Розраховувати на збільшення державної підтримки розвитку регіонів можна лише за умови підвищення якості регіональних проектів, — В’ячеслав Негода

Ставити запитання перед Урядом і Парламентом про збільшення обсягу державної фінансової підтримки розвитку регіонів, зокрема Державного фонду регіонального розвитку (ДФРР), можна лише якщо на місцях демонструватимуть здатність ефективно цю допомогу використовувати.

Про це сказав Перший заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України В’ячеслав Негода під час засідання круглого столу на тему: «Щодо удосконалення механізму отримання коштів місцевими бюджетами за рахунок державного фонду регіонального розвитку» за участі представників обласних рад.

За його словами, Мінрегіон, разом з обласними органами влади, буде ставити перед Урядом питання щодо збільшення обсягу фінансування регіонального розвитку, але для цього повинні бути аргументи, які поки що зовсім непереконливі.

«Можна безкінечно удосконалювати і збільшувати державну підтримку регіонального розвитку, але коли немає якісних проектів, ефекту від цього не буде. Проект регіонального розвитку перш за все має бути спрямований на розвиток інфраструктури, підприємництва, давати мультиплікаційний ефект. Поки що ж таких проектів обмаль. Аналіз поданих до міжвідомчої комісії проектів демонструє, що області за рахунок ДФРР здебільшого латають діри, нагромаджують бюджетну інфраструктуру, накопичують будівлі, роботу яких невідомо хто і за який рахунок далі фінансуватиме. Більшість проектів навіть не відповідають регіональним стратегіям розвитку», — сказав В’ячеслав Негода.

Він зазначив, що спільними зусиллями громад, державних адміністрацій та місцевих рад треба створювати в регіонах точки зростання, щоб потім розвивати території за зароблені гроші. Це і є одним з головних завдань Державного фонду регіонального розвитку. І саме такі розвиткові проекти стануть вагомим аргументом для збільшення державної підтримки розвитку регіонів.

«Обласні ради, як суб’єкти, що затверджують регіональні стратегії розвитку, мають включитися в роботу регіональних комісій з відбору проектів і програм, які реалізовуватимуться за кошти ДФРР, входити до їх складу і активно впливати на їхню діяльність. Вам на місці видніше, які проекти мають бути у пріоритеті, отже не чекайте, що хтось за вас вирішуватиме, як розвивати ваші території», — звернувся до присутніх В’ячеслав Негода.

Щодо удосконалення механізму отримання коштів місцевими бюджетами за рахунок ДФРР Перший заступник Міністра повідомив, що планується скорочення процедури погодження регіональних інвестиційних проектів з 9 до 3 етапів, і вона займатиме не 100-140 днів як зараз, а максимум 30.

Також, за інформацією В’ячеслава Негоди, Мінрегіон ініціював зміни до Бюджетного кодексу, які дозволять залишати на казначейських рахунках обладміністрацій невикористані кошти ДФРР, щоб освоїти їх за призначенням у наступному бюджетному періоді.

На його переконання, зазначені зміни дозволять вчасно і в повному обсязі використати гроші на реалізацію проектів регіонального розвитку, забезпечать стабільність і доступність фінансування, гармонізують проектний і бюджетний цикли, що дозволить зменшити кількість довгобудів в регіонах.

Як відомо, в 11 областях затверджені інвестиційні проекти, які фінансуватимуться за кошти ДФРР у 2016 році.

Раніше повідомлялося, що 22 регіони вже підготували та подали до Мінрегіону перелік проектів та програм, які плануються реалізації за кошти Державного фонду регіонального розвитку (ДФРР) у 2016 році. Але через низьку якість підготовки цих проектів, значну їх кількість повернуто на доопрацювання.

 

Поділитися новиною:

Коментарі:

Щоб додати коментар, будь ласка зареєструйтесь або увійдіть
Читайте також:

27 травня 2020

Основа адмінтерустрою базового рівня: Уряд затвердив перспективні плани усіх областей

Основа адмінтерустрою базового рівня: Уряд...

Перспективні плани формування територій громад Запорізької, Львівської та Одеської областей затвердив Кабінет...

26 травня 2020

Чому не потрібні районні ради? Відповіді для уповноважених

Чому не потрібні районні ради? Відповіді для...

Автор: Юрій Ганущак, директор Інституту розвитку територій, для ZN.UA Найближчим часом уряд і профільний комітет...

26 травня 2020

Експерти надали пропозиції до законопроєкту №2679 щодо оптимізації роботи ЦНАП

Експерти надали пропозиції до законопроєкту...

Експерти Програми "U-LEAD з Європою" напрацювали пропозиції до законопроєкту №2679 щодо оптимізації роботи ЦНАП, який...

25 травня 2020

Щодо законопроекту 2679 (про мережу ЦНАП)

Щодо законопроекту 2679 (про мережу ЦНАП)

Автор: Віктор Тимощук, головний експерт напряму з покращення надання адмінпослуг для населення Програми «U-LEAD з...

25 травня 2020

Стратегії виходу з карантину для ЦНАП. Рекомендації експертів за результатами публічного обговорення

Стратегії виходу з карантину для ЦНАП....

Ситуація березня-травня 2020 року, коли Україна, як і цілий світ, потерпала від пандемії вірусу COVID-19, вплинула...