Мінрегіон оприлюднив проекти майбутніх районів в Україні. Ще можливі зміни

Проект формату майбутніх районів – їхню кількість та склад по кожній області і АР Крим (див. карти нижче) - Мінрегіон направив на погодження до центральних органів виконавчої влади, облдержадміністрацій та асоціацій органів місцевого самоврядування.

Про це повідомили у Міністерстві розвитку громад та територій.

У відомстві зазначили, що карти майбутніх районів підготовлені на основі пропозицій обласних державних адміністрацій та тривалих консультацій з асоціаціями і експертним середовищем та наголосили, що це є в своїй сукупності лише першим проектним документом, який ще зазнає змін в ході погоджень та попередніх обговорень на рівні Уряду, перед його схваленням.

«Мінрегіон спрямував на погодження проект постанови Верховної Ради України щодо майбутніх районів в Україні. Звісно, що цей проект не є догмою. Ще вноситимуться пропозиції, які будуть обов’язково розглянуті і, якщо вони не суперечитимуть критеріям, яким мають відповідати майбутні райони, будуть враховані. Ключове – майбутні райони повинні бути оптимальними за своїми параметрами для того, щоб в них організувати ефективну систему державного управління, зокрема - формування на цьому рівні дієвих органів виконавчої влади», - прокоментував заступник Міністра розвитку громад та територій В’ячеслав Негода.

Пропозицій щодо майбутніх районів було по декілька варіантів, як від експертів, так і від облдержадміністрацій. Всі вони цього і минулого року пройшли широке обговорення. Відповідно до доручення КМУ, обласні державні адміністрації надали свої пропозиції, виходячи з «Методичних рекомендацій щодо критеріїв формування адміністративно-територіальних одиниць субрегіонального (районного) рівня». Рекомендації визначають нижчу межу кількості населення в майбутньому районі – 150 тисяч жителів. Цей критерій, в свою чергу, базується на «Номенклатурі територіальних одиниць NUTS-3» Європейського Союзу.

Чому виникла необхідність зміни районного поділу?

Одна із причин – це величезні диспропорції параметрів існуючих районів, які не відповідають сучасним вимогам для організації ефективної місцевої влади. Для порівняння, найменший район в Україні за кількістю населення – Поліський, Київської області, в якому проживає 5622 населення (станом на 01.01.2019) , найбільший – Харківський з населенням 182 100 (станом на 1.02.2016).

Всього в Україні 490 районів. З провадженням реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади, 26 районів повністю покриті об’єднаними громадами, на рівень яких в рамках децентралізації владних повноважень перейшли майже всі повноваження райдержадміністрацій та районних рад. Території 164 районів покриті ОТГ від 50% до 99%. Це означає, що РДА цих районів здійснюють свої повноваження на менше половині їх території. І лише на території 75 районів (16%) не утворено жодної ОТГ. Фактично, інститут РДА повноцінно функціонує лише на території 75 районів.

В Мінрегіоні звертають увагу на те, що райони є штучними утвореннями для організації на їх території, в першу чергу, державної виконавчої влади, і ключовим тут є максимальна ефективність з мінімальними затратами на її утримання. Послуги, які раніше громадяни отримували в райцентрах, надаватимуться на найближчому до людей рівні – рівні громад, як це сьогодні вже відбувається в об’єднаних громадах, у Центрах надання адміністративних послуг.

«Децентралізація» публікує для ознайомлення проекти карт майбутніх районів кожної області та АР Крим:

Приєднані зображення:

Теги:

район В'ячеслав Негода

Джерело:

Поділитися новиною:

Коментарі:

