Звернення на урядову гарячу лінію як «віддзеркалення» органів місцевого самоврядування

Більша частина звернень, які надходять від громадян на гарячу лінію Кабінету Міністрів України, є у сфері компетенції органів місцевого самоврядування. Частина з цих звернень надходить повторно. Принаймні такий висновок можна зробити за підсумками гарячої лінії, яка відбулася 29 серпня за участі першого заступника Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства В’ячеслава Негоди.

«Дві години спілкувався з людьми, які телефонували на гарячу лінію. Майже всі їх звернення стосувалися питань, які віднесені до компетенції органів місцевого самоврядування і мали б вирішуватися ними, а не міністерствами. Громадяни скаржилися, що на місцях їм не вдається вирішити елементарні проблеми, з якими саме вони зіткнулися. Що в такому випадку може зробити міністерство, яке не може втручатися в діяльність органу місцевого самоврядування? Питання риторичне», - сказав В’ячеслав Негода.

«Наведу приклад: мешканка Харкова, пані Ірина Повстенко, уже кілька років не може добитися, щоб у будинку, де вона проживає і ще декілька людей з інвалідністю, місцева влада забезпечила спорудження пандуса. Інше питання – незаконно нараховані комунальні платежі. Не допомогли і відповідні судові рішення на користь заявниці – місцева влада ігнорує їх виконання. Така позиція місцевої влади є недопустимою. Саме вона відповідальна у місті за надання доступних комунальних послуг, відповідальна за забезпечення доступності будівель та споруд для людей з обмеженими фізичними можливостями. Чому таких жителів не чують місцеві чиновники і не виконують своїх прямих обов’язків, чим змушують їх добиватися вирішення подібних питань в центральних коридорах влади? Треба розуміти, що з подібними проблемами зіткнулася не тільки пані Ірина з Харкова».

Серед звернень також – скарги на окремі факти незаконного перепланування квартир, які призвели до погіршення умов проживання мешканців сусідніх квартир; на ігнорування місцевою владою необхідності капітального ремонту аварійних багатоквартирних житлових будинків; незаконність забудови земельних ділянок тощо.

«Коли такі звернення надходять на урядову лінію – це говорить про те, що ті, хто в цих населених пунктах опікується питаннями місцевого самоврядування або не на своєму місці, або займаються чимось іншим. Кожне звернення  – «віддзеркалення» ефективності та відповідальності роботи відповідних органів місцевого самоврядування. Питання не втому, вирішить чи ні міністерство питання кожного звернення замість органу місцевого самоврядування, питання у тому, щоб забезпечити формування ефективного місцевого самоврядування, здатного вирішувати питання місцевого значення», - сказав перший заступник Міністра.

Він додав, що формування дієздатного місцевого самоврядування є завданням реформи цієї сфери, яка проводиться в країні. Децентралізація – це вже не гасло, а реальна передача на місця достатніх повноважень від органів виконавчої влади, ресурсів для їх здійснення, а також відповідальність за прийняті рішення.

«Передача повноважень, ресурсів вимагає від органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб суттєвого підвищення відповідальності за правомірність своїх дій чи за бездіяльність. Порушення прав громадян не повинно залишатися поза увагою владних інституцій і держава зобов’язана створити ефективні механізми моніторингу діяльності всіх органів влади в тому числі і органів місцевого самоврядування – це звична практика країн сталої демократії. Мета такого нагляду – спонукання дотримання законності, щоб запобігти ситуаціям, при яких, через рішення владних інституцій або їх бездіяльність, громадяни зіштовхуються з проблемами, яких могло б і не бути. Це також є частина відповіді на актуальне сьогодні питання  -  навіщо чітке законодавче регулювання державного нагляду за рішеннями органів місцевого самоврядування», - сказав В’ячеслав Негода.

Він висловив сподівання, що представники місцевого самоврядування впізнають себе у перелічених проблемах, з якими звертаються люди до міністерств і зроблять все для того, щоб виправити ситуацію. 

01.09.2017 - 13:45 | Переглядів: 12116
Звернення на урядову гарячу лінію як «віддзеркалення» органів місцевого самоврядування

Теги:

В'ячеслав Негода

Джерело:

Поділитися новиною:

Коментарі:

Щоб додати коментар, будь ласка зареєструйтесь або увійдіть
Читайте також:

17 вересня 2021

Ресурси місцевого самоврядування в проєкті Державного бюджету 2022 – інфографіка

Ресурси місцевого самоврядування в проєкті...

15 вересня Уряд схвалив проект Закону про Державний бюджет України на 2022 рік та подав його на розгляд Верховній...

17 вересня 2021

Громади України й Словенії: обмін досвідом і партнерством

Громади України й Словенії: обмін досвідом і...

Словенці навчать українські громади переробляти сміття і розвивати туризм, а українські громади поділяться досвідом...

17 вересня 2021

Оцінка рівня фінансової спроможності громад – методичні рекомендації (проєкт)

Оцінка рівня фінансової спроможності громад –...

Міністерство розвитку громад та територій спільно з представниками всеукраїнських асоціацій, експертами міжнародних...

17 вересня 2021

Бюджет 2022, політичні рішення, індустріальні парки, суди, - відеоінтервю з Віталієм Безгіним

Бюджет 2022, політичні рішення, індустріальні...

Журналіст Станіслав Безушко поговорив з Віталєм Безгіним, головою підкомітету з питань...

17 вересня 2021

Самоперевірка пожежної безпеки закладу освіти: як провести і на що звернути увагу - запис вебінару

Самоперевірка пожежної безпеки закладу освіти:...

Як підготуватися до перевірок пожежної безпеки у закладах освіти. Про особливості таких перевірок і можливі...