Електронне урядування у східних областях України: оцінка та перспективи розвитку

Програма розвитку ООН (ПРООН) в Україні провела першу комплексну оцінку впровадження інструментів електронного урядування обласними державними адміністраціями та органами місцевого самоврядування Донецької та Луганської областей.

При дослідженні було враховано перспективи реформування адміністративно-територіального устрою. Тому до вибірки увійшли обласні державні адміністрації, об’єднані територіальні громади та органи місцевого самоврядування населених пунктів, які у перспективі стануть центрами ОТГ.

Оцінка, проведена у квітні-травні 2018 року, мала на меті отримати базові показники розвитку електронного урядування в регіоні. Не менш важливим було привернути увагу цільових органів влади до комплексного розвитку електронного урядування. Тому дослідження необхідно було провести у першій половині року, щоби представники органів влади сформували власне бачення електронного урядування до формування програмних документів на наступний рік.

Для оцінки було обрано шість вимірів:

  • організаційний потенціал та технічна інфраструктура;
  • інформаційна наповненість офіційних веб-сайтів;
  • використання інструментів електронної участі;
  • доступ до публічної інформації у формі відкритих даних;
  • доступ до адміністративних послуг в електронній формі;
  • впровадження систем електронного документообігу.

За підсумками визначено, що у більшості органів місцевого самоврядування Донецької та Луганської областей не визначено відповідальних за розвиток електронного урядування. Заходи з розвитку електронного урядування деякі цільові органи влади включали до програм соціального та економічного розвитку. Проте, як правило, програмні або розпорядчі документи з питань розвитку електронного урядування відсутні. Тобто, органи місцевого самоврядування не мають комплексного бачення щодо розвитку електронного урядування.

Органи місцевого самоврядування Донецької та Луганської областей не забезпечують достатнього оприлюднення інформації на власних сайтах. Наприклад, більшість з них не публікують інформацію про комунальне майно та із земельних питань, протоколи засідань комісій місцевої ради і навіть інформацію про депутатів.

Є питання щодо доступності веб-контенту. Наприклад, 72% сайтів цільових органів місцевого самоврядування Донецької області на час проведення оцінки не мали версії для осіб з вадами зору, майже половина – не мали адаптованої мобільної версії сайту. Схожа ситуація і в Луганській області.

Значні проблеми є і з доступом до публічної інформації у формі відкритих даних та наданням адміністративних послуг в електронній формі. А нерозвиненість систем електронного документообігу не дозволяє переходити до безпаперового обміну документами.

Дослідження показало великі розбіжності між органами місцевого самоврядування щодо використання електронних інструментів та організації роботи з їх впровадження. Деякі з цільових органів влади мають повноцінні системи електронного документообігу, надають можливість безготівкової оплати проїзду в комунальному транспорті, розвивають системи електронного голосування та ведуть он-лайн трансляції засідань місцевої ради.  Водночас, не всі органи місцевого самоврядування мають власний сайт або веб-сторінку.

На час проведення оцінки приблизно третина цільових органів місцевого самоврядування Донецької та Луганської областей розвивала або планувала розвивати інструменти електронного урядування на місцевому рівні.

Результати дослідження стануть підґрунтям для подальшої підтримки розвитку електронного урядування у східних областях України з боку ПРООН.

Зі звітами про результати оцінки можна ознайомитись за посиланнями:

Донецька область

Луганська область

Дослідження проведено за фінансової підтримки Європейського Союзу у рамках Програми розбудови миру та відновлення.

Теги:

участь громадян

Область:

Донецька область Луганська область

Джерело:

Програма розвитку ООН

Поділитися новиною:

Коментарі:

Щоб додати коментар, будь ласка зареєструйтесь або увійдіть
Читайте також:

06 грудня 2021

7 грудня - онлайн-дискусія "Як громадам створити дієві кліматичні плани"

7 грудня - онлайн-дискусія "Як громадам...

Більше 250 українських муніципалітети взяли на себе зобов’язання зі скорочення викидів як підписанти Угоди мерів. У...

06 грудня 2021

Законопроєкт № 5600 - можливість залучати до місцевих бюджетів додаткові ресурси (+ інфографіка)

Законопроєкт № 5600 - можливість залучати до...

Органам місцевого самоврядування важливо мати широкий перелік джерел та інструментів наповнення місцевих бюджетів. Це...

03 грудня 2021

Створення профільних ліцеїв у громадах, продовження реформи НУШ - година запитань до Наталії Піпи (відео)

Створення профільних ліцеїв у громадах,...

«Година запитань» – це новий формат спілкування від проєкту DECIDE з управлінцями, головами громад та усіма, кому не...

03 грудня 2021

Туристична інфраструктура курортного селища: досвід Ворохти

Туристична інфраструктура курортного селища:...

  Що не так із туристичною інфраструктурою українських курортних селищ? Що громадам уже вдалося змінити й що...

03 грудня 2021

7 грудня - публічне обговорення «Перемоги, виклики та можливості в забезпеченні доступу громадян до якісних послуг ДРАЦС»

7 грудня - публічне обговорення «Перемоги,...

З моменту набуття чинності Закону України 1427-IX, що надав можливість делегувати ОМС екс м.о.з. повноваження у сфері...