Default image
Володимир
06.06.2020 - 09:34
Особисто я проти. Мені більш подобається трьох рівневе адміністрування. Держава-область(земля)-громада. Район - паразитичне бюрократичне утворення, де буде ділитися і зникати бюджет і даний процес не можна буде проконтролювати.
Profilepic
Дмитро Софина
06.06.2020 - 11:09
Проект Мінрегіон, щодо нового адміністративного поділу України. Отож, подивився на цей проект: - Продались угорцям, румунам та болгарам. Судячи по поділам в нас будуть номінальні ще 3 автономії. Чому у 2020 році ми досі ділимо території між національностями, можливо нарешті потрібно це робити суту по принципу людини з економічних і соціальних міркувань? - Продались інтересам місцевих князьків. Там де наявність центру нового району просто не логічна або цього району взагалі не потрібно, але вони є... Навіть просто подивитися на мапу шляхів і знову, з одного ОТГ буде швидше їхати в сусідній рай.центр; - Принцип створення регіональних пилососів залишився (пару міст на Україну будуть пилисосити все, а більшість районів лишається с/г придатками, в 21 сторіччі коли не потрібно на селі стільки робочих рук, завдяки технологіям, а потрібно будувати міську екосистему на селі (сферу послуг та пром.виробництво). А чому б не законсервувати межі великих міст і дати можливість іншим містам стати великими центрами. Краще 10 чи 50 потіжних міст? Особисто моя позиція щодо цього, просто керуючись двума принципами: - економічне і соціальне обгрунтування; - технології, що дозволяють зробити адмін.поділ номінальним явищем. Отож, варіант ЛОГІЧНИЙ: - скасувати поділ на області та райони взагалі; - завершити децентралізацію та створити ОТГ по всій Україні; - передати РЕАЛЬНО на місцеві ОТГ абсолютно все, забравши від міністерств і відомств: школи, лікарні, дороги і т.д. На місцях люди самі вирішать чи варто закривати і ремонтувати ці об'єкти, чи ні. І має бути лише закон, з мінімум регуляцій і ВСЕ; - в ОТГ сформувати принцип обрання до ради, за принципом представників: люди обирають Голів ОСББ або Квартальних комітетів (для приватного сектору), ті в свою чергу обирають предсавника мікрорайону, а ті в свою чергу стають Представникам в міській раді і оберають Голову. Чому так? По-перше Голову ОСББ та Тер.Комітету можна зняти завжди, якщо він ніякий чи не лобіює інтереси мікрорайону, а Голови в свою чергу завжди можуть відкликати і замінити представника, якщо той ледар... Ні? А зараз як Ви можете вплинути на місцеву раду? А Центральна влада нехай займається Вищою Математикою. Якщо буде діяти чесні незаангажовані суді, якщо ВСЕ оцифрується (жодних довідок, бамажок і управлінь) то питання "На який бубен нам потрібен адмін поділ?". Досить ділити. Якщо вже дуже руки чешуться то: - заженіть в базу всі соціально-економічні показник; - задайте правило розподілу регіонів; - алгоритм Штучного Інтелекту розподілить території за збалансованим принципом; - назначте Префекта, що буде контролювати діяльність ОТГ на предмет дотримання законів, і при порушеннях подавати в Чесний та Швидкий суд (сам префект не має права приймати рішення); - і НАЙГОЛОВНІШЕ, це жодної столиці цього району. Префект де хоче там і ОРЕНДУЄ приміщення, а ще краще щоб не мав права і постійно ЇЗДИВ по ОТГ. І все! А Центральна влада має займатися: - Закони за принципом чим більше регуляцій, тим менше мозку у цих посланців долі; - Експансією Культури та Економіки нашої країни, в т.ч. у Космос; - Ну і Армія. Чим сильніше вона буде тим більше шансів повернути вкрадене при умові пункту вище... Чого не вистачає для цього? Думаєте мозку? Я думаю ЯЄЦЬ. Це пост не в бік конкретних політиків, це пост в адресу всієї політичної еліти країни. Рубаніть разок, СЛАВА і Ім'я в ІСТОРІЇ СВІТУ набагато більше буде гріти душу ніж замок на 1000 м.кв. посеред трущоб...
Profilepic
Дмитро Софина
06.06.2020 - 11:13
І ще. Якщо ж вже поділили. То де Крим?
Profilepic
Илья Гуцуляк
06.06.2020 - 11:24
По Чернівецькій обл. логіка відсутня, як з Сторожинцем в якості центру округу так і з Хотином. В обох випадках до них незручно і далеко добиратись з територій, які знаходяться по протилежних краях, наприклад з Путильського р-ну до Сторожинця і з Новодністровська, Сокирян до Хотина. Разом з тим нас пункти поряд з Чернівцями відносяться до Сторожинецького округу, що теж нераціонально і нелогічно, лишні витрати і незручності для населення тих територій. Ні би скористатися логікою і раціональністю і При поділі, на мій погляд, потрібно керуватися не кількістю населення, БО ВОНА БУДЕ З ЧАСОМ ЗМІНЮВАТИСЯ, а площею території і зручністю обслуговування населення, насамперед медициною вищого рівня. Тут логічним би було Чернівецький р-н утворити з територій навколо Чернівців в радісі десь 35-40км, а залишків області на заході і сході утворити 2 інші райони. Я би, доречі, теж райони нарізав, враховуючи загальнодержавні інтереси, наприклад об'єднав Вижницю з Кутами і зробив одним з центрів гірського району і не тільки Чернівецької обл, а і частини І Франківщини. Новодністровськ теж перспективне місто енергетиків могло би бути центром не тільки Сокирянщини, а і частини Вінничини.
Profilepic
Анатолий Дехтярь
06.06.2020 - 12:31
Відносно логістики, то Богодухів Харківської області повинен бути одним із центрів району, а не Люботин. Транспортне сполучення є, лікарня вищого рівня, потужний елеватор, цукровий завод, 5 переробних підприємств харчової промисловості, та другі виробничі підприємства. Є багато залишених адміністративних та промислових об'єктів, які можно відновити для різних напрямків розвитку регіонах.
