Голова Сатанівської ОТГ Альберт Собков: Ми розуміємо, що населення у нас буде збільшуватися (інтерв’ю)

Курортне містечко Сатанів. Хмельницька область. На річці Збруч. На тому боці - Тернопільщина. Сатанівська ОТГ. Курортна зона. Відома водичка «Нафтуся». Там ізраїльські інвестори будують надсучасний відпочинковий комплекс «Арден Палац». Там буде все: від лікування до розваг. Місцеві кажуть: «Буде більше, ніж Буковель».

Альберт Собков запрошує до приміщення сільської ради і розповідає, що ще не все зробили як би хотілося , бо трохи шкодуємо витрачати на себе, віддаємо сільським населеним пунктам, бо має бути баланс між центральною садибою і тими сільськими радами, які до нас приєдналися.

Перед тим як почати нашу розмову, я хочу коротенько розказати про те, чого ми хочемо , що плануємо і як воно буде виглядати. Пропоную переглянути коротку відео-презентацію.

До вашої уваги, спортивно-оздоровчий комплекс круглорічної дії «Арден Палац». Представлено проект у 3-д форматі. Показуємо те, що ми маємо і те, що хочемо. Це є перспектива селища самого і всієї громади.

Сатанівська громада створилася у 2015 році. До нас приєдналися 4 сільські ради, і на сьогодні населення громади становить 8 277 жителів. У 2016 році ми перейшли на прямі відносини з Мінфіном.

Коли ми зустрілися з депутатами на першій сесії, всі від різних політичних сил і я сказав, що категорично проти, щоб в органи місцевого самоврядування, в об’єднані громади вмішувалися політичні сили - не буде толку. Забутьте, хто ви і від якої партії, нас вибрали люди, нас вибрала громада, працюйте на благо нашої громади. Дякувати Богу, вже майже 2 роки ми працюємо і рішення приймаємо майже одноголосно. Бо ми розробили стратегію розвитку об’єднаної громади, ми намітили високі планки, хоч коштів не вистачає на ті завдання, які на сьогоднішній день стоять.

Першим стояло завдання – водогони. Майже всі кошти, які у нас були ми направили на водогони.

Люди нічого не просили – зробіть нам водогони, бо останні роки було дуже спекотне літо і вода в криницях пропадала.

Дякувати Богу, ми це зробили. В 2016- 2017 роках ми поставимо крапку на водогонах. Працює наше комунальне підприємство з обов’язковим встановленням лічильників та заключенням договорів. Це було найбільш серйозне питання у 2016 році.

Також у 2016 році ми побудували з нуля і відкрили одну групу дитячого садка в с. Іванівці – на 25 дітей. Село перспективне, бо на сьогодні вже є 35 дітей, треба відкривати ще одну групу.

Також, у 2016 році ми повністю замінили систему опалення в одній із шкіл, бо температура в класах була 14 градусів.

У нас на Хмельниччині кожна громада, чи то велика чи маленька об’єднуючи навколо себе населені пункти несе свою якусь ідентичність. Ви бачите, що кожна громада, в якій ви побували має свій герб, який є логотипом всієї громади. Для того, щоб громада могла себе ідентифікувати як одне єдине ціле і є таке застосування цих знаків, які є на всіх закладах, що якраз збирає громаду в одне велике ціле, долучається до розмови директор Хмельницького ВП ЦРМС, Сергій Яцковський.

Це так повинно бути, бо кожен регіон має свої прекрасні культурні , історичні надбання, які треба любити цінувати.

Які у вас ціни на воду?

Вода – 5,82 грн., водовідведення – 7,20 грн.

 

Чим займається комунальне підприємство і скільки людей працює?

Вода, благоустрій, каналізація – все в одному. В комунальному господарстві працює 17 чол. На весняний період добираємо десь по 2 чол. у кожному селі, щоб можна було навести порядок біля пам’ятників, на кладовищах, в місцях загального користування.

У селах, які приєдналися були комунальні господарства?

Ні, не було. Люди самі збиралися, також цими питаннями займалися сільські ради. Ми зрозуміли, що далі так бути не може. Все має бути на балансі. Бо не дай Бог що станеться, хто буде відповідати?

Комунальне підприємство самодостатнє?

