9,3 млрд власних доходів за рік: фінансовий аналіз результатів діяльності об'єднаних громад

За минулий рік власні доходи місцевих бюджетів 366-ти об’єднаних територіальних громад (ОТГ), які у 2017 році перейшли на прямі міжбюджетні відносини з державним бюджетом, зросли на 87 % та склали 9,3 млрд грн (+4,3 млрд грн).

Про це повідомила Яніна Казюк, координатор з фінансової децентралізації  Центрального офісу реформ при Мінрегіоні (за підтримки Програми «U-LEAD з Європою»), коментуючи фінансові результати місцевих бюджетів 366-ти об’єднаних територіальних громад за січень-грудень 2017 року.

За даними експерта, із розрахунку на одного мешканця ОТГ, середній показник надходжень власних доходів збільшився на 1390,9 грн та склав 2989,2 грн.

Загалом, тобто з урахуванням міжбюджетних трансфертів з державного бюджету, доходи місцевих бюджетів 366 ОТГ склали 28,8 млрд грн.

Що стосується виконання місцевих бюджетів 207 ОТГ, в яких перші місцеві вибори були проведені в 2016 році, і які лише  в 2017 році отримали 60% надходжень від податку на доходи фізичних осіб до свої місцевих бюджетів, то їх власні ресурси за рік зросли в 2,9 рази та склали 4,9 млрд грн (+3,2 млрд грн).

Важливо звернути увагу на те, що темп зростання власних доходів 159 ОТГ, які вже у 2016 році отримували зарахування 60% ПДФО до своїх бюджетів, за рік склав +34,2% (+1,1 млрд грн), що більше від середнього показника по Україні (який складає – 31,0%).

У 2017 році всі 366 ОТГ отримали з державного бюджету субвенцію на формування  інфраструктури у сумі 1,5 млрд грн. Ці кошти громади спрямували на реалізацію понад 2 тисяч інфраструктурних проектів.

Крім того, для реалізації розвиткових проектів ОТГ отримали частину коштів з Державного фонду регіонального розвитку в обсязі 392 млн грн та частину коштів субвенції на соціально-економічний розвиток окремих територій у сумі 412 млн грн.

Нагадаємо, у 2018 році на прямі міжбюджетні відносини з державним бюджетом перейшли 665 об’єднаних громад.

Довідка:

Надходження власних ресурсів всіх 366 ОТГ за січень-грудень 2017 року у порівнянні з аналогічним періодом 2016 року:

всього – 9,3 млрд. грн (зростання на 87,0% або на 4,3 млрд. грн.), зокрема:

податку на доходи фізичних осіб надійшло 5,2 млрд. грн. (зростання в 3 рази або на 3,5 млрд. грн);

плати за землю – 1,4 млрд. грн. (зростання на 20,0% або на 233,9 млн. грн);

єдиного податку – 1,4 млрд. грн (зростання на 34,6% або на 360,6 млн. грн);

акцизного податку – 794,2 млн. грн (зростання на 12,0% або на 85,1 млн. грн);

податку на нерухоме майно – 132,5 млн. грн. (зростання на 72,5 % або на 55,7 млн. грн.).

Надходження власних ресурсів місцевих бюджетів 159-ти ОТГ за січень-грудень 2017 року у порівнянні з аналогічним періодом 2016 року:

всього – 4,4 млрд грн. (зростання на 34,2% або на 1115,1 млн грн), зокрема:

податку на доходи фізичних осіб надійшло 2,5 млрд. грн. (зростання на 41,2%);

плати за землю – 651,7 млн. грн (зростання на 16,6%);

акцизного податку – 417,2 млн. грн. (зростання на 13,4%);

єдиного податку – 605,5 млн. грн. (зростання на 34,8%).

податку на нерухоме майно – 60,3 млн. грн. (зростання на 69,6%).

 

Надходження власних ресурсів місцевих бюджетів 207-ми ОТГ  за січень-грудень 2017 року у порівнянні з аналогічним періодом 2016 року:

всього – 4,9 млрд грн (зростання майже в 2,9 рази або на 3,2 млрд грн.), зокрема:

податку на доходи фізичних осіб надійшло 2,7 млрд. грн.;

плати за землю – 750,2 млн. грн. (зростання на 23,2%);

акцизного податку – 377,0 млн. грн. (зростання на 10,4%);

єдиного податку – 797,1 млн. грн. (зросли на 34,5%).

податку на нерухоме майно 72,1 млн. грн. (зросли на 75,1%).

Примітка. Інформація наведена на підставі офіційних даних Міністерства фінансів України, виходячи із виконання показників місцевих бюджетів ОТГ, до їх входження до складу добровільно об’єднаних територіальних громад та після добровільного об’єднання громад і набуття ними права на прямі міжбюджетні відносини з державним бюджетом.

Група фінансового моніторингу Центрального офісу реформ при Мінрегіоні (за підтримки Програми «U-LEAD з Європою» та SKL International)

Теги:

бюджет бюджет аналітика Яніна Казюк

Джерело:

Поділитися новиною:

Коментарі:

Щоб додати коментар, будь ласка зареєструйтесь або увійдіть
Читайте також:

30 вересня 2020

Консультації з громадськістю та стейкголдерами: методично-практичні рекомендації

Консультації з громадськістю та стейкголдерами:...

Експерти та учасники Програми “Добре врядування” розробили Методично-практичні рекомендації та Положення про...

30 вересня 2020

3651 важливо прийняти до того, як набудуть повноважень нові органи місцевого самоврядування громад і районів, - В’ячеслав Негода

3651 важливо прийняти до того, як набудуть...

Чи зможе держава забезпечити безперервність реалізації своїх повноважень та завдань після місцевих виборів? Чи вчасно...

30 вересня 2020

Реформа ДФРР передбачає фінансування проектів за новим принципом, - Денис Шмигаль

Реформа ДФРР передбачає фінансування проектів...

Державний фонд регіонального розвитку — важливий інструмент підтримки регіонів. Щоб фонд був максимально дієвий та...

30 вересня 2020

Анонс! 8-9 жовтня – Перший Всеукраїнський Форум «Енергоменеджерів в громадах»

Анонс! 8-9 жовтня – Перший Всеукраїнський Форум...

I Всеукраїнський Форум «Енергоменеджерів в громадах» – головна подія у сфері енергоефективності та...

30 вересня 2020

50 чи 500 належних ЦНАП за кошти з державного бюджету?

50 чи 500 належних ЦНАП за кошти з державного...

Автор: Ольга Калініченко, старший експерт напрямку з покращення адміністративних послуг Програми «U-LEAD з...