Profilepic
Dmitro Gnatyuk
06.06.2020 - 12:52
Підтримую проводити поділ не в межах існуючих територій. Для чого область на 3-5 районів - що це за "5-е колесо до воза"? Потрібно провести поділ на 8-10 max. регіонів (округів, областей...) за раціонально безпечним державотворчим принципом. А після того нарізати райони. Наприклад: Північно-західний (фактично Волинь але пояснення далі) = від кордону до Новограда Волинського включно (а можливо і вся Житомирщина) + північні райони Тернопільської і Хмельницької областей. Південо-західний (не Галичина щоб випередити сепаратизм в Закарпатті і Буковині) = Закарпатська, Львівська, Івано-Франківська, частина Тернопільської і Чернівецької областей з центром в Ів-Франківську або навіть Стрию по тій же причині... І так далі... Від реши Хмельницької і сходу Чернівецької до Умані. Від Житомира до півночі Сумщини... Варіантів море. Можна Київ з містами супутниками виділити в Столичний регіон і зробити розподіл Київської області від нього на схід і захід, а центром Північно-західного регіону стане Новоград Волинський в якого логістичні переваги як і в Стрия... Потрібно сідати і малювати варіанти. Тим самим розірвати напрацьовані десятиліттями вертикалі та зменшити бюрократичне навантаження. А вивільнені від цього бюрократичного навантаження міста стануть провідними промисловими, медичними, освітніми, культурними, туристичними і т.д центрами... А те що пропонують - це консервація старого порядку в нових умовах.
Default image
Тодор
06.06.2020 - 15:58
ДЕ КРИМ???????????????? чи крим то не Україна вже???????????????????????????
Default image
Тодор
06.06.2020 - 16:00
от навмисно з-ареструвався щоб написати мін регіони чи хто ві там - ви счуко ЛАПТІ ЗЕЛЕНІ ДЕ КРИМ????????????????
Default image
Podilskyi99
07.06.2020 - 01:22
Хмельницька область то ганьба, для чого такій області аж 5 районів, Дунаєвецький це заміна Городоцькому, тобто шило на мило, навіть більші області мають по 4 нових райони, та ж Полтавська, Миколаївська, Волинська. Соромно, що Мінрегіон пішов на прив'язі у місцевих князьків.
Profilepic
Борис Кушнірук
07.06.2020 - 02:20
На жаль, вчергове змушений дещо пояснювати авторам реформи адміністративно-територіального устрою України. Нова система районування повинна вирішувати питання доступності адміністративних послуг і розвитку територій. На жаль, ні перше, ні друге завдання, запропованим варіантом укрупненням районів, не вирішується. Наші горе-реформатори, схоже, цікавила лише зручність державних чиновників надавати адміністративні послуги громадянам.
Profilepic
Сергій Голубєв
07.06.2020 - 11:24
А чому нема розбивки на райони АР Крим та м. Севастополя?
Profilepic
Юрій Ганущак
07.06.2020 - 11:31
Найбільш штучні райони: Рівненська - Вараш - немає сполучення з північчю інакше як через Сарни. Івано-Франківська - Надвірна - 25 км від Івно-Франківська, Косів - 30 км від Коломиї. гори тут ні до чого, Одеська - Болградський - сором. Кіровоградська - Нова- Українка - 30 км від Кропивницького. Хмельницька - Дунаєвецький та Старокостянтинівський - просто сором. Львівська - Самбірський, Новояворівський. Чернівецька - Сторожинці - 20 км від Чернівців. Луганська - Сватівський та Щастинський - менше 100 тисяч. Старобільський ослабили - він теж тоді не вписується в параметри. Дніпропетровська - Новомосковський. Закарпатська - Берегівський - сором. Харківська - зовсім цікаво - штучними є Люботинський, Чугуївський, Красноградський. Сумська - слабкими будуть Охтирський та Роменський. Але все ж краще,. Є надія,що через рік ці помилки будуть виправлені. І треба було додати Крим. По Луганській і Донецькій подано райони на окупованій території. А в Криму фактичний статус такий самий.
Profilepic
Юрій Ганущак
07.06.2020 - 11:37
А ще в Київській штучним є Переяславський. Фастівський та Обухівський можна було об'єднати. Вибір Бучі як центру району досить дивний - Ірпінь має мережу адміністративних закладів. В Одеській також штучний Роздільнянський - 30 км від Одеси.
Profilepic
Олег Сторожев
07.06.2020 - 14:23
Мені не подобається, що Криму немає. Чому? Тому що Крим - це автономна республіка і влада не може змінити райони в Криму? Чи там немає змін тому й не написали?
Default image
Шиян Юлія
07.06.2020 - 14:24
Хотілося б знати чи буде виноситися питання децентралізації на всеукраїнський референдум. Адже це питання поділу території, і воно є обов'язковим для референдуму.
Default image
Сергій
07.06.2020 - 15:19
Дніпропетровську і Кіровоградську області вже не збираємось перейменовувати? Щодо укрупнення районів - як тепер відбуватиметься поштова адресація? Сотні Степових і Лісових відрізнялися належністю до певного району. Як буде тепер?
Default image
Виктор
07.06.2020 - 17:50
Вот любите Вы придумывать колесо, которое уже придумано. Делайте разбивку (децентрализацию) по избирательным округам на выборах 1998, 2002, 2004 годов. Черновицкую область Вы предлагаете поделить всего на три района, хотя сейчас существуют 11 районов и 3 в Черновцах. Население области всего 904.400 человек. Вы предлагаете создать Сторожинецкий район с населением 253.800, Хотинский район - 157.800 и Черновицкий - 492.800. Где логика? Сами заявляете, что для района достаточно 150.000, в Черновцах прописано 262.276, зачем нужен район где будут проживать больше чем в двух вместе взятых? Что за неравномерность, дискриминация? Предлагаю районы именно по избирательным округам до 2004, они создавались по количеству населения и логистике. К сожалению после 2004 округа менялись по политическим причинам...
