Чи може місцеве самоврядування придбати озброєння для добровольчого формування територіальної громади?

Про те, як громадам належним чином реалізовувати виконання місцевих програм національного спротиву, чи можна напряму фінансувати та як організовувати підтримку добровольчих формувань територіальної громади, дізналися учасники інформаційної сесії на тему «Фінансування добровольчих формувань територіальних громад». Захід організувала команда Регіонального офісу «U-LEAD з Європою» у Дніпропетровській області.

У інформаційній сесії взяли участь понад 150 представників громад Запорізької, Дніпропетровської та Хмельницької областей.

- Наші експерти отримують багато питань щодо функціонування добровольчих формувань та їх забезпечення. Під час інформаційної сесії учасники отримали відповіли на найбільш поширені, а також рекомендації щодо організації фінансування видатків на потреби захисників, - розповіла керівниця Регіонального офісу «U-LEAD з Європою» у Дніпропетровській області Олена Тертишна.

Експерти U-LEAD надали роз’яснення щодо законодавчих підстав та можливості фінансування добровольчих формувань територіальної оборони, а також розповіли про алгоритми дій органу місцевого самоврядування щодо створення ДФТГ, розробки місцевої програми національного спротиву та її виконання. Крім того, були розглянуті особливості передачі речей, пального та транспорту для потреб добровольчих формувань, а також питання організації проживання, харчування та інших заходів з територіальної оборони.

Марина Гончаренко, радниця з муніципальних фінансів та управління Програми «U-LEAD з Європою» у Харківській області нагадала, що «добровольче формування територіальної громади - воєнізований підрозділ, сформований на добровільній основі з громадян України, які проживають у межах території відповідної територіальної громади, який призначений для участі у підготовці та виконанні завдань територіальної оборони в межах території відповідної територіальної громади. Його діяльність відбувається під безпосереднім керівництвом і контролем командира військової частини Сил територіальної оборони ЗСУ за територіальним принципом».

- Громади зараз функціонують в умовах, в яких ніколи не працювали. Щоб вижити і перемогти, органам місцевого самоврядування необхідно сфокусуватися на своїй роботі і робити її добре. Всі дії ОМС в сфері національного спротиву та оборонної роботи мають бути узгоджені з представниками військової частини Сил територіальної оборони ЗСУ. При цьому з місцевого бюджету можна фінансувати заходи з підготовки добровольчих формувань, однак придбання зброї та боєприпасів може здійснюватися в загальній системі забезпечення ЗСУ виключно за кошти Державного бюджету, - зазначила експертка.

Вона підкреслила, що громадам необхідно дотримуватися чинного законодавства та фінансової дисципліни. Для використання будь-яких ресурсів має бути підстава і підтвердження цільового використання коштів. Щоб виділяти гроші на заходи з територіальної оборони, в громаді має бути прийнята місцева цільова програма, у якій прописані відповідні цілі та завдання. І саме цей документ є підставою для розробки відповідної бюджетної програми.

Передача транспорту для потреб добровольчих формувань може здійснюватися на умовах безоплатної передачі за рішенням ОМС або на умовах примусового відчуження за рішенням військового командування з погодженням з виконкомом місцевої ради.

- Якщо експлуатація службового (комунального) транспорту неможлива, то бюджетні установи можуть передати пальне для воєнних потреб. Безоплатна передача паливно-мастильних матеріалів (в т.ч. талонів) в умовах воєнного стану повинна відбуватися за ініціативою військового командування та визначенням потреби в пальному в листі-зверненні, - зазначив Анатолій Матвіюк, радник з муніципальних фінансів та управління Програми «ULEAD з Європою» у Волинській області.

Експерт розповів про те, як громади можуть стимулювати захисників та підтримати їх родини. Відповідні заходи необхідно прописати в місцевій цільовій програмі соціального спрямування.

Теги:

бюджет війна

Джерело:

Поділитися новиною:

Читайте також:

01 липня 2022

Актуальний перелік громад у районах бойових дій, на тимчасово окупованих та оточених територіях

Актуальний перелік громад у районах бойових...

  Наказом Мінреінтеграції затверджено оновлений перелік територіальних громад, розташованих у районах...

01 липня 2022

Особливості плати за землю ‒ українські реалії в умовах воєнного стану та досвід європейських країн

Особливості плати за землю ‒ українські реалії...

Експерти Проєкту USAID «ГОВЕРЛА» проаналізували особливості плати за землю у період дії воєнного стану та розглянули...

01 липня 2022

Добірка змін у сфері адмінпослуг та інших питань сфери публічного адміністрування за період 21-30 червня 2022 р.

Добірка змін у сфері адмінпослуг та інших...

Шведсько-український проект PROSTO «Підтримка доступності послуг в Україні» продовжує публікацію ключових новин та...

01 липня 2022

Добре демократичне врядування в Україні: рух вперед у повоєнний період

Добре демократичне врядування в Україні: рух...

Які виклики постали перед добрим демократичним врядуванням в Україні у контексті російського вторгнення та який шлях...