Про агломерації телеграфним текстом, - думка Анатолія Ткачука щодо змін до законопроекту про приєднання громад

Думка директора з науки та розвитку Інституту громадянського суспільства Анатолія Ткачука щодо змін до законопроекту 4772 про добровільне приєднання територіальних громад.

«Верховна Рада України ухвалила в першому читанні проект закону №4772 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо добровільного приєднання територіальних громад)». Зараз проект підготовлено до другого читання і у ньому появились нові норми – про «міську агломерацію». Поінформовані люди стверджують, що без цих норм, проект не буде проголосовано, оскільки пропозиції вносить «Самопоміч», яка таким чином намагається вирішити проблеми Львова…

Типографським способом про проблему:

Так, розрізняють два поняття – агломерація. Перший – як об’єктивно існуюче зосередження населених пунктів на одній локальній території, як правило концентрично навколо великого міста-домінанта (Париж)/Київ, або сукупність міст близьких за чисельністю населення, але в межах певної економічної спеціалізації (Рур)/Дрогобич-Стебник. Другий – як форма міжмуніципальної співпраці, відповідно до правил, встановлених законом, як у Франції.

В згаданому законопроекті зроблено спробу створити щось своє. З‘являється нова стаття «Стаття 8-1. Ініціювання добровільного приєднання до об’єднаних територіальних громад та формування міських агломерацій», що в перекладі на нормальну мову означає, що ми таки «створюємо агломерації», значить має місце скоріше за все друге тлумачення терміну (дивись вище).

Далі появляються такі норми:

«7. Повноваження сільської, селищної, міської ради та сільського, селищного, міського голови територіальної громади, що сформували міську агломерацію навколо обласного центру, не припиняються. Зазначені органи місцевого самоврядування та їх посадові особи продовжують здійснювати свої повноваження відповідно до закону.

8. Рада територіальної громади міста – обласного центру укладає договори про співробітництво з усіма учасниками міської агломерації в порядку, визначеному законом.

9. Бюджети територіальних громад, що сформували міську агломерацію навколо обласного центру, виконуються окремо. При цьому, надходження та витрати бюджетів територіальних громад – учасників відповідної міської агломерацію, формуються в порядку, встановленому Бюджетним кодексом України для об’єднаних територіальних громад...»

Отже, ми отримуємо класичну «матрьошку» – рада в раді, моделі від якої відходимо якраз через об’єднання територіальних громад. Чи потрібно законодавче закріплення такої моделі об’єднання – сумнівно. Чи вирішує така формула проблеми великих міст – навряд чи, і чи місце такого регулювання у законі про добровільне об’єднання, також ні.

А чи можна вирішити подібні проблеми? Можна. Для цього слід внести відповідні зміни у закон «Про співробітництво територіальних громад».

25.10.2016 - 20:56 | Переглядів: 204
Про агломерації телеграфним текстом, - думка Анатолія Ткачука щодо змін до законопроекту про приєднання громад

Теги:

4772 агломерація А.Ткачук Інститут громадянського суспільства

Область:

Львівська область

Джерело:

Інститут громадянського суспільства

Поділитися новиною:

Читайте також:
47b9ebb3cfa7224bd1415a0272241ff7

23 січня 2018

Реформа децентралізації — безумовний успіх...

Реформа децентралізації є безумовним успіхом України. Про це наголосив директор Програми "U-LEAD з Європою" від...

Bd46575db9353270995dfbd154431842

23 січня 2018

За державної підтримки протягом трьох років...

У партнерстві держави та громад протягом 2015-2017 років реалізовано 4898 інфраструктурних проектів. Про це наголосив...

A4b654ed0a79c62aa3d19d8c1619ac14

23 січня 2018

Геннадій Зубко: У деяких ОТГ рівень доходів на...

Україна змінюється. Реформа децентралізації створює на рівні країни нову систему менеджменту. Таким чином залучаємо...