Default image
Павло
07.06.2020 - 19:59
Створення Берегівського та Болградського повітів - сдача державних інтересів та передумова для сепаратизму. Багато повітів мають менше 150 тис. населення.
Default image
Богдан
08.06.2020 - 02:56
Як можна було зробити Чортківський район, більшим від Тернопільського, як можна було до такого додуматись, ви просто ізуродували Тернопільську область, всі люди в основному їдуть в обласний центр, попередній проектний план був прекрасним, тепер на карту страшно глянути, покрамсали її, я розумію що в міністерстві дєятєлі без мозгів, але щоб таке творити, подивіться ще раз, одумайтесь, поверніть попередній проектний план. P.S. Я до землі і політики відношення не маю, просто за державу обідно.
Default image
Богдан
08.06.2020 - 03:10
Спочатку потрібно було поділити межі районів, а потім створювати ОТГ, в нас в Україні, пан Негода, як завжди все навпаки, тепер страшно дивитись на ті повикручувані межі районів.
Profilepic
Александр Гайдар
08.06.2020 - 10:24
Запропонований поділ, окрім потенційного розвитку сепаратизму у південно західних регіонах, призведе до утворення ,,глибокої,, периферії з усіма негативними соціальними та економічними наслідками для населення.
Default image
Буковинець
08.06.2020 - 10:33
Доброго дня шановні урядовці !. Велики прохання до вас , щоб ви переглянули і змінили утворення районів Чернівецької області ! Дуже гостро звучить прохання стосовно майбутньої Брусницької ОТГ у складі майбутнього Сторожинецького району !. Цього не потрібно нівякому разі робити ! Майбутня Брусницька ОТГ має бути у складі майбутнього Чернівецького району ! Так як було раніше на попередніх картах від мінрегіону Модуль №1 . Жителі сіл дуже обурені , стосовно відокремлення наших сіл від існуючого Кіцманського району. Якщо ви не розглянити наше звернення і не змінити ваше рішення , то в нас в майбутньому будуть великі незручності у сполученні з районом. На даний час , щоб добратися маршрутками до м.Сторожинець , нам потрібно їхати через м.Чернівці ( до Чернівців 35 км + з Чернівців до Сторожинця 24,5 км ), навіщо робити такі незручності для нас жителів майбутньої Брусницької ОТГ ??? Ми можемо бути у складі майбутнього Чернівецького району і питання і проблеми зникають самі по собі. Так само існують і інші НАПРЯМКИ ( через горбисті ліси , поля, А В ЗИМОВИЙ ПЕРІОД МОЖНА І НЕ ДОЇХАТИ ) !!! до м.Сторожинець і відстань у кілометрах рівноцінна тому , що можна доїхати прямою ДОРОГОЮ !!! до м.Чернівці. Велики прохання зверніть увагу на наше звернення ! Прислухайтесь до нас простих жителів , яким тут жити і працювати !!! Змініть своє рішення і доєднайте майбутню Брусницьку ОТГ до складу майбутнього Чернівецького району
Default image
Игорь
08.06.2020 - 10:54
Мы тут в Севастополе пытаемся понять - что вы, бл#ть, курите там у себя в Киеве? :))))))))) Реформаторы херовы :)))))) Луну еще поделите своими "областями", клоуны.
Profilepic
Олександр Піддубний
08.06.2020 - 12:10
А межі областей залишаються як були? І чи можна побачити карту не по областях, а цілу Україну із новими межами?
Profilepic
Петро Трофимчук
08.06.2020 - 12:20
Щодо поділу на райони Волинської області. У попередніх варіантах у складі Камінь-Каширського району значилися цілком власне Камінь-Каширський, Любешівький райони, Маневицький район (без колкіаської зони, що тяжіє до Луцького району) та три ОТГ із нинішнього Ратнівського району. Загалом чисельність жителів складала понад 152 тис. чол. Іншим варіантом передбачалося приєднання і всього Ратнівського району, тоді кількість жителів склала б понад 180 тис. Цей останній варіант був би найбільш оптимальним і доцільним. Натомість сьогодні бачимо, що в запропонованому проекті відсутні три ОТГ з нинішнього Ратнівського району. Чому так? На переконання мислячих людей, у даному разі центральній владі формування районів треба здійснювати із врахуванням майбутньої стратегії розвитку територій. Сьогодні північна Волинь -- це території із серйозними покладами міді, великими запасами торфу. Бурштин -- взагалі окрема тема. Це ті багатства, розробка яких під контролем держави дозволить значно розвинути території. Навіть з огляду лише на ці обставини сьогодні потрібно об'єднувати навколо Камінь-Каширського району Маневицький, Любешівький і Ратнівський райони. Інше, не менш важливе питання,-- питання зовнішньої безпеки на кордонах північної Волині. Це ворота, які потрібно добре пильнувати від агресора в особі РФ. Пропозиція керівникам Мінрегіонбуду: найкращий варіант майбутнього Камінь-Каширського району -- об'єднати теперішні чотири вище зазначені райони в один. Від цього виграють усі, а передусім Україна.
Default image
Вася Верховинець
08.06.2020 - 16:17
