Безгосподарне майно, виявлене під час інвентаризації, територіальні громади, що об’єднуються, мають право прийняти на свій баланс

Реформа органів місцевого самоврядування заставляє  все глибше занурюватись у її правові аспекти. На зустрічах з громадами області, які активно наближаються до об`єднання, перед експертами-консультантами Офісу реформ у Миколаївській області люди нерідко ставлять і   запитання, які стосуються законодавчого регулювання з майнових питань. Наприклад, що робити з «нічийними» напівзруйнованими від часів реформування колгоспів водонапірними баштами, які давно не експлуатуються, але їх можна відремонтувати; ветхими будівлями літніх гуртожитків (тимчасового житла)  для сезонних працівників; закинутим колектором за селом тощо.  Практика показує, що виникає маса запитань щодо інвентаризації майна органів місцевого самоврядування, що об’єднуються. Новоутворена об’єднана територіальна громада  перш за все – господар! Тож на її території не повинно бути «нічийного», тобто безгосподарного, майна.

Все безгосподарне майно, виявлене у процесі реорганізації органів місцевого самоврядування, під час інвентаризації повинне бути прийняте на  баланс ОМС, - так говорить законодавство.

Зокрема, відповідно до п. 1.5 розд. ІІІ «Положення про інвентаризацію», у разі виявлення об'єктів, що не знаходяться на обліку, а також об'єктів, дані про які відсутні в обліку, необхідно внести до інвентаризаційного опису відсутні відомості і технічні показники про такі об'єкти.

Наприклад, про будівлі слід указати їх призначення, основні матеріали, з яких вони побудовані, об'єм (зовнішній чи внутрішній обмір), площа (загальна корисна площа), число поверхів, підвалів, напівпідвалів, рік побудови тощо. Оцінка виявлених об'єктів проводиться за справедливою вартістю (п. 1.5 розд. ІІІ «Положення про інвентаризацію»).

Чи потрібно для цього тратити кошти, залучати професійного оцінювача? Ні, це не обов'язково. Така вимога чинним законодавством не передбачена. Тобто при оцінці лишків матеріальних цінностей комісія з реорганізації має виходити з припущення, скільки міг би коштувати аналогічний об’єкт із урахуванням ступеня його зносу і технічного стану на момент оприбуткування. Результати оцінки повинні бути оформлені актом оцінки інвентаризаційної комісії установи довільної форми. Більше ТУТ

Область:

Миколаївська область

Джерело:

Офіс реформ

Поділитися новиною:

Читайте також:

28 березня 2024

Результати 5-го щорічного моніторингу 25 ЦНАП: інституційна динаміка та виклики сталого розвитку

Результати 5-го щорічного моніторингу 25 ЦНАП:...

Під час конференції шведсько-українського проєкту PROSTO “Підтримка доступності послуг в Україні” були представлені...

27 березня 2024

Як українським громадам взяти участь в програмі Interreg Europe: процедури та дедлайни

Як українським громадам взяти участь в програмі...

20-21 березня 2024 року відбулася конференція, організована Interreg Europe, під назвою “Europe, Let`s cooperate!”....

27 березня 2024

Загрози та виклики соціальної сфери громад на тлі повномасштабного вторгнення: результати дослідження

Загрози та виклики соціальної сфери громад на...

Проєкт «Підтримка децентралізації: підвищення компетенцій територіальних громад у сфері соціальних послуг»...