Цифрові громади. Три прості поради, що виведуть сайт ОТГ на новий рівень

 

Офіційний сайт громади — ваш місток для зв’язку із мешканцями, потенційними партнерами та інвесторами. Відтак, це більше, ніж просто набір сторінок з контактами та даними. Аби сайт допомагав громаді досягати всіх базових цілей, важливо дотримуватися певних правил та уникати поширених помилок.

У циклі статей Цифрові громади Програма DOBRE радить ОТГ, як успішно зростати у діджитал-просторі, а також розглядає, чого варто уникати під час оформлення та наповнення сайту громади.

Пропонуємо три поради, які перетворять вашу громаду на взірцеву в онлайн-просторі:

 

1. Проактивність у соціальних мережах

 

Почасти громади розвивають власні вебсайти, однак не звертають належної уваги на соціальні мережі. Такий підхід варто змінювати, адже соцмережі можуть стати ще одним дієвим засобом комунікації для вашої ОТГ. Мова йде, зокрема, про платформи Facebook та Instagram. Названі два додатки найчастіше використовує молодь та проактивні громадяни для спілкування, обміну інформацією та пошуку новин про громаду.

Що може дати активність у соцмережах

Активність у соціальних мережах показує ваш ентузіазм  та може зацікавити громадян, привернути увагу туристів та партнерів до життя громади.

Саме через те, що покоління Z «народилися зі смартфоном в руках» для них соцмережі є невіддільною  частиною життя. Спробуйте залучити місцеву молодь для створення та ведення профілів ваших громад. Так, молоді люди будуть відчувати дотичність до розвитку свого населеного пункту.

Де шукати активну молодь?

Відвідайте школи та коледжі, училища, зазвичай там функціонують організації самоврядування, або ж просто організуйте зустріч, під час якої зможете краще познайомитися з активістами. Ті, кого зацікавить ваша ініціатива, знайдуть вас та зв`яжуться з вами.

Як вести соціальні мережі?

Сторінки бажано оновлювати  дописами та викладати історії декілька разів на тиждень — це гарний спосіб завдяки картинці та обмеженій кількості тексту повідомити про події/досягнення.

Як виглядає якісний контент можна підглянути у самих, власне, блогерів або ж на сторінках урядових установ: зверніть увагу на те, з якою частотою вони викладають тексти, який характер комунікації обирають для своєї аудиторії. До прикладу, чи пишуть вони інформативні великі за обсягом тексти (long-read) чи короткі повідомлення.

Пропонуємо вам проаналізувати сторінку в Інстаграмі Львівської міської ради,  звернувши увагу на якість фото, частоту оновлення та кількість тексту.

 

 

Бонус-порада щодо вдосконалення інтерфейсу: коли ви вже майте профілі у соцмережах, рекомендуємо спростити перехід зі сторінки вашого сайту на сторінку у мережі. Залишайте іконки, зашифрувавши в них посилання.

Ось, до прикладу, як інтерфейс виглядає на сайті Децентралізації, одразу є посилання на YouTube та Facebook. 

Хоч спеціалістів із зазначеної галузі може бути недостатньо, але цей вид діяльності не потребує обов‘язкової присутності людини. Можна домовитися про віддалену роботу з мешканців з інших міст або містечок, або ж залучити їх як волонтерів.

 

2. Впорядкованість документації

 

Як в електронному, так і в паперовому вигляді, документи люблять порядок. Якщо в режимі офлайн для них потрібні стіл або шафа, теки та файли, то для онлайну є інші поради. Аби база документів не нагадувала захаращений балкон, тримайте їх гарно структурованими. Як саме — розглянемо на прикладі сайту Софіївської ОТГ.

Як бачимо, усі документи на сайті громади гарно структуровані, об’єднані різними фільтрами. Тут можна знайти відповідне рішення Голови, розпорядження, підсумки конкретної сесії за датами тощо. Також працюють кольорові теги: рішення ради вказані зеленим, протоколи чорним, розпорядження голови — червоним.

Чому важливо надавати простий та зручний доступ до документів?

Адже доступ — одна з найважливіших складових для роботи журналістів, громадських організацій та фахових активістів. Завдяки повній базі документів спеціалісти зможуть прослідкувати профільні питання — наприклад, розібратися, кому в оренду здано приміщення, або що вирішили стосовно  бюджетних питань на сесії.

І мова тут не лише про зручний пошук серед документів чи простий доступ до рішень. Такий підхід ще раз підкреслить відкритість вашої команди, її прозорість та готовність до співпраці.

 

 

3. Фокус на англомовну аудиторію

 

А якщо подивитися трохи ширше кордонів України, та подумати про іноземних партнерів, які могли б інвестувати у розвиток вашої громади?

Будьмо відвертими — не всі іноземні підприємці знають про населені пункти та ОТГ в областях, тому що частіше орієнтуються на великі міста. Але це не привід опускати руки, треба докладати більше зусиль для того, щоб про вас дізналися.

Маємо для вас низку порад, як зацікавити іноземних інвесторів та партнерів:

  • Перекладіть офіційний сайт громади англійською. Якщо не має можливості одразу перекласти весь інтерфейс, зробіть це з головною сторінкою, де буде ключова інформація про вашу громаду. Також розкажіть про успішно реалізовані проекти, що також додасть ОТГ привабливості. Пропонуємо дослідити, як це зробили на сайті Верховної Ради України.
  • Візуальна складова. Спробуйте створити презентацію (англійською та українською), яка зможе коротко та яскраво довести іноземній аудиторії, чому ваші села та містечка потребують їхнього вкладу. Ось тут, до прикладу, ви можете знайти ресурси, які дозволяють зробити вашу презентацію “презентабельною”. 

Ще одна ідея для підвищення інвестиційної привабливості — створити відеопрезентацію  з інфографіками, яка докладно розповість про життя вашої громади.

Не будемо багато описувати — краще просто перегляньте відео про Миколаїв, створене Агенцією розвитку Миколаєва сумісно з фондом Western NIS Enterprise Fund.

Сподіваємось, викладені прості кроки допоможуть громаді стати ще більш успішною в онлайн-просторі. Добірку порад для розвитку онлайн-представництв ОТГ шукайте у рубриці “Цифрові Громади”. Дізнавайтесь, як розвивати сайт вашого населеного пункту за новим підходом, як зацікавити бізнес-партнерів до реалізації спільних проектів та як сприяти зростанню громадянської активності.

Теги:

Dosvit

Джерело:

Поділитися новиною:

Коментарі:

Щоб додати коментар, будь ласка зареєструйтесь або увійдіть
Читайте також:
Ff4c085358ef8c2a618fe8038dbeaa70

21 листопада 2019

Як "U-LEAD з Європою" допомагає громадам...

Що таке перший та другий раунди Фази Впровадження Програми «U-LEAD з Європою»? Для 3 мільйонів мешканців 210 громад у...

F9638dd9aef1103b16a6e542e4464c4a

21 листопада 2019

Медична реформа: як зміниться «вторинка»

Євген Мешко, регіональний координатор з підтримки реформи охорони здоров’я в Закарпатській області Вся увага...

07f8f21636cc663a46f7c7ae3a5cf858

21 листопада 2019

Премія «Кришталь року 2019»: визначено громади...

  19 листопада 2019 р. відбулась церемонія нагородження переможців рейтингу бюджетної прозорості «Кришталь...