Що роблять об’єднані громади для розвитку туризму

Що роблять об’єднані громади для розвитку туризму

На початку туристичного сезону портал «Децентралізація» поцікавився, як ОТГ «полюють за відпочивальниками» 

Автор: Дмитро Синяк 

У кожній громаді є якісь цікавинки, котрі можуть привернути увагу туристів. Однак для розвитку туризму самих цікавинок замало: потрібні конкретні кроки місцевої влади, щоб люди захотіли приїжджати на відпочинок до села або міста. Якими мають бути ці кроки, ми розпитали у голів ОТГ.

 

Григорій Ванзуряк, голова Глибоцької об’єднаної громади, Чернівецька область:

- Кілька місяців тому у селі Михайлівка, на базі кооперативу «Добрі ґазди», який було утворено за ініціативою виконкому громади, ми відкрили сироварню. Її особливість у тому, що належить вона не якомусь одному інвестору, а 33-м родинам Михайлівки, третині населення невеличкого села. Будували сироварню таким чином, щоб у ній можна було б проводити екскурсії та дегустації. І ця ідея виявилася вдалою. От буквально сьогодні до Михайлівки приїжджали дві групи туристів: 40 та 20 дітей з Чернівців. В середньому виходить по одній групі на день або близько 1000 туристів на місяць. Частина з них купує продукцію сироварні. Годинна екскурсія коштує 40 грн для дитини і 50 грн для дорослого – з дегустацією. Таким чином кооператив отримує додатково близько 50 тис. грн доходу на місяць. І це лише на початку його роботи. Нещодавно ми виграли грант на будівництво ферми, завдяки якій сироварня матиме власне молоко. Ця ферма теж буде побудована таким чином, щоб мати змогу приймати туристичні групи.

 

Іван Дрогобецький, голова Полянської об’єднаної громади, Закарпатська область:

- У нас і так непогані стартові позиції. Ми найбільше з усіх закарпатських громад збираємо туристичного збору. Минулого року в області було зібрано 2 млн 500 тис. грн, і з них 590 тис. грн зібрала саме наша громада. Цьогоріч ми вже маємо 200 тис. грн туристичного збору у першому кварталі, і розраховуємо зібрати до кінця року 1 млн грн. За кілька днів збираємо для бесіди підприємців, бо ситуація, коли маленькі садибки сукупно платять за 3 місяці 125 тис. грн, а великі готелі – 60 тис. грн туристичного збору, не є нормальною. Також ми розробили пішохідні туристичні маршрути, а у найдальшому населеному пункті нашої громади, Родниковій Гуті, де колись був чеський склозавод, працюємо над створенням музею скла. Щоб відновити виробництво скла за давніми технологіями, інвестиції мають скласти кілька мільйонів гривень, але усі вкладення, я переконаний, окупляться за рахунок зростання кількості туристів. Частину туристів дає нам стадіон, який ми збудували самі. На ньому проходить фінал дитячо-юнацької ліги, діти приїжджають з батьками, а ті згодом залишаються у нас на відпочинок. Для того, щоб туристам у нас подобалося, ми весь час оновлюємо інфраструктуру, викошуємо гірські схили і всюди наводимо лад. Минулоріч побудували 1,5 км тротуарів, 4 км дороги, також між трьома населеними пунктами з дев’яти провели вуличне освітлення. У майбутньому плануємо освітити усі без винятку дороги громади. У нас має бути світло всюди, як у Європі.

 

Олександр Красницький, голова Піщанської об’єднаної громади, Полтавська область:

- П’ятьма громадами, чотири з яких – об’єднані, ми створили на території Кременчуцького району своєрідну туристичну зону. Омельницька, Пришибська, Недогарківська, Піщанська ОТГ та Білецьківська сільська рада підписали угоду з міжмуніципального співробітництва та утворили комунальне підприємство «Кластер зеленого туризму». Також ми заключили меморандум про співпрацю з Полтавським університетом економіки і торгівлі. Наші п’ять громад виділили сукупно близько 50 тис. грн цьому університету – на розробку своєрідного дороговказу, тобто схеми маршрутів, порад щодо рекламної стратегії, необхідної документації тощо. У нас чимало потенційно цікавих для туристів місць серед яких, наприклад, гора Совиха у Недогарках, найвища точка Лівобережної України. Згодом ми передбачили ще 250 тис. грн на екологічне обґрунтування та різноманітні збори. У наступний рік ми маємо увійти з усією документацією, і тоді вже ми розпочнемо безпосередній розвиток «туристичної теми».

 

Валентин Потеруха, перший заступник голови Батуринської об’єднаної громади, Чернігівська область:

- Наша фішка – фестивалі та різноманітні свята. Нашою центральною подією року є триденний фестиваль «Шабля», який прийшов на заміну традиційному одноденному козацькому святу. Власне, цей фестиваль пройде незабаром, 28-30 червня. Місто практично нічого не інвестує у нього: за апаратуру та устаткування сплачують меценати та спонсори. Натомість у ці дні до Батурина з’їжджаються безліч артистів, підприємців і торговців, більшість з яких сплачують ті чи інші місцеві податки. Минулого року таких зборів було близько 40 тис. грн. Цього року ми розраховуємо на набагато більшу «касу». Адже масштаб фестивалю тепер значно зросте. Ми бачимо у цьому фестивалі грандіозну перспективу, і не дарма суміщаємо його проведення з Днем Конституції. Бо саме у Батурині жив автор першої української Конституції Пилип Орлик. Тому у нас передбачений не тільки святковий концерт, але й дебати, які стосуються чинної Конституції, квести історичними місцями тощо. Зараз ми також працюємо над тим, щоб об’єднати усіх місцевих надавачів послуг у сфері туризму в єдину асоціацію. Нещодавно міська рада надала місцевим сироварам, які, крім сироваріння, розвивають і гастрономічний туризм, 3-річні податкові канікули. У нас є певні плани і щодо створення кооперативу з виготовлення ковбас, до якого  має увійти  Батуринська міська рада.

Теги:

туризм

Джерело:

Поділитися новиною: