Функції та повноваження державного архітектурно-будівельного контролю передали на місцевий рівень

Функції та повноваження державного архітектурно-будівельного контролю передали на місцевий рівеньВерховна рада України прийняла розроблений Мінрегіоном закон, який реформує систему державного архітектурно-будівельного контролю і передає відповідні функції та повноваження з загальнодержавного на місцевий рівень.

За Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань регулювання містобудівної діяльності та державного архітектурно-будівельного контролю» проголосували 306 народних депутатів.

Згідно положень Закону, надання документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, здійснення державного архітектурно-будівельного контролю та прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, розташованих на території населених пунктів, є компетенцією виконавчих органів сільських, селищних, міських рад  з питань державного архітектурно-будівельного контролю.

Щодо об’єктів, розташованих за межами населених пунктів, - ці функції та повноваження покладені на структурні підрозділи районних державних адміністрацій з питань державного архітектурно-будівельного контролю. 

Об’єкти, розташовані на території кількох адміністративно-територіальних одиниць, є у компетенції центральних органів виконавчої влади, що реалізують державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю через Головних інспекторів будівельного нагляду.

При цьому реалізація закону забезпечуватиме свободу розсуду, можливість обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке орган влади вважає найкращим за даних обставин.

Крім того, органи державного архітектурно-будівельного контролю створюватимуться, виходячи з можливостей та потреб відповідних регіонів.

Законом також передбачається, що наглядова функція за дотриманням законності рішень місцевої влади залишається за державою. Створюється система державного нагляду за прийняттям рішень у сфері містобудування та здійсненням державного архітектурно-будівельного контролю, механізми оскарження замовником таких рішень.

Закон удосконалює процедури подання декларації про виконання підготовчих та будівельних робіт шляхом встановлення вичерпного переліку підстав для її повернення.

Згідно з положеннями Закону, замовник не зобов’язаний інформувати місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування про отримані документи на початок будівництва та про прийняття в експлуатацію об’єктів. Скасовується і відповідальність замовника за неподання такої інформації.

Крім того, скорочується строк видачі технічних умов до 10 робочих днів з дня реєстрації відповідної заяви.

В цілому передбачається, що Закон сприятиме удосконаленню містобудівної діяльності та державного архітектурно-будівельного контролю, знижуватиме корупційні ризики шляхом спрощення дозвільних процедур, посилюватиме роль місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування у комплексному розвитку територій в інтересах громад, а також максимально наблизить послуги до громадян.

Поділитися новиною:

Читайте також:
B2c1211d3a143b11020ab98e4294c3b5

12 грудня 2018

ЦНАП - не забаганка, а необхідність - експерт

Про можливості громад скористатися міжнародною допомогою для  створення центрів надання адміністративних послуг...

9c9e81fce394a9d8a8802a50e8bbc768

12 грудня 2018

Як зміни до Податкового кодексу вплинуть на...

Що нового у податковому законодавстві? Експерти фінансового моніторингу Центрального офісу реформ при Мінрегіоні (за...

573688c02f42fdf90173821dea93a840

12 грудня 2018

На Тернопільщині експерти пропонують створити...

Експерти Української асоціації районних та обласних рад підготували нову мапу адміністративно-територіального устрою...