Як громадам обліковувати гуманітарну та благодійну допомогу - про це розповіли експерти U-LEAD

Представникам органів місцевого самоврядування наразі доводиться вирішувати багато питань, пов’язаних з отриманням та передачею допомоги від міжнародних фондів та донорів. Разом з тим виникає потреба у роз’ясненні стосовно обліку, приймання та звітування благодійної допомоги.

- Під час консультацій та звернень від громад ми отримуємо багато запитань, пов’язаних з гуманітарною допомогою, створенням цільових та благодійних фондів у громадах, передачі отриманих речей та устаткування мешканцям та переселенцям, військовим тощо. Аби надати максимально повні відповіді, експерти U-LEAD підготували інформаційну сесію на цю тему, щоб ОМС правильно документували, оформлювали та передавали отримане, - розповів Олег Яременко, керівник Регіонального офісу «U-LEAD з Європою» у Кіровоградській області.

Участь у інформаційній сесії взяли понад 150 представників громад з Кіровоградської області.

Під час заходу експерти U-LEAD пояснили алгоритм дій ОМС під час отримання благодійної допомоги та її відображення в бюджетному, бухгалтерському та податковому обліку, а також яким чином відбувається оприбуткування на баланс безоплатно отриманих активів, їх обліку, використання та у разі необхідності подальшої передачі. Про нюанси документообігу розповіла Вікторія Корецька, радниця з питань муніципальних фінансів та управління Регіонального офісу «U-LEAD з Європою» у Херсонській області.

Її колега з Хмельницької області, радниця з питань муніципальних фінансів та управління Наталія Любченко нагадала основні нормативно-правові акти, які регулюють питання благодійної допомоги. Серед них: ЗУ «Про благодійну діяльність та благодійні організації», ЗУ «Про гуманітарну допомогу», Питання надання гуманітарної та іншої допомоги цивільному населенню в умовах воєнного стану в Україні (постанова КМУ від 07.03.2022 №220). Також вона пояснила основні цілі благодійної діяльності та за яких умов отримання представниками ОМС не є корупцією.

- Допомога не підпадатиме під дію ст.54 ЗУ «Про запобігання корупції». якщо будуть дотримані такі умови: набувачем благодійної допомоги може бути неприбуткова організація або ТГ, що одержує допомогу від одного чи кількох благодійників для досягнення цілей, визначених Законом №5073 та характеризується безкорисливістю, добровільністю та цільовою спрямованістю, - зазначила радниця.

 

На тему: Отримання благодійної та гуманітарної допомоги

 

Одним із різновидів благодійної допомоги є гуманітарна. Ірина Алєєва, радниця з питань муніципальних фінансів та управління Регіонального офісу «U-LEAD з Європою» у Сумській області, пояснила, що гуманітарна допомога – це цільова адресна безоплатна допомога у грошовій або натуральній формі, у вигляді безповоротної фінансової допомоги або добровільних пожертвувань, або допомога у вигляді виконання робіт, надання послуг, що надається іноземними та вітчизняними донорами із гуманних мотивів отримувачам гуманітарної допомоги.

Отримувач гуманітарної допомоги має бути зареєстрований у спеціальному Єдиному реєстрі.

- Окрім громадських, благодійних та інших організацій, у реєстрі мають зареєструватися і підприємства, установи та організації, що утримуються за рахунок бюджетів, уповноважені ними держустанови та органи місцевого самоврядування. При цьому у період воєнного стану не потребують реєстрації у Єдиному реєстрі обласні, та Київська міська військова адміністрація, як отримувачі ГД, яка відправляється залізницею. Також КМУ може визначати інших отримувачів гумдопомоги, яким не потрібно реєструватися у цьому реєстрі, - розповіла Ірина Алєєва.

Вона зазначила, що обов’язково має бути контроль за цільовим використанням отриманої допомоги. В разі виявлення порушень або фактів продажу гуманітарної допомоги, передбачена кримінальна відповідальність.

Також учасники отримали відповіді на питання чи може ОМС заснувати благодійний фонд для відбудови ураженої війною громади, а також як діяти у випадку, коли допомога надається конкретному органу місцевого самоврядування.

- Громада може створити цільовий фонд на виконання заходів післявоєнного відновлення і розбудови громади. Для цього необхідно затвердити рішенням місцевої ради цільовий фонд громади та відповідне положення. У положенні визначаються джерела та порядок формування цільового фонду, управління та контроль за використанням коштів, - пояснила Олена Савченко, радниця з питань муніципальних фінансів та управління Регіонального офісу «U-LEAD з Європою» у Кіровоградській області.

30.05.2022 - 12:51 | Переглядів: 4391
Як громадам обліковувати гуманітарну та благодійну допомогу - про це розповіли експерти U-LEAD

Теги:

міжнародна підтримка війна

Джерело:

Поділитися новиною:

Читайте також:

16 серпня 2022

Можливості для громад та розвитку підприємництва

Можливості для громад та розвитку підприємництва

Український кризовий медіа-центр та Програма DOBRE зібрали для вас актуальні грантові програми USAID для громад та...

16 серпня 2022

Основні зміни у наданні затребуваних адміністративних послуг

Основні зміни у наданні затребуваних...

Експерти шведсько-українського проекту PROSTO "Підтримка доступності послуг в Україні" актуалізували інформацію по...

16 серпня 2022

Про онлайн-школу з фізики, віру у перемогу та нідерландський університет

Про онлайн-школу з фізики, віру у перемогу та...

«Від того, втратимо ми дітей, що добре розуміються у фізиці, чи не втратимо, залежить обороноздатність нашої держави...

16 серпня 2022

Проєкт USAID «ГОВЕРЛА» передав Горохівській громаді обладнання для реагування на надзвичайні ситуації

Проєкт USAID «ГОВЕРЛА» передав Горохівській...

  15 серпня, в рамках моніторингового візиту у громади-партнерки Проєкту USAID «ГОВЕРЛА», Марат Кюрчевський,...