Індійський слон на буковинській землі: як Вашківці туристів приманювали

Місцеві громади Буковини ділилися досвідом просування власних територій з колегами Дніпропетровської, Херсонської та Миколаївської областей.

Захід пройшов з ініціативи Чернівецького Центру розвитку місцевого самоврядування, створеного за підтримки Програми «U-LEAD з Європою» та Мінрегіону.

Одним із методів промоції власної території став традиційний для Буковини фестиваль Маланок, на якому побували й гості з південно-східних регіонів країни. Сотні людей, переодягнених у різних персонажів, йшли довкола площі міста, співали і танцювали. Найбільше захоплення у гостей фестивалю викликали величезний індійський слон та символ 2019 року – гігантський кабан.

 

 

«Цього року у нашому фестивалі «Вашківецька Маланка (Переберія)» взяли участь більше 30 колективів. Призовий фонд фестивалю - 30 тисяч гривень. Ці кошти дадуть найкращим колективам маланкарів. Звичайно, це не дуже великі гроші, але це додатковий стимул для учасників фестивалю добре до нього підготуватися», – сказав перед початком заходу голова Вашківецької ОТГ Микола Перч.

Голова громади розповів, що подібний захід у їхньому місті проводиться уже давно. Але на фестиваль це дійство перетворили сім років тому. І з кожним роком Вашківці приймають все більше і більше туристів під час різдвяно-новорічних свят.

«У нас кажуть – не має Маланка початку, не матиме вона і кінця. Ніхто не знає, коли саме зародилася ця традиція. Колись у давнину, в центрі нашого міста жив один пан, який запровадив традицію проведення своєрідного конкурсу. Він проводив певний огляд маланкарів. І тому колективу, який йому найбільше сподобався, він дарував бочку пива. І зараз у нас ця традиція відроджується. Ми влаштовуємо своєрідний карнавал Маланок. Можна сказати, що наша Маланка вже стала своєрідним брендом території. У Вашківцях проживає трохи більше шести тисяч мешканців. А на час проведення фестивалю у нашому місті стає приблизно удвічі більше людей», – розповів голова громади.

 

 

На «Вашківецьку Маланку» приїжджають гості не лише з усіх куточків Буковини й України, а і багато закордонних гостей. За словами керівництва громади, торік була спроба зробити цей фестиваль міжнародним.

«До нас приїздили колективи з Польщі, Білорусі, Молдови, Румунії тощо. Навіть були гості з Бразилії та Канади. Ми намагались офіційно зареєструвати цей фестиваль як міжнародний. Але досі незрозуміло, як то правильно зробити. Тому наразі цей фестиваль залишається обласним», – додав Перч.

Таким чином, завдяки проведенню фестивалю місцева влада намагається залучити якомога більше туристів. Адже це дасть змогу збільшити доходи бюджету.

«Ми беремо участь у різних проектах, які дозволять зберігати та розвивати нашу культурну спадщину. Два роки тому ми відкрили музей Маланки. Там зберігаються манекени з масками, костюмами як старовинними, так і вже сучасними. Дуже багато фотографій є і з 1950-х років, і сучасніші. Наразі музей розміщений у двох кімнатах нашої дитячої бібліотеки. Ми плануємо його розширити. Також хочемо встановити біля будинку культури такий монумент, який стане логотипом нашого фестивалю Маланок, облаштувати скверик і встановити постійну сцену фестивалю. Будемо усе робити, щоб залучити якомога більше туристів. Адже... все це – наповнення нашого бюджету», – пояснив голова Вашківецької ОТГ.

За його словами, кожен колектив, який у нас зареєструвався на фестиваль, отримав по 500 гривень за участь. А головний приз отримав наш місцевий колектив «Шамани». Вони отримали пам’ятні подарунки та 8 тисяч гривень.

 

Фестиваль Маланок на Буковині

Перч також розповів, що під час Маланки кожен колектив має своїх так званих козаків. Вони зі свистком слідкують за порядком, тримають дисципліну в колективі. "Так от, на завершення фестивалю, ніби як у покарання, цих наглядачів купають у місцевій річці Теплиці, яка не замерзає взимку. Така традиція є. А потім спалюють маску і дідух», – пояснив він.

Представники громад Дніпропетровської, Херсонської та Миколаївської областей були приємно вражені від проведення традиційного фестивалю Маланки.

