Сергій Сидорук: «Після реформи децентралізації об’єднана громада сама вирішуватиме, управлятиме, будуватиме»

інтерв’ю

…– Один з експертних центрів визначив типову структуру виконавчого органу об’єднаної громади. Визначено різну кількість працівників для різного типу громад – сільських, селищних, міських. В зв’язку з порівняно невеликою кількістю населення ми більше тяжіємо до сільської громади, ніж селищної. Чисельність працівників для такої громади має бути в межах 30 осіб разом зі старостами. На перших порах буде дуже багато роботи, якщо громада захоче працювати та взяти на себе відповідальність за ті повноваження, які їй пропонують. В об’єднаній громаді обов’язково мають бути представники державних структур – Пенсійного фонду, соціального захисту, центру зайнятості, казначейської служби, які обслуговуватимуть жителів територіальної громади. Отримувати зарплату вони будуть із державного, а не місцевого бюджетів.

Згодом цими держслужбовцями мають управляти префекти. Нам лише потрібно буде забезпечити їх приміщенням. Мешканці тих сіл, які ще не об’єдналися, будуть отримувати послуги в районному центрі. Громада має також створити свій відділ освіти, якому будуть підпорядковуватися усі школи, які знаходяться на її території. Те ж і по культурі та медицині. Стосовно керівників закладів, то, наприклад, директори шкіл сьогодні призначаються відділом освіти. В об’єднаній громаді це питання буде вирішуватися на сесії депутатами або призначення робитимуться на конкурсній основі, тобто громада сама буде відповідати за свої рішення. Ми звикли говорити, що в нас погана освіта, медицина, дороги. А хто винен – держава. Тепер це все ляже на плечі об’єднаної громади, яка й вирішуватиме, управлятиме, будуватиме.

Основним завданням громади буде якісне надання послуг її жителям. Щоб люди не відчували дискомфорту, на перших порах в селах повинні бути представники об’єднаної громади, які приймали б документи та заяви від людей та надавали б якісні послуги. Якщо ми весь сервіс сконцентруємо в Шацьку, то якість послуг від цього впаде. Можливо, при об’єднаній громаді в кожному селі будуть створені відділення ЦНАПу, які будуть приймати заяви та надавати послуги. 

Повну версію читати ТУТ

Область:

Волинська область

Джерело:

«Шацький край»

Поділитися новиною:

Коментарі:

Щоб додати коментар, будь ласка зареєструйтесь або увійдіть
Читайте також:

18 січня 2021

Дві громади на Херсонщині уклали договори про співпрацю у розвитку туризму

Дві громади на Херсонщині уклали договори про...

Каланчацька і Тягинська територіальні громади (Херсонська область) співпрацюватимуть у напрямку реалізації проєкту...

16 січня 2021

Гранти Посольства Фінляндії для громадських організацій

Гранти Посольства Фінляндії для громадських...

Це гранти для громадських організацій, що борються за зменшення бідності, дотримання прав людини та сталий розвиток....

16 січня 2021

Рекорд України - 30 років поспіль на посаді голови громади

Рекорд України - 30 років поспіль на посаді...

Як має працювати голова громади, щоб мешканці 30 років поспіль не сумнівалися у правильності свого вибору. Історія...

15 січня 2021

Фінансування районних рад новоутворених районів – роз’яснення експертів

Фінансування районних рад новоутворених районів...

Експерти з фінансових питань Офісу підтримки реформи з децентралізації при Мінрегіоні підготували коротке роз’яснення...

15 січня 2021

18 січня - вебінар для освітніх управлінців про бухгалтерське обслуговування і фінансову автономію закладів освіти

18 січня - вебінар для освітніх управлінців про...

18 січня 2021 року швейцарсько-український проєкт DECIDE – «Децентралізація для розвитку демократичної освіти»...