Децентралізація не передбачає особливих преференцій для жодного з регіонів України, - В’ячеслав Негода

Формування в Україні політики децентралізації не передбачає особливих преференцій для жодного з регіонів. Про це сказав заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства В’ячеслав Негода у Страсбурзі під час виступу на тематичних дебатах «Регіональний аспект процесу децентралізації в Україні» в рамках 28-ої сесії Конгресу місцевих і регіональних влад Ради Європи.

«Є спільна позиція, згідно з якою повноваження всіх регіональних влад, як і повноваження відповідних органів місцевого самоврядування одного рівня адміністративно-територіальних утворень, не повинні відрізнятися. Це принципово. Саме такий підхід закладено в урядовій програмі реформ», - зазначив В’ячеслав Негода.

У той же час, за його словами, є деякі тимчасові винятки.

«Враховуючи ситуацію, яка склалася на частині східних територій України, Парламент прийняв Закон «Про особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей», в який 17 березня були внесені деякі зміни в контексті останніх Мінських угод. Найголовніше в законі - це формування органів місцевого самоврядування, які за останній час самостійно або під погрозами бойовиків припинили свою діяльність», - повідомив В’ячеслав Негода.

Він пояснив, що законом передбачена можливість проведення на цих територіях позачергових виборів, але відповідно до Конституції України та інших законів України.

При цьому, за словами заступника Міністра, вибори мають відповідати загальноприйнятим стандартам виборчого процесу, в тому числі з обов'язковою відповідністю до стандартів ОБСЄ щодо проведення демократичних виборів. 
«І тільки після законних і демократичних виборів органи місцевого самоврядування цих територій отримають деякі додаткові повноваження», - сказав В’ячеслав Негода.

У свою чергу голова Венеціанської комісії Джанні Букіккіо зазначив, що децентралізація в Україні повинна враховувати специфіку районів Донецької та Луганської областей, які зараз непідконтрольні українській владі. «Треба розуміти, що децентралізація проводитиметься поступово і займе багато часу, але для цих особливих районів рішення треба знайти набагато швидше. Країна не може дозволити собі зволікати з вирішенням цієї проблеми, тому має вже цього року прийняти спеціальні конституційні норми», - сказав Джанні Букіккіо.

Щодо очікуваних змін до Конституції України у частині децентралізації влади, В’ячеслав Негода зазначив, що існує реальна можливість внесення цих змін вже у вересні цього року.

«Зараз обговорюється можливість першочергового внесення спеціальною конституційною комісією саме тих змін до Конституції, від яких залежить процес реформ у місцевому самоврядуванні та децентралізації. Вони мають забезпечити правову основу для низки необхідних законодавчих актів, передбачити надання права районним і обласним радам утворювати власні виконавчі органи, а також закласти механізми нагляду за законністю рішень органів місцевого самоврядування. Тим більше, що в цій частині вже є відпрацьований з Венеціанською комісією законопроект», - сказав заступник Міністра.

З цього приводу Джанні Букіккіо зауважив: «Важливо, щоб конституційні зміни щодо децентралізації набули чинності до проведення місцевих виборів. Виборці мають знати, які повноваження матимуть обрані ними органи. При цьому, повноваження обраних органів в Конституції не повинні бути докладно визначені. Це має бути зроблено в рамках законодавства. В Конституції повинні бути лише основні правила. В іншому випадку є ризик створення жорсткої системи, що завадить подальшому розвитку».

Джанні Букіккіо нагадав, що минулого року Президент України Петро Порошенко вже зробив пропозиції щодо відповідних змін до Конституції. «В цілому, ми оцінили ці пропозиції позитивно, тому необхідна база, на якій мають будуватися майбутні зміни, вже є», - підкреслив голова Венеціанської комісії.

 

Share the news:

Read more:

29 March 2024

Внутрішня комунікація в громаді під час війни: важливе своєчасне інформування

Внутрішня комунікація в громаді під час війни:...

Комунікація під час війни — це про безпеку та надання населенню своєчасної інформації. В наш час комунікація є не...

29 March 2024

Методичні рекомендації ОМС щодо діяльності у сфері національної інфраструктури геопросторових даних

Методичні рекомендації ОМС щодо діяльності у...

Розвиток національної інфраструктури геопросторових даних - важлива складова процесу відновлення громад та...

29 March 2024

U-LEAD надала семи українським громадам шкільні автобуси

U-LEAD надала семи українським громадам шкільні...

Повномасштабна війна завдала великої шкоди нашим школам та освітній логістиці. Щоб закрити цю потребу, на кошти...

29 March 2024

Проєктний офіс в громаді: яким він має бути?

Проєктний офіс в громаді: яким він має бути?

Що таке проєктний офіс і навіщо його створювати громаді? Яким він має бути і які функції на нього можна покласти?...