«Дуже захоплююче дійство. Для нас це було неочікувано - побачити таке свято Маланки. У нас такі традиції, на жаль, менше підтримуються. А тут – справжній бразильський карнавал. І те, що подібні традиції не лише не забуваються, а й примножуються, розвиваються і приваблюють все більше туристів, лише сприяє розвитку громади в цілому. Гадаю, для нас це хороший приклад, щоб влаштовувати щось подібне і в наших громадах. Це дієвий інструмент для залучення туристів, що в свою чергу призводить до збільшення доходів бюджетів громад», – ділиться враженнями начальник відділу ЖКГ Лошкарівської ОТГ Дніпропетровської області Наталія Довбаш.

 

 

Також представників трьох областей коротко ознайомили із процесами децентралізації у Чернівецькій області та розповіли про найбільш успішні реалізації проектів місцевого розвитку. А радник з регіонального розвитку Чернівецького ЦРМС Олексій Грушко ознайомив присутніх із вже сформованими стратегіями розвитку громад Буковини. Цього року за підтримки Чернівецького ЦРМС 5 ОТГ – Глибоцька, Волоківська, Недобоївська, Вашківецька і Тереблеченська – розробили свої стратегії розвитку.

«Що стосується Вашківецької громади, яку ми сьогодні відвідали, то Переберія, на якій ми сьогодні були, це лише невеличка частина цього стратегічного бачення. Тому що вся територія громади набагато більша, ніж саме місто Вашківці, де проводять цей фестиваль. Крім того, це свято триває два дні у році. Тому, зрозуміло, що однією Маланкою, ця громада не буде сильною. Хоча і відмовлятися від розвитку традицій не варто. Це свято є тим фактором, який створить умови для розвитку туризму в регіоні", - наголосив Грушко.

 

 

Він переконаний, що завдяки цьому громада є впізнаваною, до неї їдуть туристи. Але, додав радник ЦРМС, одним туризмом, пов’язаним виключно з Маланкою, громада не виживе. Тому під час розробки стратегії відштовхувались і від аграрної складової ОТГ.

"Адже цей регіон в радянський час був центром агропромислового виробництва. На території громади був спиртзавод, консервний завод, інші підприємства, пов’язані з сільським господарством. І все це на даний час збереглося. Лише зараз не вистачає сировинної бази для повноцінного виробництва. І розроблена стратегія Вашківецької ОТГ направлена якраз на відновлення цієї сировинної бази. Для того, щоб запрацювали інвестиційні майданчики», – додав Грушко.

Директор Чернівецького ЦРМС Тетяна Татарчук вважає, що кожна громада повинна шукати свою «родзинку», яка б приваблювала туристів та потенційних інвесторів.

 

 

«Раніше це свято у Вашківцях мало стихійний характер. Останніми роками вдалося зробити певний конкурс, на якому мотивують учасників. До них приїжджають з інших сіл, районів, областей. І думаю, що цей фестиваль лише розвиватиметься та залучатиме все більше туристів. А це спонукатиме розбудовувати інфраструктуру, що у свою чергу сприятиме поліпшенню інвестиційної привабливості регіону. Я вважаю, що кожна громада може і повинна визначитись зі своєю власною ідентифікацією. Відшукати у своїй місцевості якусь цікавинку, розвитком якої можна було б привабити туристів. Виробити певний продукт, який би характеризував цю громаду по-особливому. І хто раніше про себе заявить, хто раніше себе позиціонуватиме, той отримає врешті-решт більше туристів», – сказала Татарчук.

Делегації Дніпропетровської, Херсонської та Миколаївської областей відвідали також Глибоцьку ОТГ, де побували на відомій сироварні та в апітерапевтичному оздоровчому комплексі «Мивіра». Цей гастрономічний туристичний маршрут користується неабиякою популярністю серед туристів. А в Новоселицькій громаді гостей ознайомили із проектами покращення системи управління твердих побутових відходів, енергозберігаючою котельнею та іншими успішно реалізованими проектами місцевого розвитку.

Область:

Чернівецька область

Джерело:

Укрінформ

Поділитися новиною:

Коментарі:

Щоб додати коментар, будь ласка зареєструйтесь
Читайте також:
601faef7650fcca0ad249892ae03e5de

18 квітня 2019

Програма «U-LEAD з Європою» прозвітувала про...

Команда напряму з покращення якості надання адмінпослуг для населення Програми «U-LEAD з Європою» представила річний...

4c8e1a1f3e38ceebe6e5ad0d9b9c4f95

18 квітня 2019

Настав час відкрити потужний інформаційний...

Робота засобів масової інформації дозволяє суспільству зрозуміти куди рухається країна і як змінюється система...

6ef2faaa7c8c14aca05f6b68bd1d8126

18 квітня 2019

«Малі міста – великі враження»: з 22 квітня...

15 квітня стартував проект «Малі міста – великі враження» -  конкурс культурно-мистецьких проектів громад з...