Чи можливі незалежні об’єднані територіальні громади без земельної децентралізації?

Самодостатні, економічно незалежні об’єднані територіальні громади. Чи можливі вони без, так би мовити, земельної децентралізації? Про це говорять протягом більше двох років відколи реформа стартувала в Україні. Проте кроків у цьому напрямку зроблено небагато, бідкаються очільники ОТГ. Адже управління землями поза межами населених пунктів це не їхні повноваження. І виходить, що й такі довгоочікувані інвестори тікають, бо не мають території для розвитку справи. А ОТГ втрачають гроші у вигляді податків.

Два роки як-от функціонує Вашковецька об’єднана територіальна громада на Сокирянщинні. І два роки питання про передачу земель поза межами населеного пункту не залишає у спокою її очільника. Бо ті перемовини, що велися із інвестором про співпрацю не увінчалися успіхом, –  ділянками розпорядитися не можуть. А відтак і фінансово втратили, підрахували в ОТГ.

ВАЛЕРІЙ РОМАНЕНКО, ГОЛОВА ВАШКОВЕЦЬКОЇ ОТГ (СОКИРЯНСЬКИЙ РАЙОН): «Ми проводили перемовини із керівниками структур, які можуть розмістити на досить великих площах панелі сонячних батарей, які б давали прибуток не менше, ніж одна автозаправка. Якщо б задіяли ділянку від 5 до 10 га, то це було б десь 400-500 тисяч в рік податку від розташування такого інвестиційно привабливого проекту».

Пішов інвестор і від Недобоївської ОТГ.

ЮРІЙ ЮЗВА, ГОЛОВА НЕДОБОЇВСЬКОЇ ОТГ (ХОТИНСЬКИЙ РАЙОН): «У нас найбільша – це 8 га, де є три невеликих озера. Це одна така ділянка велика, а все решта – 0,50 до 1,5 га максимум. Але, на жаль, ми на них не можемо вплинути. Вони економічно вигідні, тим, що у нас садівництво, овочівництво і тут можна запустити процес переробки. Але стоїмо сьогодні і інвестор відмовляється».

Розбудова індустріальних парків, промислових зон розглядають і у Глибоцькій об’єднаній громаді. Нині вони мають ще  й рішення Черепковецької сільської ради про дооб’єднання і планують довибори, аби обрати склад депутатів. Громада збільшиться і ресурси на її утримання і розвиток також. Інвестиції були не те, що зайвими, а вкрай потрібні. Проте навіть оцінити, які ж блага мали би у разі управління землями поза межами населених пунктів, не готові.децентралізація

ГРИГОРІЙ ВАНЗУРЯК, ГОЛОВА ГЛИБОЦЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ ОТГ:  «Як ми можемо порахувати можливість того, чим не можемо управляти. Можливість можна порахувати тільки  тоді, коли цей інструмент є у мене в руках. Якщо цього інструменту у мене немає, то питання у підвішеному стані».

Законопрокт 4355 щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування з управління земельними ресурсами та посилення державного контролю за використанням і охороною земель ніяк не ухвалять нардепи, бо доопрацьовують. Але експерти кажуть, його прийняття – нагальне.

ОЛЬГА ЧЕПІЛЬ, ЕКСПЕРТ З ПИТАНЬ ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЇ АСОЦІАЦІЇ МІСТ УКРАЇНИ: «Саме з цього починався основний посил центральної влади, що земля за межами населеного пункту буде передана у комунальну власність об’єднаних громад. Саме у власність, не в управління. У зв’язку з цим є нагальна потреба дотримання обіцянок влади, адже якщо влада виступає партнером ОТГ, то відповідно партнери повинні дотримуватися правил гри, які вони встановили на початку».

Поки що ж правила інші, кажуть в об’єднаних громадах.

ВАЛЕРІЙ РОМАНЕНКО, ГОЛОВА ВАШКОВЕЦЬКОЇ ОТГ (СОКИРЯНСЬКИЙ РАЙОН): «Фактично структури Дежкомзему, Держгеокадастру можуть виділити, умовно кажучи, якусь земельну ділянку невідомій особі, яка завтра поставить нас перед фактом, без погодження із радою, без надання рішення і позиції».

У Головному управлінні Держгеокадастру в Чернівецькій області зазначають, працюють відповідно до 122 статті Земельного кодексу України, яка і передбачає, хто може приймати рішення про надання земельної ділянки.

ОЛЕКСАНДР РУПИШЕВ, ЗАСТУПНИК НАЧАЛЬНИКА ГУ ДЕРЖГЕОКАДАСТРУ В ЧЕРНІВЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ: «Вимогами зазначеної статті якраз і передбачено перелік тих земельних ділянок, а також випадки, коли розпоряджається кожен орган місцевого самоврядування. Місцеві ради розпоряджаються в межах населених пунктів, а також за межами населеного пункту, де розташовані об’єкти комунальної власності. Положеннями цієї статті не передбачено погодження під час розпоряджень с/г земель з органами місцевого самоврядування, нема такого алгоритму, за яким ми мали б отримати їх погодження».

Проте, коли це питання буде врегульоване, не беруться прогнозувати навіть парламентарі. Та переконані, зміни близько.

МИКОЛА ФЕДОРУК  ГОЛОВА ПІДКОМІТЕТУ З ПИТАНЬ МІСЦЕВИХ ОРГАНІВ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ ТА ТЕРИТОРІАЛЬНОГО УСТРОЮ ВРУ, НАРДЕП: «Все так як є, не може бути, мають бути зміни».

Область:

Чернівецька область

Джерело:

«Буковина»

Поділитися новиною:

Коментарі:

Щоб додати коментар, будь ласка зареєструйтесь або увійдіть
Читайте також:

17 вересня 2021

Ресурси місцевого самоврядування в проєкті Державного бюджету 2022 – інфографіка

Ресурси місцевого самоврядування в проєкті...

15 вересня Уряд схвалив проект Закону про Державний бюджет України на 2022 рік та подав його на розгляд Верховній...

17 вересня 2021

Громади України й Словенії: обмін досвідом і партнерством

Громади України й Словенії: обмін досвідом і...

Словенці навчать українські громади переробляти сміття і розвивати туризм, а українські громади поділяться досвідом...

17 вересня 2021

Оцінка рівня фінансової спроможності громад – методичні рекомендації (проєкт)

Оцінка рівня фінансової спроможності громад –...

Міністерство розвитку громад та територій спільно з представниками всеукраїнських асоціацій, експертами міжнародних...

17 вересня 2021

Бюджет 2022, політичні рішення, індустріальні парки, суди, - відеоінтервю з Віталієм Безгіним

Бюджет 2022, політичні рішення, індустріальні...

Журналіст Станіслав Безушко поговорив з Віталєм Безгіним, головою підкомітету з питань...

17 вересня 2021

Самоперевірка пожежної безпеки закладу освіти: як провести і на що звернути увагу - запис вебінару

Самоперевірка пожежної безпеки закладу освіти:...

Як підготуватися до перевірок пожежної безпеки у закладах освіти. Про особливості таких перевірок і можливі...