The Parliamentary Committee on State Building, Regional Policy and Local Self-Government recommended the Verkhovna Rada to adopt as a basis the draft law on amendments to the Law of Ukraine “On State Registration of Civil Status Acts” and some other legislative acts of Ukraine on decentralisation and approximation of administrative services in the field of state registration of civil status acts No 6150 to citizens.
Oleksandr Dekhtyarchuk, head of the subcommittee on administrative services, state symbols and awards of the Committee, informed that draft law No 6150 proposes, in particular, to empower the executive bodies of village, settlement and city councils in the field of state registration of civil status acts, as well as to simplify the procedure for state registration of civil acts.
Tags:
Source:
Комітет ВРУ з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування
Share the news:
22 January 2021
88% об’єктів передані у комунальну власність громад – оновлені дані Мінрегіону
88% об’єктів передані у комунальну власність...
Триває передача об’єктів спільної власності територіальних громад району до комунальної власності територіальних...
22 January 2021
Як передати шкільні автобуси громадам
Як передати шкільні автобуси громадам
Як передати шкільні автобуси, які перебувають у власності РДА чи структурного підрозділу РДА, створеного у статусі...
22 January 2021
More than a hundred ensembles from 18 regions:...
The Star of Bethlehem-2021 crib online-festival, organized by the Sofiivska territorial hromada, supported by the...
22 January 2021
Human Resources Management at hromadas – a questionnaire by NCSA
Human Resources Management at hromadas – a...
The National Civil Service Agency of Ukraine is conducting a survey for state bodies human resources management...
22 January 2021
Establishing local fiscal bodies is an important condition of hromadas functioning
Establishing local fiscal bodies is an...
Financial experts of the Reform Office of the MinRegion remind that the hromadas having failed to establish fiscal...