Під час конференції шведсько-українського проєкту PROSTO “Підтримка доступності послуг в Україні” були представлені результати 5-го щорічного моніторингу 25 ЦНАП, створених у 2017-2018 роках у територіальних громадах за підтримки Програми ЄС «U-LEAD з Європою».
Моніторинг демонструє стабільний позитивний розвиток Центрів надання адміністративних послуг перш за все як інституції (інтегруються нові послуги, розвивається мережа ЦНАП, проходять навчання для персоналу), а також швидку адаптацію Центрів до зовнішніх факторів (курс країни на діджиталізацію, пандемія COVID-19, повномасштабне вторгнення). При цьому, в середньому в ЦНАП інтегровано 9 груп послуг, з них лише 7 груп послуг надається стало.
«Разом із міжнародними партнерами, обласними адміністраціями, дотичними міністерствами ми докладаємо багато зусиль до створення передумов для якісного розвитку мережі точок доступу мешканців до державних послуг. Але найголовнішу та найскладнішу роботу робите ви - на місцях, у ваших громадах. Я дякую кожній та кожному зі спільноти ЦНАП за те, що ви продовжуєте важку та сумлінну працю на благо мешканців і України. Попереду багато викликів, та я впевнена, що з вашою підтримкою та енергією, разом ми зможемо все подолати», - наголосила Марина Бобраніцька, начальниця управління системного розвитку надання адмінпослуг Міністерства цифрової трансформації України.
Нові та триваючі виклики розвитку мережі ЦНАП обговорювалися під час панельної дискусії «Законодавче забезпечення стійкого розвитку системи адміністративних послуг2 на конференції PROSTO. Зокрема, учасники та спікери заходу звернули особливу увагу на такі аспекти:
1. Для забезпечення сталого функціонування ЦНАП необхідні зміни ставок адміністративного збору (Закон України "Про адміністративний збір"), адже є ЦНАП, для яких надходження до місцевого бюджету від адмінзбору не можуть перекрити заробітної плати і для одного адміністратора.
2. Політична воля СНАП до передачі повноважень дає швидкі результати з інтеграцією послуг, так практично в кожен ЦНАП вже інтегровано адміністративні послуги соціального характеру, які є в переліку найбільш затребуваних.
3. Місцеві послуги, реєстрація нерухомого майна, АПСХ, реєстрація місця проживання, є найбільш затребуваними послугами у ЦНАП та складають понад 75% від усіх наданих у ЦНАП послуг.
4. Нагальні виклики розвитку мережі у 2023-2024 роках:
«Завдяки моніторингу якості послуг та прогресу системи надання державних послуг ми оптимізуємо процеси та приймаємо зважені рішення щодо вдосконалення адмінпослуг. Поруч з цим, системний аналіз точкових ЦНАП підкреслює важливі аспекти розвитку сфери в цілому. Разом із місцевим самоврядуванням та за підтримки партнерів продовжуємо працювати над покращенням доступності послуг для громадян», - зазначила Марина Бобраніцька.
Більше про проблематику розвитку сфери надання адміністративних послуг у Білій Книзі державної політики у сфері адміністративних послуг (третя редакція).
Приєднані зображення:
Теги:
Джерело:
Проект PROSTO
25 серпня 2025
Новий проєкт «Gromada.Com» – професійна платформа підтримки комунікацій для громад
Новий проєкт «Gromada.Com» – професійна...
Громадська організація «Комунікації для змін» (Change Communications) на волонтерських засадах запустила проєкт...
25 серпня 2025
Як громади зможуть отримати кошти з ДФРР у 2025 році: головне з брифінгу
Як громади зможуть отримати кошти з ДФРР у 2025...
Державний фонд регіонального розвитку (ДФРР) знову запрацював після трирічної перерви. У 2025 році...
25 серпня 2025
Регіональне представництво як основа членських асоціацій ОМС: тренінг для ВАГ від Polaris
Регіональне представництво як основа членських...
16 липня шведсько-українська програма Polaris «Підтримка багаторівневого врядування в Україні» провела тренінг для...
22 серпня 2025
Сім громад-партнерок приєдналися до напряму «Інтеграція перспектив ветеранів» програми Polaris
Сім громад-партнерок приєдналися до напряму...
Програма Polaris оголосила результати конкурсного відбору громад-партнерок за напрямом «Інтеграція...