Ключовий законопроект медреформи: чи суперечить він статті Конституції про «безкоштовну» медицину?

Кабінет міністрів України презентував законопроект «Про державні фінансові гарантії надання медичних послуг та лікарських засобів» та спрямував його на розгляд Національної ради реформ.

Метою законопроекту є створення законодавчого підґрунтя нового механізму фінансування медичних послуг і ліків за рахунок бюджетних коштів через систему державного солідарного медичного страхування.

Розроблений законопроект реалізує на практиці статтю 49 Конституції про безоплатну медичну допомогу. Кожна медична послуга у всьому світі включає в себе, крім безпосередньо медичної допомоги (зазначеної в українському законодавстві як «діяльність медичних працівників»), такі складові як матеріальні витрати, комунальні, капітальні видатки та ін.

Законопроект нарешті чітко фіксує гарантії оплати компонента медичної допомоги в кошторисі медичної послуги, дозволяє розмежувати ці компоненти і встановити чесні правила співпраці між державою та пацієнтом в питанні оплати медпослуг. Адже до сьогодні задекларовані зобов’язання держави не були підкріплені фінансовими гарантіями. Ухвалення закону дозволить врегулювати це питання.

Але держава не тільки починає на практиці компенсувати компонент медичної допомоги, а й визначає Державний гарантований пакет медичних послуг та лікарських засобів, оплата яких гарантовано проводиться державою за рахунок коштів державного солідарного медичного страхування повністю або частково за єдиними для всіх тарифами покриття, які щороку затверджуються Кабінетом Міністрів України.

 Тобто кожного року будуть фіксуватися конкретні медичні послуги, які будуть компенсуватися (включно з компонентами роботи персонала, матеріалами, ліками) за єдиними правилами будь-якому громадянину України згідно з єдиними тарифами покриття.

Уряд може розширити обсяг державного гарантованого пакету за умови збільшення обсягу бюджетних призначень на медичне страхування, передбачених на відповідний рік.

У межах пакету держава гарантуватиме повне покриття вартості послуг екстреної, паліативної, первинної допомоги — і звуження цього пакету не допускається законом. Та частково покриватиме вартість платних послуг на вторинному (спеціалізованому) та третинному (високоспеціалізованому) рівнях. Крім того, повній або частковій оплаті за рахунок медичного страхування підлягатимуть ліки, які включені до Національного переліку основних лікарських засобів (…) Повну версію читати ТУТ

 

Область:

Житомирська область

Джерело:

Сайт Житомирської ОДА

Поділитися новиною:

Читайте також:
47b9ebb3cfa7224bd1415a0272241ff7

23 січня 2018

Реформа децентралізації — безумовний успіх...

Реформа децентралізації є безумовним успіхом України. Про це наголосив директор Програми "U-LEAD з Європою" від...

Bd46575db9353270995dfbd154431842

23 січня 2018

За державної підтримки протягом трьох років...

У партнерстві держави та громад протягом 2015-2017 років реалізовано 4898 інфраструктурних проектів. Про це наголосив...

A4b654ed0a79c62aa3d19d8c1619ac14

23 січня 2018

Геннадій Зубко: У деяких ОТГ рівень доходів на...

Україна змінюється. Реформа децентралізації створює на рівні країни нову систему менеджменту. Таким чином залучаємо...