Першим виборам в об`єднаних громадах на Миколаївщині - бути! - Валентин БОЙКО, координатор Миколаївського регіонального офісу реформ

Є топ-новина в ракурсі практичної реалізації громадянами України Закону України "Про добровільне об'єднання територіальних громад". 

Так, 8 вересня Кабінет Міністрів України схвалив розпорядження «Про перерозподіл деяких видатків державного бюджету, передбачених ЦВК на 2016 рік», таким чином Уряд знайшов 10,5 млн. гривень на проведення перших виборів в об'єднаних територіальних громадах (або ОТГ).

За інформацією Мінрегіону, сьогодні близько 80 об’єднаних територіальних громад по Україні чекають рішення ЦВК щодо призначення перших виборів. Обласні державні адміністрації готують подання до ЦВК щодо оголошення перших виборів ще у 40 громадах. До цього часу ЦВК відмовляла громадам у призначенні виборів, посилаючись на відсутність коштів.

Додамо регіональну новину, щільно пов'язану з першою: Рябоконевська сільська рада (Арбузинський район) ухвалила минулого тижня остаточне рішення про об’єднання, чим завершила процедуру утворення Благодатненської об’єднаної територіальної громади з адміністративним центром в селі Благодатне.

Це перша об’єднана громада в Арбузинському районі і 11 (одинадцята) з числа об’єднаних територіальних громад, що з’явились на Миколаївщині впродовж цього року.

Яка ситуація з об’єднанням в цілому по області і які з новоутворених у 2016 році громад встигають провести у цьому році перші вибори?

Для повного розуміння картини об'єднань варто знати про таке.

Наразі існують два типи об’єднань, перший – за Перспективним планом формування територій Миколаївської області (державницьке бачення спроможності громад, своєрідна "модель" або "дорожня карта" від держави), другий – поза цього плану або т.з. «вільне об’єднання» - насправді, хрестоматійне об'єднання по існуючому Закону, але спроможність цих громад державою не визнана (або поки що не визнавалась). За формою, процедурою утворення, проведенням перших виборів вони є однаковими. Різниця - у відносинах з державою (в контексті обсягу повноважень та ресурсної бази) після проведення перших виборів, організаційного становлення й нормативного становлення.

Щодо першого типу – громади виходять на прямі міжбюджетні відносини з Державним бюджетом, виконують повноваження, визначені законом та Бюджетним кодексом як для міста обласного значення. Склад доходів бюджетів таких об’єднаних територіальних громад значно збільшується і відрізняється від складу доходів інших місцевих рад, але повноваження й відповідальність теж зростають. Делеговані державою повноваження вони мають виконувати як власті. Можуть претендувати на кошти субвенції, що відповідно до Бюджетного кодексу України надаються на розвиток інфраструктури об'єднаної громади, створеної за Перспективним планом.

Щодо другого типу - об’єднання вважається адміністративним, спроможність не визнана. Держава не делегуватиме таким громадам повноваження, визначені в Законі про місцеве самоврядування як делеговані. Виконавчі органи рад цих громад продовжують виконувати повноваження, визначені в Законі про місцеве самоврядування як власні. Але така громада буде більш успішнішою, ніж поокремі, що увійшли до її складу. Більше можливостей за рахунок консолідованого бюджету, зменшення витрат на адміністрування, ширший погляд на вирішення місцевих проблем, збільшення мотивацій щодо співпраці з суміжними громадами. Об'єднання може розраховувати на кошти Державного фонду регіонального розвитку для реалізації інвестиційних проектів та програм, кошти міжнародних проектів та програм підтримки децентралізації в Україні шляхом участі у конкурсному відборі. З метою часткової фінансової підтримки таких громад у 2017 році Мінрегіоном опрацьовуються пропозиції щодо внесення змін до відповідного законодавства задля забезпечення таких громад державною субвенцією на розвиток інфраструктури.

Щодо "вільного об'єднання", то за наявності певних переконливих позитивних результатів прорахунків інфраструктурних, фінансових, кадрових можливостей (здатності виконувати повноваження) обласна державна адміністрація може вийти до обласної ради з клопотанням про внесення змін до Перспективного плану і, таким чином, визнати таке об'єднання спроможним. Перспективний план не є догмою, може бути змінений. У будь-якому разі, - спроможність громад визначає ДЕРЖАВА!!! Крапку у визнанні спроможності тієї чи іншої громади своїм розпорядженням ставить Уряд.

Отже, яку картину ми маємо на Миколаївщині станом на 11 вересня 2016 року. Про це можна прочитати ТУТ

Область:

Миколаївська область

Джерело:

Миколаївська область

Поділитися новиною:

Коментарі:

Щоб додати коментар, будь ласка зареєструйтесь або увійдіть
Читайте також:

28 травня 2020

Три основні проблеми з місцевими виборами за версією голови ЦВК

Три основні проблеми з місцевими виборами за...

25 жовтня в Україні мають відбутися місцеві вибори. На цей час для їхнього проведення є кілька перешкод. Про це в...

28 травня 2020

Поводження з відходами: практика Шумської громади

Поводження з відходами: практика Шумської громади

Шумська об'єднана громада, що на Тернопільщині, утворена у 2015 році. До її складу увійшли 18 сільських рад, де...

27 травня 2020

Основа адмінтерустрою базового рівня: Уряд затвердив перспективні плани усіх областей

Основа адмінтерустрою базового рівня: Уряд...

Перспективні плани формування територій громад Запорізької, Львівської та Одеської областей затвердив Кабінет...

26 травня 2020

Чому не потрібні районні ради? Відповіді для уповноважених

Чому не потрібні районні ради? Відповіді для...

Автор: Юрій Ганущак, директор Інституту розвитку територій, для ZN.UA Найближчим часом уряд і профільний комітет...

26 травня 2020

Експерти надали пропозиції до законопроєкту №2679 щодо оптимізації роботи ЦНАП

Експерти надали пропозиції до законопроєкту...

Експерти Програми "U-LEAD з Європою" напрацювали пропозиції до законопроєкту №2679 щодо оптимізації роботи ЦНАП, який...