Місто Львів може будь коли ініціювати створення об’єднаної громади з навколишніми селами - Корецький

Керівник Офісу реформ Віталій Корецький - про перспективи адмінреформи на Львівщині після прийняття Верховною Радою пакета законів про децентралізацію.

Пане Віталію, які нові можливості відкриває перед громадами львівської області прийнятий 9 лютого пакет законів по децентралізації? Єрозуміння, які сільські чи селищні ради готові приєднатися до вже існуючих ОТГ?

- Всі громади, які об’єднались на території Львівської області у 2016 році, були створені не за Перспективним планом. Тобто Кабінет Міністрів своїм десятим Додатком надав громадам спроможність і відповідне фінансування. Тому прийняття законопроекту №4772 якраз дозволяє в подальшому створювати об’єднання громад вже відповідно до того, що передбачено Перспективним планом уряду.

Цей законопроект створив механізм, який дозволить, наприклад, Ременівській сільській раді в Кам’янсько-Бузькому районі приєднатись довже діючої Жовтанецької сільської ради об’єднаної територіальної громадибез перевиборів в Жовтанецькій сільській раді.

Так само Давидівська сільська рада об’єднаної територіальної громади, наприклад, створена безСтаросільської та Звенигородської сільських рад. Також створені не в повному обсязі, Ходорівська, Жовковицька, Судововишнянска чи Шегинівська громади. Тобто всі громади, в яких вибори відбулись 18 грудня, були створені не за Перспективним планом,  який був запропонований Львівською облдержадміністрацією, схвалений Львівської обласною радою та на даний час перебуває на розгляді Кабінету Міністрів України.

Як ви знаєте, минув другий рік з моменту прийняття закону «Про добровільне об’єднання громад». І навіть на третьому році цієї реформи дуже багато керівників і депутатів органів місцевого самоврядування до кінця не усвідомлюють ті переваги, які надаються об’єднаним територіальним громадам. Тому дуже важливо, щоб люди якраз в цьому пакеті законів, який був прийнятий 9 лютого 2017 року, побачили ту можливість, яка дає їм відносно легко приєднуватись до вже існуючих об’єднаних громад.

А нема такого відчуття, що період «рожевих мрій» у житті громад закінчується цього року? Я маю на увазі, що минулого року громадамдали шанс приєднавшись до цього формату, отримав купку грошей, та зрозуміти його певні переваги. Але вже цього року у них виникла маса зобов’язань по соціальній сфері, які, так може статися, стануть не підйомними для тих громад, що зараз обмірковують, чи варто їм сюдийти…

- Так, ви праві. Саме з цього року виникли додаткові навантаження на місцеві бюджети. З огляду на зростання місцевих бюджетів об’єднаних громад у Львівській області в середньому на 60 %, це відносно правильний крок. Але – лише для тих громад, які є фінансово та кадрово спроможними. Звичайно, ми маємо прецеденти, де об’єднані громади створювались з двох чи трьох сільрад, і відповідно у них не достатньо фінансових ресурсів для того, щоб покривати ці навантаження.

Діяльність об’єднаних громад у 2017 році має довести тим органам місцевого самоврядування, які планували дрібні формати об’єднання, що все ж таки потрібно зважати ще й на фінансову спроможність і ту податкову базу, яка генерується на їхній території.

Тобто підхід потрібен бути диференційним?

- Звичайно ж. Такої ситуації, коли, скажімо так, головне об’єднатись і не дивитися на фінансову спроможність, уже не буде. Тобто, ми маємо свідомо створювати об’єднані громади, у яких фінансовий чинник є на другому місці після добровільності.

Я читав у коментарях, що є одне «але» з приводу цього останнього закону. Припустимо, є якесь в області велике місто чи районний центр, який має певні потужності і фінансову спроможність.  Ну, і він до себе підтягує формально якесь ближнє село і це вже є об’єднана громада.Ясна річ, після виборів у цьому місті керівництво залишається тим самим, бо воно має неабиякий авторитет у громадян. З другого боку, це вже Об’єднана територіальна громада. Але ж ті, хто писав законопроектпро об’єднані громади, мабуть собі думали не про це, тобто не про такий формат?

- Ну, певний суб’єктивізм тут є, звичайно. Але з огляду на діяльність міських об’єднаних громад, я таких прецедентів, зокрема, у Львівській області, не знаю. Тобто ми не бачимо такі факти, коли фінансові ресурси концентруються в містах. Наприклад, у Новокалинівській міській радіжодного проекту не було реалізовано в адміністративному центрі ОТГ. Всі проекти, майже, реалізовані в тих селах і селищах, які утворили об’єднану територіальну громаду. Подивимось, як буде відбуватись справи вХодорівській, Мостиській чи Судововишнянській громадах, але, я думаю, щовсе залежить від діалогу керівництва громади з депутатським корпусом. Ну і, безумовно – з самою громадою, тобто наскільки свідомо люди обирали своє керівництво.

Зараз вже можемо проанонсувати ті громади, які можуть піти на виборивже в травні цього року? Є якісь документи на виході?

- Так, ми можемо анонсувати, що подані документи в обласну державну адміністрацію на отримання висновку про відповідність Законам України і Конституції. Це Мурованська, Зимноводівська, Куровицька громади, наразі все. Дуже багато ініціювань, тож ми будемо спостерігати, наскільки процес утворення об’єднаних територіальних громад в цьому році буде динамічним,і чи будуть люди знаходити компроміс в цьому процесі (…) Повну версію читати ТУТ

Область:

Львівська область

Джерело:

«Справжня варта»

Поділитися новиною:

Читайте також:
3b4c49868ea6fa3d70e7ca3beacaf3c3

23 жовтня 2017

Більше можливостей. Життя об’єднаних громад...

Як змінилося життя громад Черкащини після об’єднання, які успіхи вони мають та що заважає їм розвиватися - у...

Cf45397dc23943a066dc10681e5e8d06

23 жовтня 2017

Припинити практику пошуку причин і...

У процесі добровільного об’єднання територіальних громад відсутній командно-адміністративний метод управління. Ні...

Eac9c2eb2fffc0e7913ec41dd6c33f21

21 жовтня 2017

«Децентралізація – можливість наздогнати...

Фінансова децентралізація є одним з інструментів, який дала держава для розвитку територій. І суть не лише у...