Шановні реорганізатори! Я народився і виріс у мальовничому містечку Верховина, що на території Івано-Франківської області. Бачу, що Верховина, як райцентр буде ліквідована і я категорично проти! Так, ВЕРХОВИНА і КОСІВ гуцульські райони, їх логічно об'єднати, але не з центром у місті Косів, а з центром у місті Верховина. Пояснюю чому! Зараз, як такої необхідності від райцентру для пересічних мешканців не буде, все створять на рівні громад. Це я відповідаю тим косівчанам, котрі скажуть, що до райцентру їм буде далеко їхати. В рамках реформи райцентр буде нести функцію більше як обличча району, що відповідатиме в тому числі за культурний розвиток та популяризацію краю. ВЕРХОВИНА, як істинно гуцульський центр, я б сказав колиска та ізюминка українського етносу, а на даний час і гуцульська столиця має повне право бути райцентром об'єднаного району. Це дасть можливість їй рлзвиватися і ставати кращою. В умовах втрати статусу райцентру припускаю занепад Верховини. А це трагедія краю і реформи вцілому. Райцентрами потрібно вибирати не міста, що краще розвинуті, а дати шанс до розвитку тим, хто лише його починає. Косів нічого не втратить від втрати статусу райцентру, поруч Коломия, інші міста... А от Верховина - крайній населений пункт втратить із змінами все... Вона стане, як Голошино, що зараз знаходиться забуие і мало кому потрібне... А разом з Верховиною забутими стануть і навколишні села, люди виїдуть, котрі ще залишились... Район леградує повністю! Влада тоді забуде і за дороги до Верховини і за інші блага цивілізації райцентру. Райцентром має бути Верховина не Косів! В сусідній Буковині райцентром має стати Вижниця не Сторожинець, інакше забута Путила залишиться хіба-що на карті... Пайцентр має бути ближче до всіх жителів району. І чим він буде ближче, тим краща буде інфраструктура і блага цивілізації.
Default image
Вася Верховинець
08.06.2020 - 16:23
Верховинці просять новий Косівський район зробити тільки з центром у місті Верховина! Це не зробить з культурної колиски України периферію!
Profilepic
Артем Горловский
08.06.2020 - 21:22
Приберіть вже ці радянські РАЙОНИ та ОБЛАСТІ. Утворіть спочатку КРАЇ. А далі вже можна краї розподілити на менші округи, що складаються з ОТГ. І краї вже за вас придумав, беріть, користуйтеся: "3.2. Територіальними одиницями Української Держави є: краї — Бесарабія, Буковина, Волинь, Галичина, Закарпаття, Запоріжжя, Крим, Лугань, Наддніпрянщина, Ольвія, Поділля, Полісся, Сіверщина, Слобода, Таврія; столиця — місто Київ; острів Змієвий." Не забудьте про залежну територію: "3.3. Залежною територією Української Держави є: Українська Антарктична станція Академік Вернадський на острові Галіндез в Британській Антарктичній Території, набута у власність за Угодою між Урядом України та Урядом Сполученого Королівства Великобританії і Північної Ірландії від 20 липня 1995 року." І ніяких особливих статусів Севастополь!!! Лише частина Бахчисарайської округи Криму!
84628273 176159830277856 972693363922829312 n
Valera Ua
10.06.2020 - 09:35
Это никакая не децентрализация, а бюрократические укрупнение, усушка и утруска. Они обещали бороться с местной мафией и многолетними кланами, а на самом деле только усиливают местную мафию и кланы, ведь в руках "префекта" будет ресурс уже не маленького района, а целой мини-страны. Тут и до разгула сепаратизма не далеко. Необходимо было создать только общины и регионы (области, края, воеводства, как назвать - дело вкуса). В общинах должна быть вся самая необходимая административная инфраструктура, та, которая самая массовая. А для нечастых справок и других админуслуг, по которым не будет очередей, - можно было создать межобщинные центры получения админуслуг, и то создавать их должны быть сами общины во взаимодействии. Никаких префектов претория! Что за царизм удумали?! Информсводки, статданные государство может собирать и на уровне области. А что касается "государственных интересов" , или "государственной безопасности", то для этого есть правоохранительные органы, прокуратура и спецслужбы. Префект сам этим все равно заниматься не будет. Получается, что префектов создают по старинке, чтобы "царская вертикаль", " око государевое", чтобы "вертикаль мзды" и проч. Поездил бы вождь, по настоящему на велосипеде, или с двумя-тремя пересадками на убитых Эталонах за справкой из какой-нибудь Тырловки через Джулинку, Бершадь, Ободовку, в новый райцентр Гайсин, то бы задумался над зарплатой в 4000 долларов. И не надо, что вы сделаете прямые маршруты. Ага так и вижу. Как из-под земли появляются новые маршруты и на глазах исчезают ямы на дорогах. В итоге. Бюрократия не уменьшится, а увеличится, порядка не будет - будет неразбериха, децентрализации не произойдёт - будет префектная централизация, будут окончательно уничтожено около полутысячи райцентров населённых пунктов - их сведут до уровня обычных сел, что не остановит трудовую миграцию, а увеличит её, не остановит вымирание, а увеличит его. Но есть одна надежда. Взгляните на карты. Как были придуманы (за не малые бабки "экспертам") эти округа-районы - они просто повторили экспримент 1923 г., изменив только нюансы по некоторым местам, которые через 100 лет уже не повторить. И все мы знаем, чем эксперимент 1923 г. закончился - через пару лет округа переделили по другому, а ещё через несколько лет - вообще отменили. Это будет и сейчас, только ускоренным темпом - время у нас быстрое. Точно так же, как легендарное по своему цинизма "укрупнение" министерств, типа министерство энергетики и экологии, министерство козы и капусты, продержалось около полугода... А ещё и люди вам дадут жару под хвост. Это вам не на министерском уровне мутить - там людей можно разводить как котят. Это людям быстро ударит по их жизни - кто заграницу ускорит драла, кто на кладбище...
