Володимир Гунчик: госпітальний округ – не виборчий

Уряд ухвалив загальний вектор реформ у системі охорони здоров’я. Відтак, у кожній із областей у рамках змін у медицині створять госпітальні округи. В такий спосіб держава планує впорядкувати мережу медзакладів.

Попередньо, на теренах Волині, пропонують створити три госпітальні округи – Луцький, Ковельський та Нововолинський.

Луцький госпітальний округ:

  • Луцька МКЛ (лікарня інтенсивного лікування ІІ рівня),
  • Горохівська ЦРЛ(лікарня інтенсивного лікування І рівня),
  • Ківерцівська ЦРЛ (лікарня інтенсивного лікування І рівня),
  • Луцька ЦРЛ (лікарня інтенсивного лікування І рівня),
  • Маневицька ЦРЛ (лікарня інтенсивного лікування І рівня ),
  • Рожищенська ЦРЛ (лікарня планового лікування).

Нововолинський госпітальний округ:

  • Нововолинська ЦМЛ  (лікарня інтенсивного лікування ІІ рівня),
  • Володимир-Волинська ЦРЛ (лікарня інтенсивного лікування І рівня),
  • Іваничівська ЦРЛ (лікарня планового лікування),
  • Локачинська ЦРЛ (лікарня планового лікування).

Ковельський госпітальний округ:

  • Ковельська ЦРЛ (лікарня інтенсивного лікування ІІ рівня),
  • Камінь-Каширська ЦРЛ (лікарня інтенсивного лікування І рівня ),
  • Любешівська ЦРЛ (лікарня планового лікування),
  • Любомльська ЦРЛ (лікарня інтенсивного лікування І рівня),
  • Ратнівська ЦРЛ (лікарня інтенсивного лікування І рівня),
  • Старовижівська ЦРЛ (лікарня планового лікування),
  • Турійська ЦРЛ (лікарня планового лікування),
  • Шацька РЛ (лікарня планового лікування).

Таку кількість госпітальних округів сформовано відповідно до нормативних документів, зважаючи на кількість населення та можливість доступу до лікарняних закладів. Центром кожного з округів визначається населений пункт із населенням понад 40 тисяч. Пацієнт має дістатися до багатопрофільної лікарні інтенсивного лікування не більше ніж за 60 хвилин, а радіус зони обслуговування округу – 60 кілометрів. Проживає понад 40 тисяч осіб – лише у трьох волинських містах. Саме в цих населених пунктах і розташовані заклади, куди волиняни звертаються за фаховою медичною допомогою у складних випадках. Мова про лікарні інтенсивного лікування ІІ рівня, які в перспективі мають стати центральними закладами округів. Та без нарікань із відвертим політичним присмаком не обходиться. У голосних заявах політиків – вимоги створити додаткові округи.

– Питання децентралізації та передачі повноважень – це не тільки міжбюджетні відносини, це не тільки реформа професійно-технічної освіти чи малочисельних шкіл. Ми поступово підходимо до одного із важливих соціальних питань – це реформи медицини, – наголосив у коментарі голова облдержадміністрації Володимир Гунчик. – Звичайно, як завжди, в цьому питанні є відповідні етапи поступового переходу від існуючої системи до системи, яка буде більш ефективною, даватиме результат. Перші кроки зроблено: медицина умовно розділена на рівні і всі це сприйняли. Тепер же, коли ми говоримо, що на кожному рівні потрібно гуртуватися і створювати відповідні опорні центри, виділяти специфіку рівня, знову ж таки з’являється політична складова. Так у нас було з об’єднаними територіальними громадами, так у нас в минулому році було з малочисельними школами, коли політики пробували доказувати значимість процесів на тлі їхніх виборчих округів. Сьогодні точно така сама ситуація склалася з госпітальними округами.

При цьому голова облдержадміністрації наголосив: заклади вторинної ланки залишаються в кожному районі, але мають всі шанси посилити свій статус.

