Децентралізація дала спроможним громадам значні управлінські повноваження в різних сферах. Відповідають громади і за шкільну освіту на своїй території. Це питання дуже чутливе, бо стосується інтересів більшості мешканців: учнів, батьків, вчителів тощо. До 60% видатків з місцевого бюджету йде на освіту. Тому нова місцева влада з особливою відповідальністю починає свої дії щодо створення якісної освіти в громадах. Першим суттєвим викликом в цьому процесі є готовність представників місцевого самоврядування дати для себе відповіді на запитання:
Щоб допомогти громадам вирішити ці питання, шведсько-український проект “Підтримка децентралізації в Україні” розробив унікальний практичний семінар-тренінг «Моделювання спроможної шкільної мережі в громаді» у формі гри.
Під час гри учасники проходять усі ключові етапи, пов’язані з алгоритмом оптимізації та моделювання спроможної шкільної мережі. Програма семінару-тренінгу передбачає повну послідовність кроків процесу оптимізації і прогнозування моделі спроможної шкільної мережі, пройшовши по якому, можна досягти підвищення якісних послуг і ефективності у використанні бюджетних коштів виділених на цей напрям.
Такі тренінги SKL International проводить у співпраці з Асоціацією ОТГ та з громадами, де відбуваються тренінги.
Гру планується провести у кожній області України.
Вже проведено 6 таких тренінгів у Херсонській, Черкаській, Вінницькій, Волинській, Чернігівській та Житомирській області.
Якщо ви хочете, щоб SKL International провів гру спеціально для вас, пишіть сюди - https://www.facebook.com/SKLInternational.org.ua/
Гра включає такі етапи:
Новостворені громади беруть у своє підпорядкування шкільну мережу, якою раніше займалася районна влада. В багатьох випадках, ці мережі не відповідають актуальним потребам громад і не дають змоги ефективно виконувати завдання у сфері освіти. У підпорядкування багатьох громад перейшли малокомплектні школи, в яких неможливо сформувати клас, у зв’язку з чим навчання проводять за індивідуальною формою. Однак, індивідуальне навчання не забезпечує високої якості. Водночас, наявність малокомплектних старших класів у школах ІІІ ст. не дає змогу запроваджувати профільні програми.
Треба констатувати, що оптимізація шкільної мережи є технічно складним і політично чутливим процесом. Тому він має бути повністю відкритим для широкого загалу і проводитися під потужним лідерством команди місцевої влади. Без чітко визначеної політичної позиції Голови громади щодо оптимізації продовж усього процесу, повної і відповідальної підтримки його команди, шанси досягти успіху будуть малими. Для забезпечення процесу оптимізації необхідно створити робочу групу за участі всіх відповідних зацікавлених сторін, яку очолюватиме Голова громади.
В рамках цього етапу гри команди працюють як група експертів з питань аналізу і модулювання шкільної мережі громади. Мета завдання - здійснювати їх аналіз для з’ясування ефективності роботи освітніх закладів на території громади. Завдання команд – скласти звіт, який дозволить оцінити ефективність роботи освітніх закладів і їхні можливості досягати високої якості навчання. Ця оцінка повинна стосуватися освітніх результатів, ефективності використання коштів, виділених на освіту, використання доступного персоналу, використання інфраструктури.
До того, як учасники будуть починати розробку сценаріїв, вони повинні визначити ціль оптимізації шкільної мережі громади.
Ціль оптимізації шкільної мережі – це ключове повідомлення, за допомогою якого голова громади і члени його команди поширюють кінцеву мету процесу.
Формування цілі оптимізації дуже важливий крок, бо від її розуміння залежить чи буде підтримка діям влади з боку громадськості, чи навпаки буде супротив і конфлікти.
Завдання команди – визначити ціль, на досягнення якої буде спрямована оптимізація шкільної мережі.
На цьому етапі гри, учасники виконують завдання, які дозволяють уникати конфліктів і забезпечують підтримку оптимізації шкільної мережи з боку громади.
Теги:
Джерело:
Шведсько-український проект “Підтримка децентралізації в Україні”
Поділитися новиною:
26 січня 2021
НАДС розпочинає серію онлайн-заходів для...
НАДС спільно з Мінрегіоном та Програмою Ради Європи «Децентралізація і реформа публічної адміністрації в Україні» в...
26 січня 2021
Анонс! 2 лютого - вебінар «Інформування та...
Запрошуємо на вебінар «Інформування та залучення населення в роботу публічних інституцій на прикладі ЦНАП»,...
26 січня 2021
Як організувати кіноклуб навіть у найменшій громаді - онлайн-курс
Як організувати кіноклуб навіть у найменшій...
Учителі та викладачі, бібліотекарі та менеджери культурних організацій, громадські активісти та...
26 січня 2021
Під час реорганізації райдержадміністрацій ЦНАП продовжують функціонувати - Мінцифра
Під час реорганізації райдержадміністрацій ЦНАП...
З 2020 року розпочався процес реорганізації районних державних адміністрацій (РДА). Водночас Центри надання...
26 січня 2021
28 січня - вебінар про передачу майнових комплексів закладів освіти громадам
28 січня - вебінар про передачу майнових...
28 січня 2021 року швейцарсько-український проєкт DECIDE – “Децентралізація для розвитку демократичної освіти”...