Сергій Сидорук: «Після реформи децентралізації об’єднана громада сама вирішуватиме, управлятиме, будуватиме»

інтерв’ю

…– Один з експертних центрів визначив типову структуру виконавчого органу об’єднаної громади. Визначено різну кількість працівників для різного типу громад – сільських, селищних, міських. В зв’язку з порівняно невеликою кількістю населення ми більше тяжіємо до сільської громади, ніж селищної. Чисельність працівників для такої громади має бути в межах 30 осіб разом зі старостами. На перших порах буде дуже багато роботи, якщо громада захоче працювати та взяти на себе відповідальність за ті повноваження, які їй пропонують. В об’єднаній громаді обов’язково мають бути представники державних структур – Пенсійного фонду, соціального захисту, центру зайнятості, казначейської служби, які обслуговуватимуть жителів територіальної громади. Отримувати зарплату вони будуть із державного, а не місцевого бюджетів.

Згодом цими держслужбовцями мають управляти префекти. Нам лише потрібно буде забезпечити їх приміщенням. Мешканці тих сіл, які ще не об’єдналися, будуть отримувати послуги в районному центрі. Громада має також створити свій відділ освіти, якому будуть підпорядковуватися усі школи, які знаходяться на її території. Те ж і по культурі та медицині. Стосовно керівників закладів, то, наприклад, директори шкіл сьогодні призначаються відділом освіти. В об’єднаній громаді це питання буде вирішуватися на сесії депутатами або призначення робитимуться на конкурсній основі, тобто громада сама буде відповідати за свої рішення. Ми звикли говорити, що в нас погана освіта, медицина, дороги. А хто винен – держава. Тепер це все ляже на плечі об’єднаної громади, яка й вирішуватиме, управлятиме, будуватиме.

Основним завданням громади буде якісне надання послуг її жителям. Щоб люди не відчували дискомфорту, на перших порах в селах повинні бути представники об’єднаної громади, які приймали б документи та заяви від людей та надавали б якісні послуги. Якщо ми весь сервіс сконцентруємо в Шацьку, то якість послуг від цього впаде. Можливо, при об’єднаній громаді в кожному селі будуть створені відділення ЦНАПу, які будуть приймати заяви та надавати послуги. 

Повну версію читати ТУТ

Область:

Волинська область

Джерело:

«Шацький край»

Поділитися новиною:

Коментарі:

Щоб додати коментар, будь ласка зареєструйтесь або увійдіть
Читайте також:

28 травня 2020

Поводження з відходами: практика Шумської громади

Поводження з відходами: практика Шумської громади

Шумська об'єднана громада, що на Тернопільщині, утворена у 2015 році. До її складу увійшли 18 сільських рад, де...

27 травня 2020

Основа адмінтерустрою базового рівня: Уряд затвердив перспективні плани усіх областей

Основа адмінтерустрою базового рівня: Уряд...

Перспективні плани формування територій громад Запорізької, Львівської та Одеської областей затвердив Кабінет...

26 травня 2020

Чому не потрібні районні ради? Відповіді для уповноважених

Чому не потрібні районні ради? Відповіді для...

Автор: Юрій Ганущак, директор Інституту розвитку територій, для ZN.UA Найближчим часом уряд і профільний комітет...

26 травня 2020

Експерти надали пропозиції до законопроєкту №2679 щодо оптимізації роботи ЦНАП

Експерти надали пропозиції до законопроєкту...

Експерти Програми "U-LEAD з Європою" напрацювали пропозиції до законопроєкту №2679 щодо оптимізації роботи ЦНАП, який...

25 травня 2020

Щодо законопроекту 2679 (про мережу ЦНАП)

Щодо законопроекту 2679 (про мережу ЦНАП)

Автор: Віктор Тимощук, головний експерт напряму з покращення надання адмінпослуг для населення Програми «U-LEAD з...