Ні, ми допомагаємо. Вони самі ще не витягують. Дуже великі у них витрати на електропостачання, земельний податок. Я неодноразово виносив це питання, що так не повинно бут. Це наше комунальне підприємство і в нього не можуть бути такі великі податки. Дуже важко комунальним господарствам. Тому ми стараємося підкидати їм роботу і допомагаємо. Хоча вони повинні самі шукати собі роботу. Є бухгалтер, головний інженер, механік вони повинні самі шукати роботу, а то вони звикли, що прийдуть до голови, і голова їм все дасть.

Чи зберегли ви заклади освіти після об’єднання?

Так, зберегли. І не просто зберегли, а навіть ще й відкрили нові, про що я розповідав раніше.

Скільки у вас працівників в апараті ОТГ?

Якщо не рахувати старост і діловодів – 21 чол. Це з усіма необхідними відділами. Громада у нас маленька, тому відділ культури і освіти ми не створювали.

Повноваження по освіті ми передали директору школи центральної садиби. Рішенням виконавчого комітету. Ми з начальником обласного управління освіти це погодили. Працюємо нормально. Всі оперативні завдання, які перед ним стоять виконує. У громаді 5 шкіл, 650 учнів. Директор центрального будинку культури теж виконує обов’язки по культурі. Люди працюють, справляються. Чи ви вважаєте, що директор БК такий дуже загружений, що не може виконувати цю роботу?

Директор школи розповів про те, що в голови ОТГ був заступник з соціально-гуманітарних питань. Але з 1 квітня 2016 року він звільнився і ця сфера залишилася без очільника. Але ми і так справляємося.

На базі центральної школи ми створили міжшкільне методичне об’єднання. Дуже гарну допомогу нам надає інститут післядипломної освіти. Вони допомогли нам визначитися з назвою та скласти план роботи. Також, у нас немає методистів, є голови методоб’єднань.

Їздимо на семінари, конференції, обмінюємося досвідом. А як ми проводили атестацію шкіл… Для вчителів це було набагато серйозніше, вони старалися показати те найкраще, що вони роблять, бо їх атестує не хтось там з району чи області, кого він може і не побачить більше, а людина з якою є постійне спілкування. Тому, вчителі дуже серйозно готувалися. Ми все розказали, що буде проводитися атестація, як буде проводитися, скільки часу, що буде перевірятися.

Як ви фінансуєте освіту?

Напряму. Бухгалтерія централізована. Ми в минулому році стикнулися з цією проблемою. Департамент фінансів, казначейство, юстиція.. Ознаки місцевого самоврядування, відділ освіти – 6, в такому випадку за ознакою 10 кожне управління реєструється, в тому числі і освіта. Програма «Казна» це пропускає.

Тобто, чому вони не дозволяють, вони кажуть нам програма не пропускає. Так от за ознакою «10» вона пропускає. Закон «Про середню освіту» говорить, що безпосередньо управління органом освіти таким чином може бути орган місцевого самоврядування, який є власником органу освіти.

Орган місцевого самоврядування - він є органом управління освіти. Діє як структурний підрозділ, навіть без ознак юридичної особи…. Є орган управління освіти, який очолює селищний голова. Все. З казначейством на цьому питання закривається (…) Повну версію читати ТУТ

Область:

Хмельницька область

Джерело:

«Херсонская правда»

Поділитися новиною:

Читайте також:
B7c7b0a1574ba3607dd6926ac930d18c

24 листопада 2017

Об'єднані громади розподілили майже усі кошти...

Комісія при Мінрегіоні погодила вже 1988 інфраструктурних проектів 366 об’єднаних громад. Ці проекти і програми...

A5974acfa28c617ac7b60019544c9d13

24 листопада 2017

Даніель Попеску: Україна – майже на половині...

Спеціальний радник України з децентралізації Даніель Попеску розповідає про виклики, які стоять перед Україною, про...

17c666b55edb1eed0dfa8f73b58a8df9

23 листопада 2017

10 років підтримки ЄС/ПРООН місцевому розвитку...

21 листопада 2017 р. спільний проект ЄС/ПРООН «Місцевий розвиток, орієнтований на громаду» (МРГ) зібрав своїх...