Про агломерації телеграфним текстом, - думка Анатолія Ткачука щодо змін до законопроекту про приєднання громад

Думка директора з науки та розвитку Інституту громадянського суспільства Анатолія Ткачука щодо змін до законопроекту 4772 про добровільне приєднання територіальних громад.

«Верховна Рада України ухвалила в першому читанні проект закону №4772 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо добровільного приєднання територіальних громад)». Зараз проект підготовлено до другого читання і у ньому появились нові норми – про «міську агломерацію». Поінформовані люди стверджують, що без цих норм, проект не буде проголосовано, оскільки пропозиції вносить «Самопоміч», яка таким чином намагається вирішити проблеми Львова…

Типографським способом про проблему:

Так, розрізняють два поняття – агломерація. Перший – як об’єктивно існуюче зосередження населених пунктів на одній локальній території, як правило концентрично навколо великого міста-домінанта (Париж)/Київ, або сукупність міст близьких за чисельністю населення, але в межах певної економічної спеціалізації (Рур)/Дрогобич-Стебник. Другий – як форма міжмуніципальної співпраці, відповідно до правил, встановлених законом, як у Франції.

В згаданому законопроекті зроблено спробу створити щось своє. З‘являється нова стаття «Стаття 8-1. Ініціювання добровільного приєднання до об’єднаних територіальних громад та формування міських агломерацій», що в перекладі на нормальну мову означає, що ми таки «створюємо агломерації», значить має місце скоріше за все друге тлумачення терміну (дивись вище).

Далі появляються такі норми:

«7. Повноваження сільської, селищної, міської ради та сільського, селищного, міського голови територіальної громади, що сформували міську агломерацію навколо обласного центру, не припиняються. Зазначені органи місцевого самоврядування та їх посадові особи продовжують здійснювати свої повноваження відповідно до закону.

8. Рада територіальної громади міста – обласного центру укладає договори про співробітництво з усіма учасниками міської агломерації в порядку, визначеному законом.

9. Бюджети територіальних громад, що сформували міську агломерацію навколо обласного центру, виконуються окремо. При цьому, надходження та витрати бюджетів територіальних громад – учасників відповідної міської агломерацію, формуються в порядку, встановленому Бюджетним кодексом України для об’єднаних територіальних громад...»

Отже, ми отримуємо класичну «матрьошку» – рада в раді, моделі від якої відходимо якраз через об’єднання територіальних громад. Чи потрібно законодавче закріплення такої моделі об’єднання – сумнівно. Чи вирішує така формула проблеми великих міст – навряд чи, і чи місце такого регулювання у законі про добровільне об’єднання, також ні.

А чи можна вирішити подібні проблеми? Можна. Для цього слід внести відповідні зміни у закон «Про співробітництво територіальних громад».

25.10.2016 - 20:56 | Переглядів: 5
Про агломерації телеграфним текстом, - думка Анатолія Ткачука щодо змін до законопроекту про приєднання громад

Теги:

4772 агломерація А.Ткачук Інститут громадянського суспільства

Область:

Львівська область

Джерело:

Інститут громадянського суспільства

Поділитися новиною:

Читайте також:
Eac9c2eb2fffc0e7913ec41dd6c33f21

21 жовтня 2017

«Децентралізація – можливість наздогнати...

Фінансова децентралізація є одним з інструментів, який дала держава для розвитку територій. І суть не лише у...

4eb0acbc84970c083a553f31a5ad1ebe

20 жовтня 2017

Регіони матимуть більше часу на використання...

Уряд підготував зміни до чинного законодавства, які дозволять зберігати у спеціальному фонді невикористані у...

821b82a407544b654b75c76a3f52738c

20 жовтня 2017

Інвестиційна привабливість об'єднаних громад...

Запорізький Центр розвитку місцевого самоврядування підготував черговий міні-фільм про інвестиційну привабливість...