Реформа органів місцевого самоврядування заставляє все глибше занурюватись у її правові аспекти. На зустрічах з громадами області, які активно наближаються до об`єднання, перед експертами-консультантами Офісу реформ у Миколаївській області люди нерідко ставлять і запитання, які стосуються законодавчого регулювання з майнових питань. Наприклад, що робити з «нічийними» напівзруйнованими від часів реформування колгоспів водонапірними баштами, які давно не експлуатуються, але їх можна відремонтувати; ветхими будівлями літніх гуртожитків (тимчасового житла) для сезонних працівників; закинутим колектором за селом тощо. Практика показує, що виникає маса запитань щодо інвентаризації майна органів місцевого самоврядування, що об’єднуються. Новоутворена об’єднана територіальна громада перш за все – господар! Тож на її території не повинно бути «нічийного», тобто безгосподарного, майна.
Все безгосподарне майно, виявлене у процесі реорганізації органів місцевого самоврядування, під час інвентаризації повинне бути прийняте на баланс ОМС, - так говорить законодавство.
Зокрема, відповідно до п. 1.5 розд. ІІІ «Положення про інвентаризацію», у разі виявлення об'єктів, що не знаходяться на обліку, а також об'єктів, дані про які відсутні в обліку, необхідно внести до інвентаризаційного опису відсутні відомості і технічні показники про такі об'єкти.
Наприклад, про будівлі слід указати їх призначення, основні матеріали, з яких вони побудовані, об'єм (зовнішній чи внутрішній обмір), площа (загальна корисна площа), число поверхів, підвалів, напівпідвалів, рік побудови тощо. Оцінка виявлених об'єктів проводиться за справедливою вартістю (п. 1.5 розд. ІІІ «Положення про інвентаризацію»).
Чи потрібно для цього тратити кошти, залучати професійного оцінювача? Ні, це не обов'язково. Така вимога чинним законодавством не передбачена. Тобто при оцінці лишків матеріальних цінностей комісія з реорганізації має виходити з припущення, скільки міг би коштувати аналогічний об’єкт із урахуванням ступеня його зносу і технічного стану на момент оприбуткування. Результати оцінки повинні бути оформлені актом оцінки інвентаризаційної комісії установи довільної форми. Більше ТУТ
Поділитися новиною:
28 березня 2024
Результати 5-го щорічного моніторингу 25 ЦНАП: інституційна динаміка та виклики сталого розвитку
Результати 5-го щорічного моніторингу 25 ЦНАП:...
Під час конференції шведсько-українського проєкту PROSTO “Підтримка доступності послуг в Україні” були представлені...
27 березня 2024
Як українським громадам взяти участь в програмі Interreg Europe: процедури та дедлайни
Як українським громадам взяти участь в програмі...
20-21 березня 2024 року відбулася конференція, організована Interreg Europe, під назвою “Europe, Let`s cooperate!”....
27 березня 2024
Переваги використання інформаційних ресурсів...
Сьогодні використанню геопросторових даних для прийняття ефективних управлінських рішень приділяється значна увага....
27 березня 2024
Загрози та виклики соціальної сфери громад на...
Проєкт «Підтримка децентралізації: підвищення компетенцій територіальних громад у сфері соціальних послуг»...