Експерти оновили Методичні рекомендації щодо організації роботи новостворених об’єднаних громад із затвердження єдиного бюджету (ЗАВАНТАЖИТИ).
Нові можливості в управлінні фінансами відкритті для об’єднаних територіальних громад, в яких у 2018 році пройшли або ще пройдуть перші місцеві вибори.
Зокрема, прикінцевими положеннями Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» передбачено, що сільська, селищна, міська рада, обрана об’єднаною територіальною громадою у 2018 році, мають право прийняти рішення щодо затвердження бюджету об’єднаної територіальної громади на 2018 рік, який включатиме показники бюджетів відповідних територіальних громад, що об’єдналися. Тобто, можна сформувати і виконувати єдиний бюджет новообраної ради, а не виконувати бюджети всіх місцевих рад, що об’єдналися, окремо до закінчення бюджетного періоду.
Перехід на єдиний бюджет дозволяє не лише спростити організацію виконання бюджетів новостворених об’єднаних територіальних громад, а і сформувати ефективну кадрову політику, забезпечити передачу радами, що об’єдналися, об’єктів комунальної власності до новоствореної територіальної громади, а також розпочати поступову передачу із спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст у власність таких об’єднаних територіальних громад відповідних бюджетних установ, розташованих на їхній території, відповідно до розмежування видатків між бюджетами, визначеного Бюджетним кодексом України, тощо.
На даний час це актуально та важливо для 40 об’єднаних територіальних громад, у яких 29 квітня цього року пройшли перші місцеві вибори.
Крім того, станом на 7 травня 2018 року 26 територіальних громад чекають рішення Центральної виборчої комісії про призначення перших місцевих виборів. На різних стадіях утворення перебуває близько 50 громад. Всі вони також зможуть скористатися такими можливостями.
З метою роз’яснення доцільності та допомоги в організації процесу переходу їх на єдиний бюджет Яніною Казюк, координатором з фінансової децентралізації Центрального офісу реформ при Мінрегіоні та Світланою Демиденко, експертом Групи з фінансового моніторингу Центрального офісу реформ при Мінрегіоні (за підтримки Програми «U-LEAD з Європою») оновлено Методичні рекомендації щодо організації роботи із затвердження єдиного бюджету.
У виданні висвітлюються переваги виконання об’єднаною територіальною громадою єдиного бюджету, порядок дій для організації такого бюджетного процесу та можливості, які відкриваються перед новоствореною громадою, а також наведений зразок рішення місцевої ради про внесення змін до бюджету.
Сподіваємось, що «10 кроків до єдиного бюджету» та затвердження єдиного бюджету дозволить органам місцевого самоврядування ефективно організувати свою діяльність у поточному році, своєчасно виявити проблемні питання та акцентувати увагу на головних аспектах при формуванні бюджету на 2019 рік.
Теги:
Джерело:
Прес-центр ініціативи «Децентралізація»
Поділитися новиною:
22 січня 2021
88% об’єктів передані у комунальну власність громад – оновлені дані Мінрегіону
88% об’єктів передані у комунальну власність...
Триває передача об’єктів спільної власності територіальних громад району до комунальної власності територіальних...
22 січня 2021
Як передати шкільні автобуси громадам
Як передати шкільні автобуси громадам
Як передати шкільні автобуси, які перебувають у власності РДА чи структурного підрозділу РДА, створеного у статусі...
22 січня 2021
Понад сто колективів з 18 областей: у...
У Дніпропетровській області 19 січня завершився онлайн-фестиваль-конкурс вертепів «Різдвяна зірка-2021», який...
22 січня 2021
Управління персоналом в громадах - опитувальник від НАДС
Управління персоналом в громадах - опитувальник...
Національне агентство України з питань державної служби проводить опитування для служб управління персоналом...
22 січня 2021
Створення місцевих фінансових органів – важлива умова функціонування громад
Створення місцевих фінансових органів – важлива...
Експерти з фінансових питань Офісу реформ при Мінрегіоні, нагадують, що громади, які ще не створили фінансові органи,...