Дороги місцевого значення: парламентарі пропонують удосконалити механізм використання коштів Дорожнього фонду

Удосконалити механізм використання Державного та територіальних дорожніх фондів пропонує група народних депутатів України. Перш за все мова йде про дещо інший розподіл субвенції з Дорожнього фонду на дороги місцевого значення, вулиці і дороги комунальної власності. Законопроект, покликаний змінити розподіл субвенції, зареєстровано у Верховній Раді України під номером 10186.

Загальна протяжність доріг в Україні становить 420 тис. км, з яких майже 60%, або 250 тис. км становлять вулиці і дороги комунальної власності в населених пунктах.

 У 2018 році держава вперше створила спеціальний Дорожній фонд обсягом близько 47 млрд грн,  з яких 11,5 млрд грн спрямувала на дороги місцевого значення. У цьому році обсяг Дорожнього фонду складає 56 млрд грн, з яких 35% або 14,7 млрд грн передбачено саме для доріг місцевого значення.

Кошти значні, однак органи місцевого самоврядування нарікають, що не завжди їм перепадає щось з цієї суми і вони змушені ремонтувати дороги за кошти місцевих бюджетів. Внаслідок цього недоотримують фінансування інші важливі сфери життєдіяльності сіл і міст.

Нагадаємо, кошти дорожньої субвенції в регіонах розподіляються обласними державними адміністраціями. Зокрема, як визначено законодавчо, вони можуть спрямовувати від 0 до 20% цих коштів на вулиці і дороги комунальної власності у населених пунктах громад.

У пояснювальній записці до законопректу 10186 наведено дані розподілу субвенції у 2018-2019 роках (у частині спрямування коштів на вулиці і дороги населених пунктів):

  • загальний обсяг розподілених коштів складає 9,8-1,37 млрд грн (або 9,4%-10,54% від загального обсягу субвенції);
  • у 5 областях два роки не виділяють коштів взагалі;
  • 9 областей у 2018 році і 5 областей у 2019 році виділяє кошти менше 10% від загального обсягу, передбаченого на область;
  • лише у 7 областях розпорядниками субвенції були чи є безпосередньо бюджети органів місцевого самоврядування, у решті областей – структурні підрозділи органів виконавчої влади обласного рівня. 

З огляду на таку ситуацію, група народних депутатів у поданому законопроекті пропонує такий розподіл субвенції:

  • 10% загального обсягу субвенції як і зараз залишається бюджету міста Києва на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання вулиць і доріг комунальної власності у місті Києві (з них не більше 5% коштів - на забезпечення розвитку виробничих потужностей дорожніх організацій);
  • 55% загального обсягу субвенції розподіляється між відповідними обласними бюджетами та бюджетом Автономної Республіки Крим залежно від протяжності автомобільних доріг загального користування місцевого значення у відповідній адміністративно-територіальній одиниці;
  • 35% загального обсягу субвенції розподіляється між відповідними бюджетами місцевого самоврядування (крім бюджету міста Києва) залежно від протяжності вулиць і доріг комунальної власності у відповідній адміністративно-територіальній одиниці.

У законодавчому проекті йдеться і про визначення чітких критеріїв розподілу субвенції на відновлення мережі доріг місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах із врахуванням потреб громад на формування спроможних мереж закладів освіти та охорони здоров'я. У 2020 році такий обсяг субвенції становитиме: для бюджету Києва – 2 млрд.грн, для обласних бюджетів – 11 млрд. грн; бюджетів місцевого самоврядування – 7 млрд. грн.

В Мінрегіоні прокоментували порталу «Децентралізація», що солідарні з народними депутатами, які запропонували такі законодавчі зміни і підтримують їх ініціативу.

«Дуже правильно, що саме облдержадміністрації здійснюють розподіл коштів субвенції з Дорожнього фонду, бо на місцях краще видно проблеми місцевих доріг. Але немає меж для вдосконалення, тим більше, що досвід підтвердив необхідність удосконалення діючого механізму розподілу дорожньої субвенції. Децентралізація покликана забезпечити якісні і доступні послуги людям незалежно від місця їх проживання. Зробити це без належних комунальних доріг складно. Якщо в громаді з’являється сучасна школа чи амбулаторія, а добратися до них людям складно внаслідок поганого стану доріг, тоді це складно назвати  доступними освітніми і медичними послугами. І над цим потрібно працювати, вдосконалювати законодавчу основу», - прокоментував перший заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ В’ячеслав Негода.

 

15.04.2019 - 16:00 | Переглядів: 15429
Дороги місцевого значення: парламентарі пропонують удосконалити механізм використання коштів Дорожнього фонду

Теги:

дороги В'ячеслав Негода

Джерело:

Поділитися новиною:

Читайте також:

18 березня 2024

Добірка змін у сфері адмінпослуг та інших питань сфери публічного адміністрування за 1-15 березня 2024 року

Добірка змін у сфері адмінпослуг та інших...

Шведсько-український проєкт PROSTO «Підтримка доступності послуг в Україні» продовжує публікацію осонвних новин та...

18 березня 2024

Межівська громада одною з перших в Україні прийняла Програму відновлення і відбудови

Межівська громада одною з перших в Україні...

Майже рік тут тривала робота над Програмою комлексного відновлення. Стартували у квітні 2023, а затвердили готовий...

18 березня 2024

Місцеві цільові програми: відповіді на поширені запитання громад

Місцеві цільові програми: відповіді на поширені...

Місцеві цільові програми є невід'ємною складовою бюджетного процесу для органів місцевого самоврядування. Це...

18 березня 2024

Про зміни у програмі медичних гарантій і як використати їх на користь пацієнтів та лікарень

Про зміни у програмі медичних гарантій і як...

Експерти U-LEAD розповіли учасникам інформаційної сесії про розширення програми медичних гарантій та зміни у...