Сергій Сидорук: «Після реформи децентралізації об’єднана громада сама вирішуватиме, управлятиме, будуватиме»

інтерв’ю

…– Один з експертних центрів визначив типову структуру виконавчого органу об’єднаної громади. Визначено різну кількість працівників для різного типу громад – сільських, селищних, міських. В зв’язку з порівняно невеликою кількістю населення ми більше тяжіємо до сільської громади, ніж селищної. Чисельність працівників для такої громади має бути в межах 30 осіб разом зі старостами. На перших порах буде дуже багато роботи, якщо громада захоче працювати та взяти на себе відповідальність за ті повноваження, які їй пропонують. В об’єднаній громаді обов’язково мають бути представники державних структур – Пенсійного фонду, соціального захисту, центру зайнятості, казначейської служби, які обслуговуватимуть жителів територіальної громади. Отримувати зарплату вони будуть із державного, а не місцевого бюджетів.

Згодом цими держслужбовцями мають управляти префекти. Нам лише потрібно буде забезпечити їх приміщенням. Мешканці тих сіл, які ще не об’єдналися, будуть отримувати послуги в районному центрі. Громада має також створити свій відділ освіти, якому будуть підпорядковуватися усі школи, які знаходяться на її території. Те ж і по культурі та медицині. Стосовно керівників закладів, то, наприклад, директори шкіл сьогодні призначаються відділом освіти. В об’єднаній громаді це питання буде вирішуватися на сесії депутатами або призначення робитимуться на конкурсній основі, тобто громада сама буде відповідати за свої рішення. Ми звикли говорити, що в нас погана освіта, медицина, дороги. А хто винен – держава. Тепер це все ляже на плечі об’єднаної громади, яка й вирішуватиме, управлятиме, будуватиме.

Основним завданням громади буде якісне надання послуг її жителям. Щоб люди не відчували дискомфорту, на перших порах в селах повинні бути представники об’єднаної громади, які приймали б документи та заяви від людей та надавали б якісні послуги. Якщо ми весь сервіс сконцентруємо в Шацьку, то якість послуг від цього впаде. Можливо, при об’єднаній громаді в кожному селі будуть створені відділення ЦНАПу, які будуть приймати заяви та надавати послуги. 

Повну версію читати ТУТ

Область:

Волинська область

Джерело:

«Шацький край»

Поділитися новиною:

Коментарі:

Щоб додати коментар, будь ласка зареєструйтесь або увійдіть
Читайте також:

18 червня 2021

У Новосанжарській громаді збудували Дія Центр за шведським проєктом

У Новосанжарській громаді збудували Дія Центр...

18 червня відбулося урочисте відкриття новозбудованого Дія Центру (ЦНАП) у Нових Санжарах Полтавської області....

18 червня 2021

Формула розподілу освітньої субвенції. Що чекати громадам?

Формула розподілу освітньої субвенції. Що...

Що громадам важливо знати про оновлену формулу розподілу освітньої субвенції? Про це розповів під час вебінару DECIDE...

18 червня 2021

Адмінпослуги соцзахисту необхідно поетапно делегувати усім громадам, - експертна думка

Адмінпослуги соцзахисту необхідно поетапно...

Здобутки та проблеми розвитку системи надання адміністративних послуг в Україні обговорили сьогодні в Києві...

18 червня 2021

Комунікації та робота з громадськістю в управлінні освітою та закупівлях

Комунікації та робота з громадськістю в...

Як комунікувати та співпрацювати з громадськістю під час закупівель харчування? Під час вебінару Ольга Нос, фахівчиня...

18 червня 2021

У Вараській громаді запрацювала сучасна ПЛР-лабораторія

У Вараській громаді запрацювала сучасна...

У Вараській багатопрофільній лікарні запрацювала сучасна ПЛР-лабораторія. Про це повідомив голова Рівненської ОДА...