюються серед...
13 березня 2025
Що означає включення людини в систему добровільної пожежної охорони
Що означає включення людини в систему...
Авторка: Агнєшка Пясецька, експертка Представництва Фонду міжнародної солідарності в Україні Ким у системі...
13 березня 2025
Парламент змінив межі міста Сновськ та ухвалив...
13 березня 2025 року Верховна Рада України Постановою №12219 змінила межі міста Сновськ Корюківського району...
13 березня 2025
Інтеграція податкових послуг у ЦНАП: досвід Мереф’янської громади
Інтеграція податкових послуг у ЦНАП: досвід...
Мереф’янська громада стала однією з перших в Україні, де у Центрі надання адміністративних послуг (ЦНАП) запровадили...