Default image
Сергій
11.06.2020 - 14:27
А для чого взагалі все це робиться? Яка стратегічна мета? Будь які реформи, очевидно, логічні тільки у випадку покращення якості життя людей за їх наслідками. А натомість? Ми за евростандартами покрамсали медицину, освіту, місцеве самоврядування, адмінустрій... І що? Стала кращою освіта? Доступнішою? Якіснішою? Розкажу... За останні пару років у Приморському районі Запорізької області закрито чи під загрозою закриття сім шкіл. Причина нібито об'єктивна - мала наповнюваність. Але питання, чому немає дітей у селах? Хтось аналізує це? Є стратегія вирішення цієї проблеми? Та яка стратегія...У нас все просто - будемо возити до іншої школи. А що буде з селом без школи, дитсадка. Нічого. Смерть йому буде! А як себе відчуває дитина на уроках, вставши на годину раніше за щасливчиків, що живуть там де є школа та ще й після того, як її колотили за десять чи двадцять кілометрів зранку по нашим вбитим дорогам. І після уроків теж не мед. Однокласники давно вже вдома, а ти ще добираєшся у спеку, холод. Я їздив, знаю! Отака доступність! Нам кажуть: "Зате якість освіти буде вищою!" Яка якість!? Кому вона потрібна? У Польщі, Чехії, Росії? У нас прогнозований рівень безробіття у 20 році більше 12 відсотків! Людям нічого робити в країні! Освіта повинна виконувати не державне замовлення, а економічний запит. А для цього теж повинна бути стратегія економічного розвитку держави і відповідне завдання для освіти. А не штампування дипломів. Медицина... Просто "красота"! Скільки розповідали про доступність медичних послуг... Кошти за пацієнтом... Як би не так. Кошти ходять за декларацією. Пацієнт потрібен до тих пір, поки не підписав декларацію з лікарем. А потім... Людина може роками не бачити лікаря, але він буде фінансуватися. А у іншого на прийомі щодня черги. Але кількість прийнятих пацієнтів ніяк не впливають на його зарплатню. Може у містах і непогано. Але в селі так... Лікар живе у кращому випадку за двадцять, а то і сорок кілометрів. Прийому фактично не веде. Деінде буває раз на тиждень. Фельдшерів розігнали, бо ФАПи, бачте, не передбачені реформою первинної медицини. Лікар, виписуючи направлення на безкоштовні аналізи чи флюрографію пам'ятає попередження головного про те, що: "Це ж ви з своєї кишені оплачуєте аналізи..." І переконайте мене, що у такій системі Служба здоров'я перевірить усі протоколи лікування на їх відповідність. Та у тому, що у нас гарантований перелік медичних послуг буде безкоштовним. Як платили люди, так і платять. І скільки?! Послухайте, операцію з заміни суставів на обох ногах односельчанці оцінили майже у 250000 гривень! Де пенсіонерці взяти такі кошти? Жах просто! Для кого така медицина? І чому ми так вперто не вводимо страхову медицину? От там страхова компанія точно перевірить правильність і вартість лікування. До копійочки! І нарешті про децентралізацію. От де і логіка реформи була і мета. Передати і кошти, і повноваження на місця - прекрасна ідея! Наблизити послуги до населення - прекрасно! Спростити систему відносин "держава - регіон" - логічно! Але все це було доти, доки у державі було економічне зростання та доти, доки був принцип добровільності. А що зараз? В умовах падіння економіки і старі і нові громади зіштовхнуться з величезними фінансовими проблемами і держава вже зайняла позицію "виживайте самі як можете". Про це ж свідчать зміни до Держбюджету, які стосуються скорочення підтримки ОТГ? Єдиний вихід - набридле слово "оптимізація". А це ж знову долі людські! Про який розвиток територій та розвиток послуг можна говорити? І у цих умовах уряд ніби з цепу зірвався. Терміново! Дайош! Пятилетку за три года! Закінчуємо децентралізацію! Силою! Кроїмо райони, як хочимо! з громадами робимо що хочемо! Хто не об'єднався - об'єднаємо силою! При цьому думка та рішення місцевих громад до уваги не береться взагалі! Таке враження, що українці в Україні на чужині! Чи то народ не так називається, чи держава не те ім'я має! У Запорізькій області більше двох років затверджений Кабміном перспективний план передбачав створення Юр'ївської ОТГ, але останнім своїм рішенням Кабінет міністрів змінює центр громади на село Болгарка. Не міняється формат громади, змінюється тільки центр. Що стало причиною? Це якісні зміни якісь? Бюджет збільшиться так, чи перспективи покращаться? Більше того! Створили три національних райони! Це що, прихована автономія? Хочемо догодити всім сусідам? Чи пошвидше розвалити Україну! У нас уже купа людей має крім українських і угорські, і румунські, і болгарські паспорти. Так недовго і прапори інших держав мати над адмінбудівлями. Послухайте, панове реформатори! Звичайно необхідні реформи освіти, медицини, самоврядування. Але реформи, а не руйнація. Коли човен протікає, але пливе, руйнувати його можна тільки коли побудовано новий. А ми руйнуємо не знаючи, як будемо плисти далі. Займіться врешті економікою! Де розумний державний протекціонізм? Які у нас галузі економіки є стратегічними, приоритетними перспективно експортно орієнтованими? Запустіть внутрішній ринок, "рийте землю", що вийти на зовнішні, створіть умови щоб зародився дрібний бізнес. І досить жити під диктовку МВФ та іже! Жодна реформа не буде успішною, якщо не буде усішної економіки!
Default image
Stas
11.06.2020 - 16:00
