Фінансове забезпечення громад Одеської бласті

Як уже повідомлялося, в Одесі побував народний депутат України, голова підкомітету з питань доходів Держбюджету комітету з питань бюджету Верховної Ради України Павло Унгурян.

При зустрічі з журналістами він розповів про особливості затвердження й реалізації бюджетів об'єднаних територіальних громад (ОТГ). 

Так, із 485 місцевих бюджетів області бюджетами ОТГ є 8. Поки що є чимало проблем, які можуть істотно ускладнити роботу. Серед них – налагодження мережі та програмного забезпечення для якісного зв'язку з департаментом фінансів ОДА й управлінням Державної казначейської служби України в Одеській області. 

Дана проблема є актуальною для всіх об'єднаних громад. У Маразліївській, наприклад, що в Білгород-Дністровському районі, передані їй установи охорони здоров'я, освіти та культури не зможуть фінансуватися через відсутність фінансового відділу – його просто ще не створили. У Красносільській ОТГ (Комінтернівський район) виникли складнощі з організацією роботи паспортного столу, створенням відділу реєстрації майна та бізнесу.

Проблемним стає також питання про створення в об'єднаних громадах підрозділу Державного архітектурно-будівельного контролю, насамперед у частині розподілу повноважень і обов'язків між областю й ОТГ. 

Павло Унгурян нагадав, що Законом України «Про державний бюджет на 2016 рік» передбачено субвенцію місцевим бюджетам на формування інфраструктури ОТГ в обсязі мільярд гривень. Кабміном уже підготовлено проект постанови, згідно з якою ОТГ Одеської області передбачається виділити 63 мільйони 188,7 тисячі гривень. 

Відповідно до закону, субвенція виділяється на проекти, покликані поліпшити якість життя населення об'єднаних територіальних громад. Заявки на них формують виконкоми міських, сільських і селищних рад ОТГ, а потім подають на узгодження до облдержадміністрації. Протягом 5 днів з моменту одержання заявок ОДА повинна представити висновки стосовно доцільності підтримки того чи іншого проекту.

Проекти, що одержали позитивну оцінку, направляються далі на розгляд до спеціальної комісії Мінрегіонрозвитку. Одержавши й там схвалення (знов-таки протягом 5 днів), заявки повертаються назад до виконкомів рад ОТГ для розробки документації на реалізацію проектів.

Треба відзначити, що ОТГ області плідно попрацювали й представили досить різнопланові заявки. Але якщо врахувати передбачувані витрати й кошти, які можуть бути ними реально отримані, стане ясно, що далеко не все задумане вдасться відразу запровадити в життя. І ось чому.

За проектом постанови Кабміну, Біляївській ОТГ передбачається виділити 3 мільйони 610,8 тисячі гривень. Сама громада підготувала заявки за 18 проектами, і реалізація деяких із них розрахована на 2016-17 роки. 

Тільки на поточний рік біляївці запланували прибудову навчального корпусу Біляївської ЗОШ I – III ступенів № 2 і проектування навчального корпусу зі спортивним залом Біляївської ЗОШ I – III ступенів № 3, поліпшення роботи системи водопостачання міста, розробку ТЕО на реконструкцію набережної, налагодження пасажирських перевезень автотранспортом загального користування між населеними пунктами ОТГ, заходи щодо утилізації отрутохімікатів. Орієнтовно на реалізацію тільки перелічених ініціатив буде потрібно понад 15 мільйонів гривень, тобто у 5 разів більше запланованого в проекті постанови Кабміну. Більше - ТУТ

Область:

Одеська область

Джерело:

«Одеські вісті»

Поділитися новиною:

Читайте також:
2e016f6af992ed82495e98ce2dc64b41

21 червня 2018

Для розвитку Карпат залучать досвід Альп та...

Для розвитку гірських регіонів Закарпатської області залучать досвід та інвестиції країн ЄС. Про це йшлося під час...

220e9a2689aebfe61e81f335144d3746

21 червня 2018

Мета децентралізації досяжна, і об’єднані...

За чотири роки впровадження в Україні реформи місцевого самоврядування, децентралізації хтось досі вважає, що її мета...

Fa6d1daab0105cd7a2bc8a2d539af857

21 червня 2018

Геннадій Зубко та Посли G7 у Кіптівській ОТГ...

Країни G7 надають системну допомогу у впровадженні в України реформ, зокрема децентралізації. Це безпрецедентний...