Львівщина найбільш потребує проведення реформи місцевого самоврядування хоча б тому, що тут – найбільше в Україні місцевих рад різного рівня. Причому, з початку Незалежності кількість населення зменшилася на 160 тисяч осіб, населених пунктів – на 20, а кількість органів місцевого самоврядування зросла на 150.
Тільки 10 відсотків сільських рад обслуговують населені пункти, де мешкають три тисячі осіб. У всіх інших – від однієї тисячі і менше населення.
Про це сьогодні, 18 березня, під час прес-конференції на тему «Оцінка реалізації реформи місцевого самоврядування на Львівщині у 2015 році», яка відбулася у Львівському прес-клубі, повідомив аналітик громадської організації «Європейський діалог» Тарас Баранецький.
Він нагадав, що територіальна реформа в Україні стартувала в 2014 році, коли Кабмін схвалив Концепцію реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні. На Львівщині робота над реформою розпочалася наприкінці березня. Упродовж двох місяців було створено перспективний план – яким буде місцеве самоврядування в області після закінчення реформи. Його схвалила 7 липня Львівська обласна рада.
- Його виносили тричі на обговорення, багато депутатів намагалися заговорити його, щоби він не був схвалений, - каже аналітик.
Тоді депутати запропонували до об’єднання 162 громади. Натомість Кабмін затвердив території лише 89. Найбільше громад не було затверджено у Жовківському, Пустомитівському та Турківському районах.
- Щодо Турківського, то треба розуміти, що це – гірський район і там є певні особливості цих громад. І не зовсім методика, яка затверджена Кабміном, відповідає тому, як мають формуватися громади в гірському районі. Більша частина Жовківського і Пустомитівського районів є такими «сірими» зонами, це такі необ’єднані території, які, незрозуміло куди ввійдуть, - каже він.
Він зазначив, що не дуже зацікавлені в об’єднанні сільські голови.
- Часто вони кажуть: якщо відбудеться об’єднання, то я вже не буду сільським головою. А мені ще до пенсії залишилося трохи, я ще на один термін піду, тому воно мені не треба, - говорить аналітик.
Зі свого боку аналітик громадської організації «Європейський діалог» Олександр Софій нагадав, що у 2017 році має настати час «х», коли перестануть людей запитувати про добровільне об’єднання, а зроблять це примусово, через зміни до Конституції. І процес добровільного об’єднання громад на цьому завершиться. Тому ще у 2016 році громади мають можливість врахувати всі плюси і мінуси.
Поділитися новиною:
21 січня 2021
Затягувати процес передачі майна не вигідно ні...
Затягувати процес передачі об’єктів спільної власності громад району у комунальну власність громад не вигідно ні...
21 січня 2021
Окремі питання управління комерційними...
Цього разу у циклі відеоуроків з інструментів управління активами громади, створеному за підтримки Програми...
21 січня 2021
У зв’язку з реорганізацією, голови РДА...
Повідомити про наступне звільнення з посад голів районних державних адміністрацій, повноваження яких припиняються у...
21 січня 2021
Інтеграція податкових послуг у ЦНАП - аналітична записка
Інтеграція податкових послуг у ЦНАП -...
Експерти напрямку з покращення якості надання адмінпослуг для населення Програми "U-LEAD з Європою" розробили...
20 січня 2021
Ще раз про передачу майна та майнових прав зі спільної власності територіальних громад
Ще раз про передачу майна та майнових прав зі...
Авторка: Віра Козіна, експертка Офісу підтримки реформи з децентралізації Мінрегіону Процес передачі об’єктів...