Увага! Індекс фінансової спроможності шкільної освітньої мережі ОТГ на 2019 рік

Оновлений Індекс фінансової спроможності шкільної освітньої мережі ОТГ на 2019 рік (ЗАВАНТАЖИТИ) розрахували експерти Центрального офісу реформ при Мінрегіоні (програма «U-LEAD з Європою»). Він показує громадам, наскільки їх реальна мережа відповідає моделі, фінансування якої забезпечує держава.


Відповідно до Закону України «Про загальну середню освіту», органи місцевого самоврядування створюють умови для здобуття громадянами повної загальної середньої освіти. З цією метою вони формують оптимальну мережу для надання якісних та доступних освітніх послуг.

За словами експерта з питань освіти Сергія Дятленка, як і минулого року, розподіл освітньої субвенції між місцевими бюджетами здійснюється на основі оновленої формули, що враховує багато показників. Основними з них є кількість учнів та особливості території (відсоток сільського населення та густина учнів на кв км). На їх основі для кожної громади визначено розрахункову наповнюваність класів (РНК), тобто прогноз, скільки мінімально має навчатися учнів у класах громади. Відносна відповідність фактичної (реальної) наповнюваності класів (ФНК) розрахунковій має забезпечувати достатнє фінансування оплати праці з нарахуваннями для педагогічних працівників у загальноосвітніх навчальних закладах (див. додаток - помаранчева зона).

Якщо ФНК перевищує РНК (див. додаток - зелена зона), то освітня система громади отримає можливості виплати надбавок та матеріального заохочення педагогічним працівникам. Окрім того, з’являються вільні кошти, які громада за результатами фінансового року зможе використати для модернізації та оновлення закладів освіти, як це відбулося за результатами 2018 фінансового року.

Недостатність освітньої субвенції для оплати праці виникає у випадку, коли фактична наповнюваність класів є значно нижчою за розрахункову (див. додаток - червона зона). У таких випадках педагогічним працівникам нараховуються мінімальні, передбачені законодавством надбавки, і відсутня можливість нарахування усіх матеріальних заохочень. Органи місцевого самоврядування мають з власних надходжень місцевих бюджетів додавати кошти на оплату праці педагогічних працівників, замість того, щоб інвестувати ці кошти у розвиток громади.

Індекс фінансової спроможності шкільної освітньої мережі ОТГ побудований на основі різниці між РНК та ФНК. При цьому показник ФНК розраховувався за даними станом на 2017/2018 навчальний рік. Звертаємо увагу, що показник РНК не визначає жорстко достатність/недостатність фінансового забезпечення на виплату заробітної плати педагогічних працівників, оскільки на це також можуть впливати інші чинники: педагогічний стаж працівників, їх кваліфікаційні категорії, поділ класів на групи, розмір встановлених надбавок тощо.

За словами Сергія Дятленка, розрахований Індекс показує місцевому самоврядуванню резерви для ефективного використання фінансових ресурсів та підвищення якості надання освітніх послуг в галузі загальної середньої освіти. Особливу увагу на питання модернізації освітньої мережі, як наголосив експерт, мають звернути об’єднані територіальні громади, які є у червоній зоні.

Експерт поінформував, що при практичному опрацюванні з конкретними громадами Індексу фінансової спроможності освітньої мережі ОТГ щодо показників 2018 року, експертно була встановлена така закономірність: різниця між фактичною і розрахунковою наповнюваністю класів (ФНК - РНК) в одиницю перетворюється на кінець року в 1 тис. грн профіциту/дефіциту освітньої субвенції у розрахунку на одного учня.

На основі цієї закономірності експертно розраховано та внесено до таблиці прогнозований орієнтовний профіцит/дефіцит освітньої субвенції для ОТГ на 2019 рік.

25.02.2019 - 12:31 | Переглядів: 13737
Увага! Індекс фінансової спроможності шкільної освітньої мережі ОТГ на 2019 рік

Приєднані файли:

Теги:

освіта Сергій Дятленко

Джерело:

Поділитися новиною:

Коментарі:

Щоб додати коментар, будь ласка зареєструйтесь або увійдіть
Читайте також:

15 січня 2021

Фінансування районних рад новоутворених районів – роз’яснення експертів

Фінансування районних рад новоутворених районів...

Експерти з фінансових питань Офісу підтримки реформи з децентралізації при Мінрегіоні підготували коротке роз’яснення...

15 січня 2021

18 січня - вебінар для освітніх управлінців про бухгалтерське обслуговування і фінансову автономію закладів освіти

18 січня - вебінар для освітніх управлінців про...

18 січня 2021 року швейцарсько-український проєкт DECIDE – «Децентралізація для розвитку демократичної освіти»...

15 січня 2021

Децентралізація і культура: завдання – зберегти що маємо і наповнити змістом (зі спільної наради МКІП та Мінрегіону)

Децентралізація і культура: завдання – зберегти...

Не допустити безпідставної ліквідації жодного районного закладу культури. Кожен з них –  бібліотеки, мистецькі школи,...

15 січня 2021

Надання послуг соціального характеру у ЦНАП - рекомендації експертів

Надання послуг соціального характеру у ЦНАП -...

Експерти напряму з покращення якості наданя адміністративних послуг для населення Програми «U-LEAD з Європою»...

14 січня 2021

Увага! Мінрегіон затвердив Кодифікатор адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад

Увага! Мінрегіон затвердив Кодифікатор...

У зв’язку із докорінною зміною адміністративно-територіального устрою України, Мінрегіон затвердив Кодифікатор...