Чіткий порядок держнагляду за актами місцевого самоврядування унеможливить рішення, які шкодять суспільним інтересам, - коментар Степана Барни (+відео)

Триває активне обговорення питання запровадження державного нагляду за рішеннями органів місцевого самоврядування щодо їх відповідності Конституції та законам України. Запровадження такого механізму передбачене Концепцією реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади.

«Для оптимального розподілу повноважень між органами місцевого самоврядування та органами виконавчої влади на різних рівнях адміністративно-територіального устрою необхідно забезпечити: (…) ефективний державний контроль за дотриманням органами місцевого самоврядування вимог Конституції та законів України; запровадження механізму здійснення місцевими держадміністраціями державного контролю за відповідністю Конституції та законам України рішень органів місцевого самоврядування та якістю надання населенню публічних послуг», - йдеться в Концепції.

Частина 2 статті 144 Конституції України говорить про те, що «Рішення органів місцевого самоврядування з мотивів їх невідповідності Конституції чи законам України зупиняються у встановленому законом порядку з одночасним зверненням до суду».

Мінрегіон підготував проект закону, який покликаний внормувати питання здійснення державного нагляду (контролю) за відповідністю рішень органів місцевого самоврядування Конституції та законам України. На сьогодні триває процес узгодження проектних норм з асоціаціями органів місцевого самоврядування та публічне обговорення.

Голова Тернопільської обласної державної адміністрації Степан Барна у коментарі «Децентралізації влади» пояснив, що нагляд за рішеннями органів місцевого самоврядування щодо їх відповідності Конституції та законам України визначений чинним законодавством. Однак немає чіткого порядку дії та термінів здійснення такого нагляду. На його думку, упорядкування на законодавчому рівні цього питання, унеможливило б рішення, які шкодять суспільним інтересам.

«Ми маємо приклади, коли органи місцевого самоврядування не забезпечуючи фінансування захищених статей, тобто заробітних плат працівникам бюджетної сфери - сфери культури, освіти, приймають рішення, наприклад, про призначення собі заробітних плат в трикратному, чотирикратному розмірі або, наприклад, в межах 30-40 тисяч гривень. Зрозуміло, що це є несправедливо. Але органи місцевого самоврядування сьогодні мають на це повноваження. Так само, як інший орган місцевого самоврядування може прийняти рішення, наприклад, обмежити право дітей з навколишніх сіл користуватися садочками, які знаходяться на території органу місцевого самоврядування. Це також протизаконна дія. Всі ці речі повинні регламентуватися законом і даним рішенням має даватися правова оцінка. Для цього потрібно прийняти відповідний закон, який буде регламентувати оцінку і наслідки прийнятих рішень органами місцевого самоврядування. Законом України «Про місцеві державні адміністрації» стаття 35 вже делеговані повноваження нагляду за дотриманням законності органами місцевого самоврядування. Проте неврегульована ані процедура, ані терміни, що і створює певні передумови для зловживань. Прийнявши відповідний закон, ми можемо чітко врегулювати повноваження і розмежувати повноваження органів державної влади і місцевого самоврядування (…) Ми повинні рухатися в ногу з часом, перебираючи той досвід, який сьогодні є в якості префектів у Франції, воєвод - у Польщі. Сьогодні ці функції мають виконувати обласні державні адміністрації (…)», - прокоментував Степан Барна.

Більше про державний нагляд за законністю рішень органів місцевого самоврядування є ТУТ

Нижче - повний коментар голови Тернопільської ОДА:

22.08.2017 - 19:03 | Переглядів: 5939
Чіткий порядок держнагляду за актами місцевого самоврядування унеможливить рішення, які шкодять суспільним інтересам, - коментар Степана Барни (+відео)

Відео:

Теги:

нагляд контроль

Область:

Тернопільська область

Джерело:

Поділитися новиною:

Коментарі:

Щоб додати коментар, будь ласка зареєструйтесь або увійдіть
Читайте також:

30 вересня 2020

Що пропонує нова редакція законопроекту про місцеві державні адміністрації (+презентація)

Що пропонує нова редакція законопроекту про...

Мінрегіон презентував профільному парламентському Комітету нові редакції проектів законів «Про місцеве самоврядування...

30 вересня 2020

Чітке розмежування повноважень між всіма рівнями місцевого самоврядування та виконавчої влади. Які законодавчі новели пропонує Мінрегіон

Чітке розмежування повноважень між всіма...

Мінрегіон презентував профільному парламентському Комітету нові редакції проектів законів «Про місцеве самоврядування...

30 вересня 2020

Анонс! 2 жовтня - круглий стіл «Місцеві вибори 2020 і COVID-19»

Анонс! 2 жовтня - круглий стіл «Місцеві вибори...

2 жовтня 2020 о 9:30 у прес-центрі Українського кризового медіа-центру відбудеться круглий стіл на тему «Місцеві...

30 вересня 2020

Консультації з громадськістю та стейкголдерами: методично-практичні рекомендації

Консультації з громадськістю та стейкголдерами:...

Експерти та учасники Програми “Добре врядування” розробили Методично-практичні рекомендації та Положення про...

30 вересня 2020

3651 важливо прийняти до того, як набудуть повноважень нові органи місцевого самоврядування громад і районів, - В’ячеслав Негода

3651 важливо прийняти до того, як набудуть...

Чи зможе держава забезпечити безперервність реалізації своїх повноважень та завдань після місцевих виборів? Чи вчасно...