– Хоча я вважаю, що, можливо, це найбільш важливе, – поділився міркуваннями Володимир Гунчик. – Госпітальний округ – це об’єднання зусиль не одного центру, а цілої системи закладів охорони здоров’я, які гуртуються в тому чи іншому районі. І там повинно бути вибудувана система всіх трьох рівнів. Перший рівень – амбулаторії, ФАПи, розвинута первинна ланка. Другий – спеціалізовані лікарні, типові лікарні і госпітальний округ, де лікарня отримує статус, так би мовити, напівспеціалізованого закладу з точки зору медичного центру. Тому, коли ми говоримо про ці дискусійні питання, повинні говорити в комплексі про всі особливості госпітального округу.

Озвучуючи позицію виконавчої влади й говорячи про підходи, якими керувалися, формуючи пропозиції щодо госпітальних округів, голова облдержадміністрації підкреслив: як представник держави я зобов’язаний виконувати рекомендації Кабміну:

– Чому на Волині ми говоримо про три госпітальні округи? Звичайно, в першу чергу, як державний чиновник не можу сказати, що ми не будемо виконувати рекомендації Кабінету Міністрів. Вони для того і визначені. Однією з вимог цих рекомендацій є те, що центром госпітального округу повинно бути місто обласного значення або районний центр із чисельністю не менше 40 тисяч мешканців. На превеликий жаль, ні Любомль, ні Камінь-Каширський – моє рідне місто, ні Горохів не попадають під цю категорію. Є інші особливості центру госпітального округу це наявність висококваліфікованих спеціалістів, забезпечення обладнанням, інтенсивність прийому хворих тощо. Тому, порадившись, напевно, скоріше всього вийдемо з рекомендаціями Міністерства охорони здоров’я про три госпітальні округи. Хоча дискусія ще залишається відкритою, але аргументи, які були представлені під час роботи міжвідомчої групи, аргументи щодо аналізу стану справ в майбутніх центрах госпітальних округів свідчать, що, скоріше всього, рішення ці правильні. Я вважаю, що життя підтвердить нашу правоту, але попросив би все-таки  не заполітизувати це питання. Ні в якому разі не пов’язувати госпітальні округи з майбутніми повітами, як  про це говорять деякі народні депутати, з адміністративно-територіальною реформою. Як голова адміністрації однозначно можу сказати, що це абсолютно різні речі, так само як і опорні школи не пов’язані з центрами об’єднаних територіальних громад.

Область:

Волинська область

Джерело:

Сайт Волинської ОДА

Поділитися новиною:

Коментарі:

Щоб додати коментар, будь ласка зареєструйтесь або увійдіть
Читайте також:

25 лютого 2020

АНОНС! 26 лютого у Києві - обговорення  «Місцеві вибори: як обирати та обиратися за новими правилами»

АНОНС! 26 лютого у Києві - обговорення...

26 лютого об 11-00 у прес-центрі Українського кризового медіа-центру (Український дім, вул. Хрещатик,2) відбудеться...

25 лютого 2020

Ми хочемо почути всі думки – протилежні, незалежні, опозиційні, - Денис Шмигаль про зміни до Конституції

Ми хочемо почути всі думки – протилежні,...

  Віце-прем’єр-міністр – міністр розвитку громад та територій Денис Шмигаль взяв участь у Презентації плану...

25 лютого 2020

Фінансова спроможність ЦНАП та плата за надання адмінпослуг: долучайтеся до обговорення

Фінансова спроможність ЦНАП та плата за надання...

Експерти напряму з покращення якості надання адмінпослуг Програми «U-LEAD з Європою» запрошують ознайомитись з...

25 лютого 2020

Влада згуртувала місцеве самоврядування і громадськість довкола підготовки змін до Конституції

Влада згуртувала місцеве самоврядування і...

Стартували публічні обговорення змін до Конституції України, які мають закріпити реформовану систему місцевого...

24 лютого 2020

Приватизація земель комунальної власності у 2020 році - відповіді на запитання

Приватизація земель комунальної власності у...

Редакція журналу «Місцеве Самоврядування» підготувала методичний посібник «Приватизація земель комунальної власності...