Як молодь Зборівської ОТГ втілює комунікаційні ініціативи

У Зборівській ОТГ від моменту створення не існувало прес-служби. Тому серед негативних факторів мешканці громади називали: недостатню поінформованість про заходи у ОТГ; висвітлення новин тільки на сайті; дезінформацію у соціальних мережах; низьку прозорість діяльності органів місцевого самоврядування.

У процесі реформи децентралізації, коли Зборів став центром громади, об’єднавши 17 сільських рад ( 2017 рік, 29 жовтня), у громаді почала працювати громадська організація «Зборів UP», у якій сформувався молодіжний корпус. Молодіжний корпус поступово розширив власну діяльність та досяг рівня Молодіжного Конгресу Зборівської міської ради (примітка: консультативно-дорадчий орган, у склад якого входять 42 учасники: із них 12 сенатори, представники закладів і сіл ОТГ). Всю комунікацію почала здійснювати ініціативна молодь «Зборів UP» власними силами: через сторінку у Фейсбук (посилання). Пізніше, під час Молодіжного форуму ДОБРЕ ДІЙ, що відбувався у Тернополі, «Зборів UP» отримала завдання -- провести Молодіжний форум у громаді (посилання), де громадськість обере пріоритетний проєкт для подальшої реалізації спільно із Програмою DOBRE.

«Молодіжний форум Зборівської ОТГ – це перший такий захід, який повністю організувала наша молодь. А все завдяки хорошому менторству Програми DOBRE. Наші юні реформатори не лише повірили, що можуть творити зміни, але й перестали думати, що владні органи – це щось недосяжне і пов’язане виключно із важкими термінами і документами. Цей захід став стартом приємних змін у молодіжному середовищі. Зараз ми не уявляємо роботи без консультацій  з молоддю, без їх креативного бачення і підтримки.» - розповів учасник форуму, заступник голови Зборівської громади Ярослав Гаранджук.

 

Робота Молодіжного форуму Медіа-центр у Зборівській ОТГ до ремонту     Медіа-центр у Зборівській ОТГ після облаштування


Навесні 2019 року, за результатами набраних голосів ідею для проекту обрали. Вирішили,  що молодіжний центр матиме медійний напрям, оскільки саме він має попит у громаді. Молодь міста і громади давно просуває Ютуб, шкільні ЗМІ та медіаграмотність. Ініціативу  Молодіжного Конгресу підтримало керівництво Зборівської міської ради. Адже створення Нетворкінг медіа – центру -  це створення платформи інформування усіх цільових аудиторій у громаді:  про позитивні зміни децентралізації; про бюджетні процеси громади; про заходи, що проводить керівництво.  Це молодіжна прес-служба, яка висвітлює новини у громаді у форматах відео, фото, текстів на усіх популярних платформах: Фейсбук, Інстаграм: @media_zboriv_otg_center, Телеграм-канал,  Ютуб та офіційний сайт ОТГ.

За підтримки Програми USAID DOBRE, для поліпшеної роботи Нетворкінг медіа-центру,  придбано меблі: столи, крісла та крісла-груші, крісла для зйомок, диван для центру; офісне обладнання: лазерний кольоровий принтер, навісні полиці, стелажі, принтер для сканування і друку, фліпчартову дошку, чайник; професійне фото-обладнання: стіл для зйомок, світло студійне, фотоапарат, професійний диктофон, стабілізатор, штатив, мікрофон-петличка, квадрокоптер, ліцензійні програми для монтажу та поліграфії.

 

<= Заняття для удосконалення дикції та роботи із камерою

 

«Дуже добре, що нарешті у нашій громаді є інформування. Наприклад, наше село на краю громади, тут мало хто передплачує районну газету, буває часто в місті. Дуже зручно щовечора читати свіжі новини громади, а ще й бачити відео, фото. Дякуємо, що є така можливість», - ділиться Орися Макогін, мешканка с. Мала Плавуча Зборівської громади.

У співпраці із Українським кризовим медіа-центром, партнером Програми DOBRE, представники медіа-центру брали участь у навчанні для прес-служб у Києві. У результаті, для посилення ефективної комунікаційної роботи, створено комунікаційну стратегію Зборівської ОТГ (за посиланням), головними цілями якої визначено:

  1. підвищити довіру громади до влади ОТГ, підвищити рівень місцевого патріотизму та згуртованості громади навколо спільних інтересів та цілей;
  2. підвищити обізнаність про ОТГ (висвітлити найкращі практики у межах реформи децентралізації);
  3. підтримати підприємницьку ініціативу у Зборівській ОТГ;
  4. промотувати привабливий для туризму імідж громади.

Медіалабораторія – це проєкт, який триває на базі медіа-центру від середини лютого 2020 року. До освітнього проєкту долучена  місцева молодь (22 учасники). Метою проєкту є підготовка молодої команди медійників, яким цікава сфера тележурналістики, копірайту, монтажу,  художньої публіцистики. Навчання проводиться у трьох групах щотижня. У фіналі Медіалабораторії учасники презентують власні відео роботи, професійні фото, веб-дизайни та отримають сертифікати про проходження курсу. Відтак, у якості перших результатів роботи Медіалабораторії виходять молодіжні розважальні шоу: «Покоління Z» (посилання),  «ZBORIV PEOPLE» (посилання). Найбільш популярними є відео та фоторепортажі. Особливо соціальні ролики : «Зборів - наше рідне місто» (посилання) - 1 869 переглядів на Ютуб, 30 вподобань на Ютуб. 14, 3 тисячі охоплення на Фейсбук, 11 805 переглядів, 1 248 взаємодій.