Цілковите недотримання державницької позиції в Одеській області. Для чого утворювати Болградський район якщо Ізмаїл з населеням 70тис осіб знаходиться на відстані 48км а в Болграді населення близько 15тис осі. Давайте тоді утворимо Балтський район поруч с Подільським, давайте утворимо Арцизький!!!!!!!!!!!!! Чому дозволено влазити в Україну парламетам інших країн????????????????
Default image
Василь Вишиваний
12.06.2020 - 13:06
Даже не открывая картинку можно догадаться, какой район в Киевской области будет затронут реформой меньше всего. Конечно же тот, где живут власть имущие. Ну не будут же они в очередях маяться среди черни, в самом деле. Для черни нормально жить в районе с населением 422-423 тыс, а четкие ребята больше чем до 200 тыс укрупняться не согласны. Хотя к их затышному райончику так и просится присоединиться Фастовский. Но нельзя. Уж больно серьезные люди в Обуховском районе живут. Не одобрят!
Profilepic
Володимир Рожков
12.06.2020 - 13:47
Суть реформи наскільки мені зрозуміло - не в полегшенні надання адміністративних, медичних та соціальних послуг населенню, а в банальній економії витрат на районні адміністрації. Чому межі новостворених районів чітко описують межі колишніх районів, а не новостворених територіальних громад? Чому при плануванні районів в Одеській та Закарпатській області, не були враховані можливі сепаратистські настрої та національний склад населення? Логічно було н.п. Болграда та Берегового не виділяти в окремі райони, а долучити до сусідніх? Чому враховуючи наступний етап реформ - об'єднання областей, не поділити новостворені райони в межах історичних регіонів? Що це за реформа, яка не враховує ні національний склад населення, ні інфраструктуру, ні історичне ділення???? Чому Ви Зе команда проводите "реформу" опираючись на радянські кордони областей та районів????? Чому не знайшлось жодного, хто міг би подумати головою і поставити питання: для чого було об'єднувати села та міста в територіальні громади, щоб потім райони кроїти по межам старих районів?? Жаль що людей, які хочуть слугувати своїй власній країні, не допускають до влади. А при владі клоуни та весільні генерали у прямому сенсі.
Default image
Артем Мезін
12.06.2020 - 20:12
Нічого не зрозумів, але дуже цікаво. Чому я повинен замість того, щоб пройтись пішки до, наприклад, лікарні, їхати 50 кілометрів да Краснограду?????? Ситуація в інтернеті така що жоден громадянин не підтримує цю реформу, я також в неї не вірю. Хоча буде референдум, я сподіваюсь і там ми проголосуємо проти
Default image
Ілля Смирнов
12.06.2020 - 22:34
В цілому ідея впровадження укрупенеих адміністративних одиниць замість сьогоднішніх районів непогана, але я бачу, що картографи перестаралися і намалювали щось, що в практиці буде тяжко виконати. Пан Рожков правду каже щодо історичних районів. Якщо змінювати радянські райони, то вже ж і області. Тоді може раптом виявиться, що не треба триматися кордонів області і може з’явиться місце для міст, які були на краю області (Новодністровськ у Чернівецькій обл., Бережани на Тернопільщині тощо). Проблема була і в районах, і в областях, то може хай змінимо і те, і інше? На мою думку, в Україні можна зробити поділ на 11 країв (Галичина (+Закарпаття і Буковина), Волинь у кордонах царської Волинської губернії (столиця – Рівне), Поділля (Вінниця), Причорномор’я (Одеса), Середня Наддніпрянщина (Київ), м. Київ, Таврія (Сімферополь), Запоріжжя (Дніпро), Лівобережжя (Полтава), Слобожанщина (Харків) і Донбас (Донецьк). Борони Боже федеральні землі, але одиниці поділу, які мають приблизно по 3-5 мільйонів жителів. І як деякі того б не боялись, але поділ на Луганщину та Донеччину штучний (в сенсі, що не бере під увагу територіальні особливості регіону, бо кожен такий поділ є штучний), і щось треба з тим робити. Якщо я розумію владу добре, вона хоче запровадити контрольні функції районів, але обмежені виконавчі. Нема питань, але чи не здається владі, що райони (а) не за великі і (б) не виключають зайве міста із самоврядування? Так, у німців 294 райони, але щільність населення у них 240 осіб на км2, у нас же – ледве 75 (не згадую про те, що подання даних перепису населення майже двадцятирічної давності замість приближень сьогодення означає, що малюємо райони, спираючись на неактуальні дані (і це – ти більший аргумент за те, щоб зробити перепис населення і не зволікати. Ці 5 мільярди гривень по 5$ на людину нам повернуться сторицею). Якщо ви мені хочете сказати, що повіт розміром з Буковину – це нормальне явище, я б не погодився. Звісно, їх повинно бути менше, але ж не настільки, щоби поїздка у райцентр займала день. (Новгород-Сіверський р-н: Сновськ (Щорс) – Новгород-Сіверський: 127 км, що з машиною по наших дорогах ідеально дві години (хоч скоріше 3), а автобусом то навіть і три з половиною-чотири). З районами пропоную так: - райони повинні мати 100-200 тис. мешканців, за винятком дуже зурбанізованих/густонаселених районів, де можна дійти до 250 тис. -міста з населенням більше 80-100 тис. мешканців повинні стати районом, а з містами з 400 тис. мешканців і більше повинні утворюватися райони в містах на правах ОТГ (по приблизно 60-100 тис. жителів) – той більший район контролюватиме все місто. Тут громаду можна об’єднати з районом в громадських справах, але контрольні органи повинні бути окремо. - Київ як місто зі спеціальним статусом буде треба урегулювати окремо (ОТГ мають мати приблизно по 60-100 тис. мешканців, а як київлянин можу запевнити, що це не так і важко зробити). - райони, які не є містами самі в собі повинні мати можливо найкращий доступ громадського транспорту для околиць. Де від районного центру до центру ОТГ машиною буде їхати 1,5 години і більше (без того, щоб її зламати), а автобусом – дві, або треба ОТГ приєднати до іншого району, або, якщо це неможливо, поміж двома районам виділяти місце на третій. - можна об’єднувати кілька міст біля одне одного і творити т.