IT-лабораторії, громадські простори, заклади освіти та охорони здоров’я, оснащені парки, сквери та інші місця громадського користування. Це ті об’єкти, які користуються найбільшою популярністю серед впроваджених громадських бюджетів об’єднаних територіальних громад та міст.
Якщо громада зацікавлена у відкритості та прозорості освоєння коштів місцевого бюджету, то громадський бюджет є надзвичайно дієвим інструментом.
Для вивчення особливостей впровадження громадського бюджету на семінар «Бюджет участі як інструмент розвитку демократії та залучення мешканців до управління громадою» до Львівського ЦРМС завітали представники громад Львівщини, заступники голів, секретарі рад, проектні менеджери та інші спеціалісти.
Координатор проекту «Київський діалог» у м. Львів Станіслав Безушко розповідає, що наявність громадського бюджету налагоджує комунікацію у громаді і відповідальність за прийняті рішення. «Якщо мешканець вашої громади додав до співфінансування проекту хоча б 5 чи 10 гривень, то будьте певні, що ця людина буде пильнувати за роботами на об’єкті. Але ваше завдання полягає в тому, щоб переконати жителів вашої громади підтримати цю ідею і допомогти в реалізації», - стверджує Станіслав Безушко.
За словами експерта, громадський бюджет сприяє прозорості бюджетного процесу загалом, зменшує корупційну складову у витрачанні бюджетних коштів, підвищує активність мешканців та обізнаність в питаннях місцевого самоврядування, збільшує довіру між владою і громадою.
При впровадженні громадського бюджету варто враховувати, що найактивнішими учасниками будуть молоді люди; ініціювати проекти можуть як окремі особи, так і групи учасників та громадські організації; а більшість ОТГ відмовляються від поділу проектів на великі та малі.
Орест Файфурка, начальник відділу громадського партнерства управління «Секретаріат ради» Львівської міської ради, розповів про розробку та впровадження громадського бюджету міста Львова: «Коли ми говоримо про громадський бюджет, то мова йде не про гроші, а про налагодження довіри, відновлення партнерських стосунків і спільної розбудови громади».
Ретельно обговорили і особливості голосування через електронні системи, ЦНАП чи паперові бюлетені в офісах старост, оскільки в сільській місцевості не так поширена електронна комунікація. Показово, що у Львові в 2018 році 80% учасників голосування скористалися електронним сервісами через IDбанк.
Обидва спікери наголосили на важливості комунікації з мешканцями, які повинні бути активними та брати участь в ініціюванні проектів.
Приєднані зображення:
Теги:
Область:
Львівська областьДжерело:
Львівський Центр розвитку місцевого самоврядування
09 липня 2025
Відтермінування розробки комплексних планів громад: новий законопроєкт зареєстрований у Парламенті
Відтермінування розробки комплексних планів...
У Верховній Раді група народних депутатів зареєстрували проєкт Закону №13437 «Про внесення змін до деяких...
09 липня 2025
Переосмислення стратегічного планування регіонального розвитку: виклики нового циклу
Переосмислення стратегічного планування...
Стратегічне планування регіонального розвитку в Україні синхронізоване з семирічним програмним циклом ЄС, а отже,...
09 липня 2025
17 липня - вебінар «Від ідеї до фінансування:...
17 липня 2025 року, з 12:00 до 15:00, відбудеться вебінар «Від ідеї до фінансування: розбираємося, як працює...
08 липня 2025
На базі Чернігівського професійного ліцею залізничного транспорту відкрили профорієнтаційний хаб
На базі Чернігівського професійного ліцею...
4 липня 2025 року на базі Чернігівського професійного ліцею залізничного транспорту відбулося відкриття...