«У кожного є потреба в середовищі, де відчуватимеш себе потрібним. Тут ти зустрічаєш людей, схожих на тебе у чомусь. Тих, кому довіряєш. Коли люди з різних середовищ Зборівської ОТГ починають спілкуватися між собою у такому місці, то це дуже руйнує стереотипи – і раптом виявляється, що у владі громади не тільки корупціонери, у громадському секторі – не  такі вже і грантоїди, депутати не всі продажні, а бізнес – це не мішки з грошима, яких цікавить тільки вигода. Саме таким місцем спілкування і є наш медіа - центр. Часто сюди до нас заходять депутати, чиновники всіх рівнів, бібліотеркарі, бізнесмени, але при цьому всі спілкуються на рівних, сідають на пуфи і забувають про костюми та краватки. Зустрічі у нас відкриті для всіх та безкоштовні», – розповідає очільниця центру, прес-секретарка ОТГ та президентка Молодіжного Конгресу Леся Голояд.

 

Гра у "мафію"  у Нетворкінг-центрі =>

 

Крім того, у медіацентрі збирається молодь громади, яка не задіяна у медіа роботі. Разом гості грають у настільні ігри та популярну гру «мафія». Так, медіацентр слугує і центром взаємодії громади. Раніше такого місця у Зборові не було.
А у звичайні будні дні медіа-центр – це прес-служба Зборівської міської ради, яка висвітлює усі події на офіційному сайті громади та на Фейсбук-сторінці. Медіа-центр подає новини у форматі соціальних відеороликів: відео-ролик про повернення до громади, відео-ролик про толерантність до молоді; репортажів із подій у розважальному форматі (посилання), історії успіхів мешканців ОТГ (посилання).

«Медіацентр - це дуже круте місце для розвитку. Раніше такого не було. Після пар, після уроків всі тинялись вулицями, не знали чим корисним себе зайняти. А там зібрались особливі люди, які мають енергію та мотивацію змінювати свою громаду», - підкреслює Віталій Фурчак, студент місцевого освітнього закладу.

 

<= Команда Нетворкінг медіа-центру у Зборівській ОТГ

 

Як підсумок, підкреслимо, завдяки  активній роботі молоді у інформаційному просторі, у мешканців склався хороший імідж Зборівської громади, як такої, що є дружньою домолоді та її ініціатив. Підвищено кількість переглядів та підписників на усіх сторінках соціальних мереж, велика кількість з яких – молодь, яка раніше не цікавилась подіями у громаді, адже читати тексти із складними термінами –не для них. Наразі команда медіа-центру працює над створенням молодіжного ЗМІ, що спрямує роботу на інформування про вразливі категорії населення, гендерну проблематику за назвою «Гальорка Верхоставу», що стартує у травні.

«Я дуже радію, що саме молодь взялась за цю справу. У них свіже бачення, золоті руки, багато ідей. З приємністю переглядаємо відео, які створюють у медіацентрі. Ділимось з друзями», - розповідає Ольга Гоца з міста Зборів.

Теги:

молодь

Область:

Тернопільська область

Громади:

Зборівська територіальна громада

Джерело:

Поділитися новиною:

Коментарі:

Щоб додати коментар, будь ласка зареєструйтесь або увійдіть
Читайте також:

02 серпня 2021

Навіщо школярам пасіка, або як у селі на Київщині створили унікальне соціальне підприємство

Навіщо школярам пасіка, або як у селі на...

Як життя дітей може змінити робота з бджолами? У громаді, в селах якої живе по кілька тисяч мешканців, з’явилась...

30 липня 2021

Позбутися сміття, збудувавши сміттєпереробний завод, вирішила Мішково-Погорілівська громада

Позбутися сміття, збудувавши сміттєпереробний...

Мішково-Погорілівська громада не перший рік бореться з несанкціонованим сміттєзвалищем. Жителям громади це набридло і...

30 липня 2021

Очистити воду для громади - реально: проект Пологівської громади

Очистити воду для громади - реально: проект...

У Пологівській громаді, що на Запоріжжі, задоволені результатами децентралізації. Бюджет громади значно збільшився...

30 липня 2021

Як навчити людей розвивати свою громаду: досвід Харкова

Як навчити людей розвивати свою громаду: досвід...

Другий випуск Open Grants School. 2018 рiк   Практика «Сприяння розвитку громадських ініціатив на базі...

29 липня 2021

Територіальні громади Херсонщини об’єдналися в кластер “Соляна дорога”

Територіальні громади Херсонщини об’єдналися в...

На VII Таврійському Туристичному Конгресі, який проходив у Новій Каховці, 9 територіальних громад Херсонщини...