зв. агломераційні райони (особливо актуально для Донбасу). Правило не стосується випадків, де не дороги, а напрямки (водії на «дорозі» Миколаїв-Кривий Ріг, вітаю Вас!). Тут, від райцентру не можна мати далі ніж, скажімо, 60 км від центру ОТГ. Так приблизно в Україні буде 230 районів + 30 районів в містах. Із ОТГ єдине, що мене турбує, це те, що влада забула про те, що управління такою Львівською ОТГ із 800 тис. жителів значно складніше, ніж ОТГ розміром 5 тис. Ніби казали про те, що різниці значні і це погано, так чого ж їх поглиблювати на базовому рівні влади? Як я кажу, якщо не вирішувати проблему областей, то цей поділ не сильно вже й поганий. Гроші заощадить, хоча тут більше коштом поїздок людей до райцентру ніж ліквідації малих районів, але поки ми не зрушимо областей і не відмовимося від малювання по старих кордонах, годі і говорити про покращення, хіба що з іронією, як це здебільшого бул в останні роки. Так, і говорімо більше про те, який населений пункт більший і ближчий до центру, а не про те, що колись було історичною столицею, але що тепер в рази менше або знаходиться далеко від геометричного центру розміщення населення чи просто географічного центру. Для зацікавлених: дивіться про нещодавно зроблену реформу адміністративно-територіального устрою Франції, Словаччини з 1996-2002 р. і, що мені дещо менше подобалось, Польщі з 1998-99 р. І наголошую - країна має мати поділ унітарний, і те, що щось дають на місця, не означає, що треба давати все. Зрештою система в Польщі достатньо добре показує розділ повноважень між ланками - де відповідальна громада (ґміна), де староста (повіт) а де маршалок і воєвода (воєводство). Хоч воєвода у Польщі це по суті голова ОДА (але тільки там, де виконує поручення уряду), а от маршалок уже ближчий до керівника управлінь області (керує діями департаментів при ОДА). І прошу Вас - без сільських депутатів - хай будуть збори на все село. Не творімо з рад цирку.
Default image
Ілля Смирнов
12.06.2020 - 22:38
PS. Те, що зробили в радіусі 20 км від Києва - це просто кошмар. Краще таки подивилися б на приблизні дані 2020 р. Хай будуть райцентрами Обухів, Вишневе, Буча/Ірпінь, Бровари й Бориспіль. В Броварах живе майже 110000 жителів - можна навіть їх виділити як окремий район.
Profilepic
Ілля Риндич
13.06.2020 - 01:47
130-м районом можна було б зробити зону відчуження. І якось круто його назвати, типу як в Америці зона 51. Хай би у нас було щось типу: 130-й окремий район спеціального призначення "Зона відчуження")))
Profilepic
Viktor Rudenko
16.06.2020 - 01:28
А чому в центр "Центр в лапках" "Північного району Чернігівської області заперли за 150 кілометрів від інших міст району на кордон області?. А що так можна? А рекомендації кабміну для лохів? Люди з міст району як будуть в "центр" по бездоріжжю як по 8 годин в один кінець? Чи дирижаблі видаватимуть?
Profilepic
Viktor Rudenko
16.06.2020 - 01:33
А ОРДЛО акуратно відокремлено- то вже новий державний кордон буде?
Profilepic
Viktor Rudenko
16.06.2020 - 15:07
https://www.facebook.com/adelina.goncharenko/videos/2974947529285476/
Profilepic
Viktor Rudenko
16.06.2020 - 15:07
https://www.facebook.com/adelina.goncharenko/videos/2974947529285476/
Profilepic
Илья Резник
21.07.2020 - 09:34
Посмотрите предложение по Донецкой и Луганской областям: границы новых районов удивительно практически совпадают с границей оккупированных россией территорий. Даже можно оценить где зеленский будет продолжать отводить войска. Это истинная причина изменений: облегчение вталкивания раковой опухоли ЛДНР в тело независимой Украины. Все остальное - это операция прикрытия.
Щоб додати коментар, будь ласка зареєструйтесь або увійдіть
Читайте також:

10 серпня 2020

Як проголосувати на місцевих виборах: запитання-відповіді про нову форму виборчих бюлетенів

Як проголосувати на місцевих виборах:...

22 липня в офіційному парламентському виданні був опублікований та згодом набув чинності Закон, що вносить зміни до...

10 серпня 2020

АНОНС! «U-LEAD з Європою» допоможе Буринській громаді створити ЦНАП - 11 серпня підписання меморандуму

АНОНС! «U-LEAD з Європою» допоможе Буринській...

11 серпня 2020 року з 12:00 до 13:00 у Сумській обласній державній адміністрації відбудеться церемонія підписання...

10 серпня 2020

Основні макропоказники економічного і соціального розвитку України на 2021 рік: експертний огляд

Основні макропоказники економічного і...

Кабінет Міністрів України 29 липня 2020 року схвалив основні прогнозні макропоказники економічного і соціального...

08 серпня 2020

ЦВК звернулась до профільного Комітету Верховної Ради та Мінрегіону щодо призначення перших виборів депутатів районних рад

ЦВК звернулась до профільного Комітету...

На думку Комісії, на сьогодні залишається певна правова невизначеність щодо призначення перших виборів депутатів...

08 серпня 2020