Фінансові органи в громадах: експерти розповіли про особливості їх створення та діяльності

Радники Програми «U-LEAD з Європою» підготували матеріали про особливості утворення та діяльності фінансових органів місцевого самоврядування, а також проєкти положень про фінансовий орган, його структурні підрозділи, посадові інструкції для посад працівників місцевого фінансового органу (ЗАВАНТАЖИТИ).

Як відомо, 14 жовтня набрав чинності Закон України № 907-IX «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України», який вводиться в дію з 1 січня 2021 року. Однією із важливих змін, передбачених Законом, є виключення положення щодо можливості сільським, селищним, міським головою забезпечувати виконання функцій місцевого фінансового органу.

Відтак, у результаті реформи адміністративно-територіального устрою в громадах передбачається створення фінансових органів. При цьому, бюджетний кодекс України визначає поняття фінансового органу як установи, що відповідно до законодавства України здійснює функції зі складання, виконання місцевих бюджетів, контролю за витрачанням коштів розпорядниками бюджетних коштів, а також інші функції, пов’язані з управлінням коштами місцевого бюджету.

Пунктом 5 частини першої статі 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що затвердження структури виконавчих органів ради, загальної чисельності апарату ради та її виконавчих органів відповідно до типових штатів, затверджених Кабінетом Міністрів України, є виключною компетенцією сільської, селищної, міської ради. Пропозиції щодо зазначених питань вносить голова відповідної ради, а затверджуються вони на пленарних засіданнях.

На даний момент жодним нормативно-правовим актом не встановлено типових штатів для визначення чисельності виконавчих органів місцевого самоврядування. Тому, органи місцевого самоврядування мають право розробляти та затверджувати свої штати, враховуючи потреби, навантаження та можливості. У структурі фінансового органу можуть створюватися відділи (сектори). Така структура може застосовуватися громадами, які мають розгалужену мережу головних розпорядників, розпорядників та отримувачів бюджетних коштів. Структура фінансового органу формується таким чином, щоб була можливість забезпечувати якісне та ефективне виконання визначених законодавством повноважень, враховуючи навантаження на працівників.

Створення фінансового органу відбувається у декілька етапів, які включають затвердження структури, штатної чисельності та положення про фінансовий орган, прийняття працівників, реєстрацію фінансового органу тощо. Крім цього, необхідно розробити та затвердити ряд документів, які чітко визначатимуть завдання, обов’язки та повноваження, права та відповідальність, кваліфікаційні вимоги як щодо фінансових органів, їх структурних підрозділів, так і посадових осіб.

03.11.2020 - 10:43 | Переглядів: 54241
Фінансові органи в громадах: експерти розповіли про особливості їх створення та діяльності

Приєднані файли:

Теги:

бюджет бюджет методика

Джерело:

Читайте також:

05 липня 2025

Шлях України до повоєнного доброго демократичного врядування обговорили на Діалозі високого рівня у Львові

Шлях України до повоєнного доброго...

Четверта сесія Діалогу високого рівня щодо доброго демократичного врядування відбулась у Львові 3-4 липня 2025 року,...

05 липня 2025

10 липня – вебінар «Як зберегти зв’язок з українською освітою для дітей на ТОТ і за кордоном?»

10 липня – вебінар «Як зберегти зв’язок з...

10 липня, о 10:00 розпочнеться вебінар від Швейцарського-українського проєкту DECIDE на тему: «Як зберегти зв’язок з...

04 липня 2025

Розробка Комплексного плану просторового розвитку як можливість ефективної відбудови громади

Розробка Комплексного плану просторового...

Не раз доводиться чути, що впровадження просторового планування – не на часі. Але Харківщина доводить протилежне....

04 липня 2025

Як громадам успішно залучати зовнішні ресурси - посібник

Як громадам успішно залучати зовнішні ресурси -...

1 липня у Львові в межах Міжнародного саміту мерів за організації UMAEF був проведений воркшоп «Як громадам успішно...