Особливості передачі районних навчальних закладів у власність об'єднаних  громад - роз'яснює голова Держпраці

Особливості передачі районних навчальних закладів у власність об'єднаних громад - роз'яснює голова Держпраці

У ході децентралізації, зокрема в процесі об’єднанням територіальних громад, виникають питання, розв’язання яких створює нову практику.

Зі складною ситуацією стикнулися працівники відділів освіти Іванівської, Гончарівської та Михайло-Коцюбинської об’єднаних територіальних громад у Чернігівському районі Чернігівської області при передачі навчальних закладів комунальної власності районних рад у власність об’єднаних територіальних громад. За консультацією вони звернулися на онлайн-прийомі до Голови Держпраці Романа Чернеги.

Проблема полягала в тому, що відділом освіти Чернігівської районної держадміністрації передано до новоутворених відділів освіти відповідних ОТГ трудові книжки керівників, заступників керівників загальноосвітніх шкіл та державних навчальних закладів без видання наказів на звільнення, переведення, або переміщення. Наразі вони працюють де-факто на своїх же посадах і в тих самих навчальних закладах, а де-юре – підпорядковані органу управління освіти ОТГ. На день передачі майна зміни до статутів навчальних закладів не були здійснені, також не була проведена зміна у державній реєстрації цих закладів в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України.

У відділі освіти Чернігівської РДА вважають, що здійснено зміну власника, а тому відповідно до ч. 4 ст. 36 Кодексу законів про працю дія трудового договору з керівниками навчальних закладів, які перейшли у власність об’єднаних територіальних громад, продовжується, записи у трудову книжку про звільнення не вносяться. Тому заяви на ім’я начальника відділу освіти ОТГ про звільнення у зв’язку зі зміною власника навчального закладу писати не потрібно, позаяк у складі ОТГ утворено орган управління освітою, якому передано навчальні заклади. А отже, як вважає відділ освіти Чернігівської РДА, норма п. 5 ч. 1 ст. 36 КЗпП (звільнення в порядку переведення) для врегулювання трудових відносин з керівниками цих навчальних закладів не застосовується.

Тож представники зазначених відділів освіти попросили Голову Держпраці надати роз’яснення, чи треба було звільнити керівників, заступників ЗОШ та ДНЗ, оскільки вони приймалися на роботу начальником відділу освіти Чернігівської РДА, а зараз – у підпорядкуванні новоствореного відділу освіти ОТГ. Тобто змінено структуру підпорядкування, а не власника.

Роман Чернега пояснив що відносини, які виникають під час добровільного об’єднання територіальних громад сіл, селищ, міст, регулюються Законом України «Про добровільне об’єднання територіальних громад». Стаття 8 цього закону визначає, що об’єднана територіальна громада є правонаступником всього майна, прав та обов’язків територіальних громад, що об’єдналися.

У разі об’єднання сільських, селищних, міських рад в одну ОТГ все майно спільної власності сільських, селищних міських рад є комунальною власністю об’єднаної територіальної громади і пов’язані з таким майном права та обов’язки належать об’єднаній територіальній громаді.

У даному випадку відбулася зміна власника закладу освіти і згідно з ч. 4 статті 36 КЗпП України дія трудового договору працівника має бути продовжена. Новоутворена ОТГ повинна видати розпорядчий документ, яким повідомити працівників про зміну власника закладу освіти та відповідно органу призначення і звільнення. Накази про звільнення та прийняття на роботу не видаються та нові записи до трудових книжок не вносяться, оскільки не змінюється посада та місце роботи.

Бухгалтери відділу культури Ріпкинської районної державної адміністрації Чернігівської області запитали керівника Держпраці, чи можна вважати вересень, в якому було підвищено посадові оклади педагогічним працівникам, місяцем для проведення індексації заробітної плати?

Роман Чернега нагадав, що індексація грошових доходів населення проводиться відповідно до Закону України «Про індексацію грошових доходів населення». Відповідно до пункту 5 Порядку проведення індексації грошових доходів населення у разі підвищення тарифних ставок (окладів) значення індексу споживчих цін у місяці, в якому відбувається підвищення, приймається за 1 або 100 відсотків. А обчислення індексу споживчих цін для проведення подальшої індексації здійснюється з місяця, наступного за місяцем підвищення зазначених грошових доходів населення.

Фактично у вересні 2017 року відбулося підвищення посадових окладів педагогічних працівників. Тому, – підтвердив Голова Держпраці, – місяцем підвищення заробітної плати для подальшого нарахування  індексації вважається вересень.

Вислухавши проблеми ПАТ «УКРТРАНСГАЗ» з отриманням спеціальних дозволів на користування надрами і, відповідно, наданням гірничих відводів, про які повідомив головний інженер Мринського виробничого управління підземного зберігання газу, Голова Держпраці пообіцяв сприяти в межах своєї компетенції у їх вирішенні.

Теги:

освіта управління освітою

Область:

Чернігівська область

Джерело:

Державна служба України з питань праці

Поділитися новиною: