Чому громади з Дніпропетровщини навчали луганських колег

Партнери IV фази Швейцарсько-українського проекту “Підтримка децентралізації в Україні” DESPRO - Біловодська та Красноріченська об’єднані громади Луганської області — 26-27 вересня відвідали Дніпропетровщину.

Проект DESPRO співпрацює з Дніпропетровською областю з 2014 року, і партнерським громадам регіону є що продемонструвати колегам у ключових принципах та підходах роботи у водопостачанні. За роки співпраці, об’єднуючи зусилля та ресурси проекту DESPRO, обласної ради та місцевих громад, було реалізовано 23 проекти у сфері розвитку питного водопостачання на загальну суму 21,4 млн грн, а з 2018 року додався новий компонент - підвищення спроможності місцевих комунальних підприємств як надійних надавачів послуг питного водопостачання у громадах.

У ході візиту учасники поспілкувалися із представниками відділу підтримки проектів місцевого самоврядування обласної ради Дніпропетровської області. Відділ моніторить стан реалізації проектів, вирішує організаційні та фінансові питання. До реалізації місцевих проектів долучається обласна програма розвитку місцевого самоврядування в Дніпропетровській області, завдяки якій громади-партнери проектів міжнародної технічної допомоги отримують співфінасування із обласного бюджету.

Після зустрічі з представниками відділу підтримки місцевого самоврядування Дніпропетровської обласної ради, учасники навчальної поїздки ознайомились з досвідом роботи виконавчих комітетів і комунальних підприємств Вакулівської та Новоолександрівської об’єднаних громад.

Артур Шевцов, голова Вакулівської ОТГ, поділився успіхами своєї громади у реалізації Стратегії розвитку громади, яку допомагали розробити експерти проекту DESPRO. Зокрема, завдяки правильно поставленим пріоритетам, громада за декілька років змогла суттєво поліпшити інфраструктуру: відкрити ЦНАП, пункт громадської безпеки, збудувати новий ФАП, а також відремонтувати школи, будинок культури і облаштувати публічні місця для активного дозвілля та відпочинку. Всі здобутки громада оформлює із використанням єдиного фірмового стилю - бренду, який також був розроблений за допомогою проекту DESPRO.

Найважливішим досягненням громади стало забезпечення населення трьох сіл доступом до якісного питного водопостачання. До цього мешканці впродовж багатьох років були змушені купувати та привозити питну воду для власного споживання та ведення господарства.

Належна інфраструктура повинна завжди супроводжуватися належним управлінням. Як зазначив директор комунального підприємства «Відродження» Олександр Маклаков, для сталої діяльності та підтримки доступного тарифу важливо постійно відслідковувати та усувати джерела втрат питної води, а також займатись іншими прибутковими видами діяльності відповідно до нормативних документів. Громада придбала техніку, яка дозоляє розширити спектр надання послуг: перевозити вантажі, косити траву, обрізувати дерева та кущі, спилювати та розпилювати деревину тощо.  Така організація діяльності дозволяє не лише надавати актуальні для громади послуги, але й підтримувати діяльність підприємства беззбитковою: у 2018 році було навіть отримано  43 тис. грн прибутку.

Новоолександрівська громада поділилась досвідом проведення «водної» та «сміттєвої» реформ у Волоському старостинському окрузі: для того, щоб населення отримувало гідні послуги, необхідно було запровадити радикальні рішення у боротьбі з незаконними підключеннями. Зокрема, місцеве самоврядування оголосило умови підключення та прослідкувало, щоб усі мешканці дотримувалися їх виконання. Мобілізація населення дозволила оновити застарілу систему водопостачання і збільшити режим подачі води, із декількох годин тиждень до цілодобової. Окремою гордістю керівництва підприємства є встановлення нового енергоефективного насосного обладнання та системи віддаленого управління на підвищувальній насосній станції, яке дозволило економити не тільки на рахунках за електроенергію, але й на обслуговуючому персоналі.

У невеликих громадах для надійної та ефективної роботи комунальних підприємств набагато важливішим за отримання фінансування на модернізацію інфраструктури є отримання фахової підтримки щодо оптимізації його діяльності, зазначає Юрій Манько, директор КП «Волоські мережі». У КП немає посади бухгалтера: бухгалтерією та податковою звітністю опікується аудиторська компанія, а для формування рахунків для споживачів використовується спеціалізоване програмне забезпечення. Також для зручності споживачів створена цілодобова диспетчерська служба та «особистий кабінет» на сайті КП. Завдяки підтримки DESPRO, на підприємстві використовується програмний продукт для управління активами QGIS – на мапу вже занесено всі об’єкти системи водопостачання, мережі, оглядові колодязі із наявним устаткуванням. Тепер оперативно надається інформація про кількість та місцезнаходження пожежних гідрантів у громаді, відслідковується аварійність мереж і планується їх заміна.

Дніпропетровщина охоче поділилася власними досягненнями та застерегла колег від невдач. Тепер продовження практики належного управління — за Луганщиною. Організатори та учасники візиту впевнені, що Біловодська та Красноріченська громади уже скоро зможуть поділитися своїм досвідом та успіхами з колегами із усіх регіонів!

04.10.2019 - 18:15 | Переглядів: 783

Приєднані зображення:

Теги:

DESPRO сміття

Область:

Дніпропетровська область Луганська область

Джерело:

Поділитися новиною:

Коментарі:

Щоб додати коментар, будь ласка зареєструйтесь або увійдіть
Читайте також:
Fea581cd768586f45fc2dd0f0abd4a61

10 грудня 2019

Поліетнічність громад - не перешкода для...

Етнічне питання не є визначальним у прийнятті рішень громад про об’єднання, але ігнорувати його не варто. Про це...

6220d40d7fcd7974d51c37af157c02a5

10 грудня 2019

Анонс! Відкриття чотирьох ЦНАП

11 грудня, 11:00 у Джулинській об‘єднаній територіальній громаді Вінницької області, в якій проживають 6 тис....

7b0507e2b75807431b24cadbd6a988f7

10 грудня 2019

Чи закрили в Біляївській громаді будинки...

Протягом років до старту реформи децентралізації в штаті Біляївської міської ради не було жодного працівника, який би...